Low virtual memory

Gestart door harold001, 24 maart 2003, 21:31:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

harold001

 'Out of virtual memory' Your computer is low on virtual memory. To ensere that windows runs properly, increase the size of your virtual memory paging file.

wie kan me uitleggen hoe ik het kan aanpassen
is dit een instelling

of echt keihard geheugen gebrek

is voor een kennis van me

dank

Har

Martijn

Wanneer het geheugen van de computer vol is, zal Windows XP gebruik maken van het virtuele geheugen. Het virtuele geheugen is een stukje van uw harde schijf dat wordt gebruikt als aanvulling op het standaard geheugen (RAM-geheugen) in de computer.

Meer info over het opruimen / beheren van virtueel geheugen  vind je op deze site.

Hopelijk heb je hier wat aan
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

harold001

euh  Martijn dank je

dit doe ik even , zelf heb ik xp


weet je het ook voor win 2000 toevallig



Har

Han

Ik neem aan dat je kennis een WinXP systeem heeft?

In XP kan je hier zien hoe het virtueel geheugen ingesteld staat :
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Klik bij "Prestaties" op de knop "instellingen"
- Ga naar het tabblad "geavanceerd"
- Onderaan staat daar het Virtueel geheugen.

Bij een standaard installatie wordt het virtueel geheugen door Windows beheerd. Tijdens het werken op de computer maakt hij gebruik van het RAM (werkgeheugen). Is dat werkgeheugen verbruikt, dan gebruikt de computer een deel van de harddisk als werkgeheugen. Dat is het virtuele geheugen.
Als ook dat bijna verbruikt is door openstaande applicaties, dan krijg je de melding op scherm die je kennis nu krijgt.

Je kunt dan 3 dingen doen.
1) Minder applicaties tegelijk openzetten en controleren of er niet teveel tegelijk met het starten van windows opstart wat op voorhand je werkgeheugen al verbruikt. (zie hiervoor de special De Opstartmap)

2) Meer RAM in deze machine zetten, als punt 1 geen oplossing bied. Het zou kunnen dat hij te weinig werkgeheugen geinstalleerd heeft voor de applicaties die hij draait.

3) Het virtuele geheugen handmatig vergroten. Als WinXP dat beheerd zou het in al principe goed moeten gaan als punt 1 + 2 in orde zijn.



Whoops da's 2x uitleg. Na ja, beter dan niets  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

M'n Win2000 Pro bakkie staat op het moment bij Zandman. Zij zal zo even voor je kijken of kijken of in Win2000 de instellingen voor het virtueel geheugen op dezelfde plek zit als in WinXP?
Ik dacht het wel.

Draait ie Win2000 of Win2000 Pro?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

XP en win2000 lijken nogal op elkaar, dus volgens mij zou het op dezelfe of sterk hier op lijkende manier kunnen, (correct me if im wrong)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

harold001

wauw zeg  ikke word maar verwend, met al die antwoorden

euh das een goeie vraag Han

ze slaapt nu, ik zal morgen ff vragen.


Maar gelijk maar uitgelegd dat ze voortaan hier moet zijn.
(Har de Reklameman )
Ik weet wel een hoop, maar instellingen blijven een crime voor me. Maar alles kun je leren
dus har na 20 jaar weer op les. En wat denkje
weer 2 juffen, hihi

Han

Zo leer je elke dag weer wat, Har  :)

In Win2000 heb je geen "MSconfig" tot je beschikking om opstartitems uit te zetten. Om ongewenste items uit te zetten moet je goed kijken in de configuratieinstellingen van de programma's. Ga op zoek naar de setting "start directly with windows". Via de services kan je ook items uitzetten. Zet daar ALLEEN dingen uit waar je zeker van bent anders kan dat minder leuke gevolgen hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

harold001

Dank Han

je bent een engel.

Wij gaan deze week op het werk over van nt 4 naar 2000
eindelijk ,  sught
zal dus wel eens langskomen


Har

Zandman

Bij Win2000 staat het boven in het tabblad geavanceerd ziet er iets anders uit als bij Win XP.
Heb er even een plaatje van gemaakt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Ik ben op m'n werk ook net over van een Win98(SE) naar een Win2000 Pro machine, dus ik kom ook zat tegen waarbij ik zoiets heb van  :uhhh     ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

harold001

Dames  

pfffffffffffffff


 8) 8) 8) 8) 8) 8)

ik erken echt  dat jullie mijn meerdere zijn
ik zal baas eens vragen
of ze echte sysbeheerders willen

 >:(


mijn dank is wedereom enorm

Har