HD crash

Gestart door Ad, 26 oktober 2010, 19:09:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik doe dit voor mijn zoon, hij snapt niks van computers. (gemakzucht zeg maar)
Vorige week hield zijn laptop er mee op een "Samsung R720" 14 maanden oud, net buiten de garantie uiteraard.
Met een vrij simpele diagnose was het al snel duidelijk de HD heeft de "pijp aan maarten gegeven", m.a.w. dood dus.
Nou is dat op zich niet zo raar, want dat blijkt wel vaker voor te komen. maar ja geen backup gemaakt uiteraard dus de gegevens die er op staan .........
De HD hebben we aan iemand mee gegeven die er nog wel het een en ander af zou kunnen halen, (hopelijk)
Maar het volgende probleem is, hoe krijg ik de nieuwe HD weer aan de praat zonder instalatie dvd van Windows. (vista)
Die zat niet bij de aanschaf, er zit wel een recover dvd bij, maar die komt niet op die nieuwe HD.
Ik heb geen idee wat de volgende stap moet zijn.


Han

Citeernet buiten de garantie uiteraard
De verwachte levensduur van de hardware in de laptop is meer dan 14 maanden. Je mag dus van Samsung verwachten dat ze je er nog mee op weg helpen.
Het is wel "jammer"dat jullie zelf de harddisk eruit gehaald hebben. Samsung zal het hele apparaat willen hebben inclusief harddisk en er dan misschien tegen een kleine vergoeding een andere harddisk inzetten die voorzien is van de recovery om de laptop weer gewoon aan de praat te krijgen.

Mijn advies is dus. Neem zo snel mogelijk contact op met Samsung hierover.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Tja daar is hij dan dus te laat mee, hij heeft al meteen een nieuwe harddisk gekocht in de veronderstelling dat hij dan al meteen bv morgen weer zijn laptop zou kunnen gebruiken want zijn vriendin heeft hem eigenlijk heel hard nodig bij haar studie. Vandaar deze overhaaste beslissing, hij zou natuurlijk alsnog de leverancier hierover kunnen benaderen. Maar daar heeft hij nu geen werkende laptop mee, daarom wil ik er weer de orginele windows vista op terug zetten zodat hij (zij) weer verder kan met haar studie. Heb je een goede tip voor me, hoe ik vista weer terug kan krijgen. De overige software hebben ze wel allemaal op cd, maar nou net niet de Windows

Han

Zoals ik al zei. Contact opmenem met Samsung. Dan krijgt ie een recovery voor Vista op de nieuwe harddisk.
Een andere legale oplossing is er niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Hij heeft al contact gehad, met de helpdesk van Samsung maar daar werd verteld dat hij hem moest opsturen.
Dan zou er eerst een onderzoek worden gedaan, aan de hand van de uitslag is het wel of niet betalen + onderzoeks kosten.
Maar het ergste was wel dat het hele proces drie tot vier weken kon duren, dat was de reden om het zelf op te lossen.
Ik bedoel het is natuurlijk wel jammer van de kosten van de nieuwe HD, maar die vriendin kan niet zonder laptop op school blijkbaar.
Maar om nou ook nog Windows Vista opnieuw aan te schaffen....... volgens mij is de goedkoopste versie 299 euri, en dat doet pijn.

Han

Tja je kunt moeilijk verwachten dat Samsumg rap rap onderzoek gaat doen. Ze willen het oplossen en dat neemt nou eenmaal wat tijd in beslag.
Als ze een oplossing willen zullen ze hem toch op moeten sturen en "for the time being" een oplossing zoeken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

O.K. ik denk niet dat hij dat gaat doen, hem kennende.
Ik heb mijn best gedaan voor hem, hij mag het verder zelf oplossen denk ik.
Wellicht is een nieuwe laptop goekoper als een nieuwe Windows, want dan is Windows al geinstalleerd.
Maar bij een nieuwe Windows krijg je geen laptop  :goed

Han

Er zijn 2 opties in deze:
1) Garantie claimen en de laptop maximaal een paar weken kwijt zijn.
2) Je portemonee trekken en het zelf oplossen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Het is het laatste geworden. Hopelijk gaat de installatie van de nieuwe HD goed.
Ik heb zo het flauw vermoeden dat ik daar mee opgezadeld ga worden.

Ad

laatste poging om Windows te instaleren is mislukt, blijkbaar moet ik eerst de nieuwe HD formatteren en dan nog partitioneren.
Zonder de goede tooldisk gaat dat dus niet lukken.
Ik kan het maar beter aan iemand anders over laten, dat is dan wel jammer.
Ik had het liever zelf gedaan dan had ik daar nog iets van kunnen opsteken.

Ad


Bugs

Groetjes van Bugs