Home-page instellen bij Planet

Gestart door anykoen, 12 april 2003, 18:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Hallo iedereen,

vooral degenen die denken: dat is toch makkelijk; Internet opties en - als je op de uitverkoren pagina staat - aanklikken om die als home page in te stellen.

Bij Planet - waarover ik overigens nauwelijks klachten heb - werkt dat niet. Onlangs is de toch al niet zo mooie home page verfraait en is naar mijn mening niet meer om aan te zien. Ook niet meer te lezen want de letters zijn erg klein; anders hadden ze geen ruimte over voor veel wit.
Al een aantal keren heb ik mijn alternatief ingegeven, netjes op "apply" gedrukt, maar ik wordt toch weer verwelkomd door Planet.

Weet iemand hiervoor een verklaring en - nog beter - een oplossing?
Alvast bedankt.

Paul
:(
Paul

bjo

hoi paul heb je waar je het adres intypt  eerst de knop standaard gebruiken geklikt en dan toepassen ? want dan moet het eigelijk werken
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Waarschijnlijk heb je de Internet Explorer geinstalleerd die op de Planet CD-rom stond uit in het pakket dat je van Planet kreeg, waarin ook de instellingen van je planet-account stonden. In die versie van IE staat de homepage van Planet al vast ingesteld. Als je de planet helpdesk even belt dan kunnen zij je stap voor stap helpen met het veranderen van je startpagina.
Dat moet namelijk via het register van windows als het via de internetopties van IE niet lukt. Ik weet niet of de aangepaste internet explorer van planet een handmatige verandering in het register op de standaard plaats vereist of op meer plekken in het register.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo BJO,

jouw tip ook geprobeerd, geen verschil. De veronderstelling van Han kan juist zijn, maar ik vraag me wel af hoe IE al mijn geknutsel heeft kunnen overleven.
Diverse keren is 98SE opnieuw geïnstalleerd, maar daar schijnt het allemaal tegen te kunnen. Misschien is dat ook de reden dat ik moeite heb met de instellingen van Opera; ik vind het een prettige browser, maar met de instellingen voor mail e.d. lukte het niet.
Toen ik daarvoor Opera gebruikte had ik - dacht ik - nog geen adsl.

Als ik nou heel voorzichtig een backup maak van het register, ga ik eens zoeken of ik een verwijzing kan vinden die me wat verder brengt.

Misschien zijn er intussen nog genieën die een goed idee hebben?

Paul
::)

Toen dacht ik: waarom niet? en heb een mail gestuurd naar de technische dienst van Planet. Om ze zich schuldig te laten voelen gelijk even heel vriendelijk de nieuwe home page afgekraakt; ik ben benieuwd.
Paul

Han

Als je ervaring hebt met het backuppen van het héle register en bewerken van het register en als je het ook weer terug kan zetten als het mis gaat dan kan dat geen kwaad.

Ik heb even in mijn register naar de exacte url van mijn huidige startpagina gezocht. Een van de enties die ik tegenkwam zat op deze plek :



Verderop komt ie nog een keer voor, dus in totaal hier maar twee keer.
Als je dan dubbelklikt op startpage, dan kan je daar een andere url intikken en weer opslaan. let wel op dat je de volledige url gebruikt, mét http:// ervoor

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Wat je nog kunt proberen is het volgende, dit heeft in het verleden gewerkt met een chello startpagina.
Ga naar extra  :'( internetopties  :'( verbindingen  :'( laninstellingen

Vink hier alles uit en klik op oke



Klik dan met rechts op internetexplorer  :'( eigenschappen . Typ nu de nieuwe startpagina in  :'( toepassen  :'( oke
Locatie: +21.3 NAP

anykoen

Han en Gert allebei bedankt voor de suggesties, maar het werkt niet. Ik heb beide manieren geprobeerd, maar nee hoor. Ook in het register wordt "gewoon" weer www.planet.nl neergezet.

Het is eigenlijk nauwelijks een probleem maar meer een prestige-kwestie; ik houd er niet van als een ander mij voorschrijft wat ik te zien krijg. "Favorieten" werkt uitstekend dus ik ben zo weg.
Ik wacht nog op een reactie op mijn mail aan Planet. Ik heb daar ook ingehaakt op de nieuwe home page die ik niet zo mooi vind en daarom iets anders wil instellen. Volgens een enquete van Planet is 79% (!) van de bezoekers het met mij eens dat de home page er slecht uitziet.
Misschien wordt het toch nog leuk bij Planet.

Paul
;D
Paul

Han

Dan zit er kennelijk toch ergens in het register een instelling die aangebracht is door de speciale Planet editie van de Internet Explorer.
Ben benieuwd wat de reactie van planet is.

Ik heb Planet's nieuwe homepage bekeken maar wat een rommeltje zeg. Volgens mij duurt het voor de mensen die geen breedband hebben erg lang voordat ie geladen is  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Ik ken dat (probleem), heb dat ook gehad met @home.
De gebruikersgroep heeft me toen aangeraden om de cd van @home niet te installeren ( deinstalleren) en de nieuwste explorer te downloaden van het internet. Hier gaat het prima zonder de rommel van @home. Het enigste wat ik dan niet kan gebruiken zijn een paar testprogrammatjes.

Alleen de netwerkkaart van de club is voldoende  :)
Locatie: +21.3 NAP

anykoen

Hallo, hier Planet.nl

vandaag kreeg ik al een reactie van Planet, je zou haast denken: wat een goede service. Meneer Planet legde heel duidelijk uit hoe je in IE en Netscape ..... Planet als home page kunt instellen.
Ik heb teruggeschreven dat ik kennelijk de vraag niet duidelijk heb gesteld maar dat ik juist van Planet af wil.
Wachten op de volgende reactie.

En Han, op de home page staat een enquete van Planet over de acceptatie van het nieuwe uiterlijk. 79% reageerde negatief!.

Gert, ik heb de nieuwste IE (versie 6), dus daar zal het niet aan liggen.
Ik ben wel een beetje bang om Planet te wissen, want ik heb altijd nogal veel moeite om de verbinding weer in orde te krijgen. En "veel" is bij mij echt veel. Ik weet niet of ik dan de hele verbinding kwijt ben. Zonder verbinding heb ik ook geen internet om raad te vragen.
En wat doe je tegenwoordig zonder internet?

Paul
:gek
Paul

Han

Wat voor verbinding heb je met planet dan? Analoog of adsl?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Paul

Han

Ik zit zelf bij xs4all. Daar staat op de site een handleiding voor elk modem hoe je handmatig een verbinding moet maken.

Bij Planet vind ik dat ook terug op deze site bij "Techniek".
Als je dat even uitprint dan heb je dat altijd bij de hand voor als er iets misgaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Bedankt Han, de uitleg van Planet heb ik op de schijf opgeslagen, dan kan ik er altijd bij. Nu nog moed verzamelen en een dag uitzoeken dat ik - zo nodig - alle tijd heb.
Misschien krijg ik voor die tijd nog een zinnig antwoord van Planet; jeneverkantel.

I'll be back.

Paul
Paul

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Vervolg.

Gisteren heb ik aan Planet gevraagd waarom ik nu geen antwoord krijg; Planet moet toch in staat zijn om aan te geven hoe een andere home page kan worden ingesteld.
Ik ben bang dat ze niet op de uitdaging ingaan.

Google wil graag dat ik die site als home page instel. Dat wil ik best, maar dan moeten zij me maar vertellen hoe dat moet.

Vandaag, de dag van familie bezoek, sprak ik met iemand die een jaar of twintig pc-trouble shooter is en zelf programma's schrijft over mijn probleempje. Hij zag dat als uitdaging en zou er wel even voor zorgen. Na een tijd zwoegen moest hij bekennen dat Planet niet is weg te krijgen.
Hij heeft veel geprobeerd. In registry verwijzingen opgezocht, allerlei prog's (tijdelijk) uitgeschakeld, op internet naar verwijzingen gezocht, via "software" Planet gewist. Ik heb hem deze correspondentie laten lezen maar dat hielp niet want ik had alles al gedaan.

Ik overweeg nu om een instantie als Kassa in te schakelen, volgens mij is deze koppelverkoop niet toegestaan.

Paul
:boos
Paul

Han

Dat zou je es kunnen proberen.
Ben benieuwd wat ze ervan zeggen. De site van kassa staat hier.

Ben benieuwd!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Lijkt wel een browser hijack van Planet ::)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

bjo

ik heb net in de computer totaal zitten lezen en daar stond een zelfde soort probleem van iemand als jij hebt  anykoen en daar gaven ze het volgende antwoord op .

de startpagina wordt bij elke start van windows aangepast .
een goed verborgen programmaatje is hier veelal verantwoordelijk voor .
wij raden u aan startpage guard te instaleren.
dit stukje software controleerd nauwlettend waarneer de startpagina van internet explorer ongewild word veranderd.
de controle vindt ook plaats tijdens de start van windows: het moment waarop de meeste stiekeme wijzigingen plaatsvinden.
het freeware-programma is beschikbaar via: www.spywareinfo.com/downloads/spg

hopelijk ben je hiermee geholpen
[move]there is no power like xp power[/move]

anykoen

Hallo, alle medelevenden,

Startpage Guard heb ik gevonden en geïnstalleerd. Even dacht ik dat het hielp. Na opnieuw starten kwam als startpagina Google tevoorschijn. Toen ik op "Home" klikte kwam Planet weer tevoorschijn.
Het was ook te verwachten want als ik de url verander in IE, dan wordt dat direct teruggezet naar Planet. Startpage Guard werkt dus wel bij opstarten, maar daarna niet meer. Hij geeft ook niet aan dat er iets is veranderd, terwijl dat wel zo is.
Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
Inmiddels heb ik een bericht gestuurd naar Kassa; afwachten of dit "probleem" belangrijk genoeg is om in behandeling te nemen. Ook van Google heb ik nog niets gehoord.
Ondanks dit raadsel kan ik nog steeds goed slapen, maar ik zou het leuk vinden om deze Planet open te breken.

Paul
 :hamer
Paul