toetsenbord laptop

Gestart door Format Arie, 15 oktober 2013, 13:15:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Format Arie

Uhmmm, die begrijp ik niet.
Als ik toetsenbord uitschakel doet mijn toetsenbord het toch niet meer?

Ik heb overigens die laatste download van asus geinstalleerd, en ook die veranderd niks. Ik denk dat dit mankement gewoon erbij hoort omdat ik de laptop zo goedkoop had.  ;D

Han

Ik zei keypad maar bedoel natuurlijk touchpad.... oops  ::)

- Ga in Win8 naar je bureaublad waar je snelkoppelingen op staan.
- Klik met je rechtermuisknop op "Deze Computer" en dan met je linkermuisknop op "Beheren"
- Klik met je linkermuisknop op "Apparaatbeheer"
- Klik op het pijltje voor "Muizen en andere aanwijsapparaten"
- Je ziet daar je touchpad staan.

 

- Klik met je rechtermuisknop daarop en kies "eigenschappen"
- Klik op het tabblad "stuurprogramma" en klik daar op de knop "uitschakelen"
- Klik dan op OK

Vanaf dan werkt je touchpad niet meer totdat je dezelfde procedure herhaalt en dan staat er op diezelfde knop "inschakelen"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Aha,...daarom kon ik het andere keer niet vinden, was daar geweest, maar zag geen "uitschakelen", wel installatie verwijderen. Was "eigenschappen" vergeten. Maar helaas.... ook dat werkt niet. Tekst "uitschakelen" staat daar licht in het rijtje, en de rest donker. Heb ook nog daar gepoogd de stuurprogramma's bij te werken, maar geeft aan dat ie al de laatste heeft.Kan wel installatie ongedaan maken, maar neem aan dat ie na opnieuw laptop opstarten opnieuw installeerd. Jij hebt ook je best gedaan. Volgende keer maar weer een hp ;)

Han

Je computer zal hem dan inderdaad de bij het opnieuw opstarten weer installeren omdat de driver in je windows map aanwezig is. Die weghalen lijkt me geen optie.

Maarrrr.... hier staat denk ik een youtube filmpje met de oplossing:




Als je liever niets in je BIOS veranderd dan staan hier nog meer oplossingen.
Bij veel meer mensen speelt het probleem wat jij hebt. Op die pagina staat ook een oplossing, waarbij het touchpad zichzelf uitschakelt op het moment dat jij een usb muis aansluit. Die optie lijkt mij ideaal voor jou.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hier géén klagen over Asus hoor.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Han, jij weet niet van opgeven he?
Houd er niet zo van in mijn Bios te zitten. Met laptop nog nooit gedaan.
Maar deze was wel heel erg makkelijk. En zo nodig makkelijk ongedaan te maken.
Werkt (natuurlijk) perfect.
Hartelijk dank Han. Over en sluiten. ;)

Han

Nee, ik geef niet snel op bij een PC probleem. Ik kon me voorstellen hoe irritant het moest zijn dus ging ik verder zoeken. Fijn dat het nu opgelost is.  :goed

Het antwoord was makkelijker te vinden dan ik dacht. We hebben hier eerst de meest voor de hand liggende dingen geprobeerd wat niet lukte. Toen ik google gebruikte met zoekopdracht "asus G75V shutdown touchpad" trok ik een kast open met tig meldingen van mensen die hetzelfde probleem hebben als jij had. ASUS laat daar dus duidelijk een steekje vallen. Via google had ik rap de oplossing voor jou gevonden.

Schrijf wel even in een TXT bestandje de stappen op, die je genomen hebt om je touchpad uit te zetten. Bewaar dat op je laptop of beter nog, print het ook uit en bewaar het in de doos van je laptop. Ga er niet vanuit dat je altijd even het youtube filmpje kunt kijken hoe het ook alweer ging. Wie weet staat dat filmpje er over een tijdje niet meer en over een poosje vergeet je hoe het ook alweer ging.

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!