USB stick eerst wel en dan niet gezien door PC

Gestart door mathijs, 25 augustus 2007, 13:36:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mathijs

Mijn pc geeft na het insteken van een usb stick melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Er verschijnt dan een hardware update wizard, maar wat ik dan ook doe/kies, ik krijg de melding dat er een probleem optreedt en de nieuwe hardware niet functioneert.
Er zat geen driver of zo bij de usb stick, dus ik neem aan dat ie gewoon moet werken als je hem inplugt. Op een andere pc doet ie t namelijk wel gewoon.
Iemand een id wat er aan de hand kan zijn en wat ik eraan kan doen??

Dank.

Han

Je bent wat zuinig met je info, Mathijs.
- Welk besturingssysteem draai je
- Zijn daar alle beschikbare updates voor je besturingssysteem geinstalleerd?
- Heb je een usb1.1 of usb2.0 stick
- Heb je met andere usb-apparaten ook problemen?
- Treed dit probleem op bij al je usb-poorten als je de usb-stick daarin probeert?
- Nieuwste driver voor je usb al geinstalleerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mathijs

@ Han
bedankt voor je respons, ik heb je vragen hieronder per stuk beantwoord.

- Welk besturingssysteem draai je             
XP SP2
- Zijn daar alle beschikbare updates voor je besturingssysteem geinstalleerd?         
Yez
- Heb je een usb1.1 of usb2.0 stick                   
Usb 2.0
- Heb je met andere usb-apparaten ook problemen?       
met usb sticks wel, echter als ik data van mn gsm naar pc en vice versa wil sturen, gaat dat ook via zo'n usb poort en dat doet ie wel!
- Treed dit probleem op bij al je usb-poorten als je de usb-stick daarin probeert?             
Yez
- Nieuwste driver voor je usb al geinstalleerd?               
Er zat geen driver bij de usb. Ik denk zelf dat er iets in windows kapot cq pleite is, wat er voor zou moeten zorgen dat ie gewoon met usb sticks (zonder drivers) kan werken.

Als je me nog kunt helpen, alvast bedankt.


Han

Okee, duidelijk. Ik bedoel met m'n laatste vraag eigenlijk of je je usb-driver in windows zelf al bekeken hebt. Die drivers even verwijderen en opnieuw installeren en voordat je ze installeert even kijken bij de fabrikant van je moederbord of er misschien nieuwe drivers voor te vinden zijn.

Heb je de drivers opnieuw geinstalleerd en bestaat het probleem dan nog steeds denk er dan eens over om een losse usb2.0-insteekkaart in te bouwen. Sluit er een verlengkabeltje op aan die je naar voren geleid waarna je de stick gemakkelijker kunt gebruiken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mathijs

He Han,

Dat is wat ik eigenlijk dacht en bedoelde, dat die usb driver in windows dus stuk of zo is.
Moet ik dan in mn device manager alles wat met usb te maken heeft deleten? En weet jij hoe ik die drivers dan van mn windows cd weer kan installeren (ben niet echt bekend met dit soort dingen)?

Weerom alvast bedankt!

Han

Eigenlijk hoef je in eerste instantie niet veel meer te doen dan inderdaad alles wat met usb te maken heeft te deleten. Als je dan opnieuw opstart dan zal windows de boel opnieuw gaan installeren en als er iets ontbreekt dan vraagt de installatie om de windows-cd.

Ik zou wel eerst even kijken of er op de site van de fabrikant van je moederbord voor jouw type mobo misschien nieuwere usb-drivers te vinden zijn. De installatie daarvan gaat even anders dan hierboven beschreven. Dat kan op twee manieren:

1) Download eerst de driver. Klik dan met je rechtermuisknop op een Universal Host Controller en kies voor "Eigenschappen". Ga naar het tabblad "stuurprogramma" (daar staat ook welke driverversie je draait) en kies voor "Stuurprogramma bijwerken". Als ie dan wil weten waarvandaan dan verwijs je naar de nieuwe drivers die je gedownlod hebt. Zo doe je dat voor al je Universal Host Controllers". Daarna nog even opnieuw opstarten en de nieuwe driver zou actief moeten zijn.

2) Soms download je de driver als een pakketje (exe). Dan de oude verwijderen via tabblad stuurprogramma en nog niet opnieuw opstarten. Dubbelklikken op de exe om de driver te installeren en dan nog even opnieuw opstarten.

Er staat bij de fabrikant op de site ook vaak een txt bestandje met installatie-info erbij.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels bijna een maand verder. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!