diskdrive defect

Gestart door Ace of Spades, 05 juli 2006, 01:48:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace of Spades

 dag allemaal,

sinds een paar dagen is mn diskdrive defect. als ik een flopppy probeer te lezen krijg ik de melding; disk is niet geformateerd..als ik m probeer te formateren krijg ik de melding; kan formateren niet voltooien.Dit doet ie bij iedere diskette.
Ook in DOS mode, bij bijvoorbeeld de bootdisk van windows XP krijg ik de melding I/O disk ongeldig.

ik heb een nieuwe drive gekocht en daarbij krijg ik hetzelfde probleem, dus ligt niet aan de drive. ook heb ik de BIOS intellingen ge-reset.
Ik heb de diskdrive eigenlijk alleen nodig om mn sata drivers te installeren bij een nieuwe windows installatie, maar die heb ik nu geslipstreamed met nlite. Maar ik zou toch willen weten wat t probleem is. Wie kan me helpen?!

Groetjes Niels 

Han

Kabeltje defect of niet goed aangesloten misschien? Met deze temperaturen wil een en ander nog wel eens losraken.

Als je dit probleem blijft houden dan is een usb-diskdrive misschien handig om achter de hand te hebben. Die dingen kosten tegenwoordig haast niks meer. Uiteraard wel even instellen in je BIOS dat je PC booten mag vanaf een usb-device....



Edit Han:Het is inmiddels 9 augustus 2006. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!