Harde schijf offline, reactiveren lukt niet.

Gestart door divah_sheep, 03 september 2008, 12:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

divah_sheep

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe harde schijf gekocht Samsung Spinpoint 750GB (HD753LJ) en aangesloten. Op het begin deed hij het ook prima maar sinds een tijdje staat hij niet meer in deze computer aangegeven en kan ik er ook op geen enkel ander manier meer in komen. Bij diskmanagement staat hij aangegeven als offline en als ik hem dan probeer te reactiveren dan zegt hij "The operation did not complete. Check the System Event Log for more information on the error."

Nou is dit pas gebeurd toen ik nieuw geheugen had gekocht en geinstalleerd (de oude heb ik weggedaan). De nieuwe die ik heb gekocht zijn Corsair CM2X1024-8500C5D (samen 2 GB dus). Verder heb ik het moederbord Asus P5K.

Ik heb al geprobeerd de kabeltjes eruit te halen, opnieuw op te starten, uitschakelen, kabeltjes aansluiten en aan doen. Maar dat bleek dus niet te werken.
De harde schijf staat trouwens wel aangegeven in de bios en ook in aparaatbeheer.

Ik heb nog gekeken bij System Event Log, daar krijg ik 3 errors en een informationding als ik probeer de schijf te reactiveren. Dit zijn ze:


The device, \Device\Harddisk1\D, has a bad block.

dmio: Harddisk1 write error at block 1465147137: status 0xc000009c

Disk group Pc-yaldaDg0: Errors in some configuration copies:
Disk Harddisk1, copy 1: Block 0: Logical Disk Manager could not read the disk configuration

INTERNAL Error - The disk group contains no valid configuration copies (C10000B6).


Kan iemand mij helpen?? Ik hoop dat ik mijn schijf nu niet hoef te formateren?

Alvast bedankt!!

Yalda

Han

Hallo Yalda, welkom op PCN  :)

Ik hoop dat je backups hebt van deze harddisk want het lijkt erop of ie dood is. Er is nogal wat snelle uitval van de grote harddisks van Samsung. Ik heb er zelf ook een van 500gb gehad die er na 8 weken al mee stopte. Die vertoonde af en toe dezelfde kuren als die van jou maar deed het nog wel. Bij de mijne wilde m'n besturingsysteem af en toe niet opstarten van de harddisk. Een duidelijk teken dat er wat mis aan het gaan was.

Terug naar jouw probleem. Heb je al ander geheugen geprobeerd? Het lijkt me geen geheugenprobleem maar dit uitsluiten is uiteraard het beste.

Heb je al gekeken of er fysieke problemen zijn met de harddisk?
* Een harddisk diagnoseprogramma gedraaid om 'm te checken?
   Dat checken kan prima met seatools voor windows of DOS

* De SMART al uitgelezen bijvoorbeeld met een programma als bijvoorbeeld "Everest"

Bij fysieke problemen van de harddisk eerste aanspreekpunt bij problemen is natuurlijk de winkel waar je de hem gekocht hebt. Je hebt 3 jaar garantie op deze harddisk. Ga naar de winkel met de uitslag van de diverse tests. Ze nemen 'm dan terug en sturen 'm op. In mijn geval kreeg ik na twee weken de uitslag dat ie niet meer te repareren was. Ik kon kiezen uit een andere harddisk of m'n geld terug. Ik heb m'n geld teruggekregen en ben gegaan voor een ander merk harddisk. Dit nadat ik op tweakers.net gelezen had over het vele uitval van de grote samsung harddisk's.

Op de samsung site staat verder: voor als je er met de winkel niet uitkomt
Bij eventuele defecten aan uw HardDisk gelieve contact op te nemen met
All-in Logistics: 020-3168628 of mail naar samsungrma@allin.nl
(hou typenummer en serienummer van de harddisk bij de hand)


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jan_48

Op Hiren's Bootcd vind je veel tools voor harde schijven, waaronder ook HDRegenerator, een programma dat "bad blocks" op de schijf kan repareren.

De CD is bootable en de schijf wordt benaderd zonder tussenkomst van Windows.

Met het programma MHDD kun je de status van de schijf controleren.

Bugs

Jammer dat de topicstarter niet meer antwoord, hoewel deze nog wel is teruggeweest na er antwoord is gegeven.
Tijd voor een slotje.  :locked
Groetjes van Bugs