Netwerkkaart verbreekt verbinding met internet

Gestart door Helen, 02 januari 2007, 16:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helen

Het valt me steeds op, dat wanneer ik langere tijd m'n pc niet gebruik (staat wel gewoon aan), telkens de verbinding met internet weg is. Na rebooten is alles weer normaal, maar het is wel vervelend.
Als ik een aantal uur aan het werk ben, gaat alles zonder problemen.
Ik had een idee, dat het aan m'n netwerkkaart ligt en ben eens gaan rondsnuffelen. Ik plak even een plaatje hieronder:



Ik heb tot dusver nog niets gedaan, maar zou het helpen als ik het onderste vinkje weghaal?

Moet ik er ook nog even bij vermelden, dat bij de eigenschappen van energiebeheer staat: Minimaal energieverbruik en daaronder staat alles op 'nooit'.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Dat helpt niet Helen, of je moet een PC hebben met een voeding met heeeeel laag vermogen.

Ik heb bijna hetzelfde. Net of de verbinding op stand-by gaat als je 'm een poosje niet gebruikt.
Als ik een programma open heb staan wat steeds internetverbinding vereist dan blijft de verbinding wel bestaan. Ik heb er tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden. Navraag bij Tweakers.net leverde ook geen oplossing. Mijn inlognaam daar is Mirre.
Bij mij hoef ik om weer verbinding te maken alleen maar m'n internet explorer te openen. Daarna alles weer okee.
Reboot is hier dus niet nodig. Ik kan ermee leven zoals het is.

Even voor iemand die misschien meeleest. We draaien allebei WinXP Pro met de speedtouch 546.

Info uit mijn modem:
Product Name = SpeedTouch 546 
Vendor Name = THOMSON 
Software Version = 5.2.7.19.0 
Serial Number = 0513CH7GA 
CLI Version = 1.2.0 
Bootloader Version = 1.0.18 
ASIC Version = 7b 
Board Name = BANT-J 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Klopt ja, als ik m'n radio laat aanstaan, dan blijft de verbinding ook gewoon bestaan. Het viel me ineens op.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Mijn pc is zonder enig probleem uren achter elkaar online als ik aan het downloaden ben uit de nieuwsgroepen.
Staat er niks aan wat het internet opmoet dan gaat ie op stand-by na een poosje. Hoelang dat duurt weet ik eigenlijk niet.

Maar....., geraak jij niet weer online als je IE start?
Moet je echt rebooten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik kom nergens op en moet inderdaad rebooten. Dan is alles weer normaal. Hoe lang het duurt voordat ie uitschakelt weet ik niet, maar het is volgens mij een paar uur.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik heb de firewall van het modem uitstaan. Jij ook?


Hoe zet ik de ingebouwde firewall in de ADSL Multi-PC modem uit?
U kunt de ingebouwde firewall uitschakelen voor 1 computer door het IP-adres van deze computer in te stellen als Default Server.

Instellen Default Server doe je zo:
1. Ga met behulp van een internet browser naar 10.0.0.138. (de modem)
2. Klik in de linker marge op Advanced.
3. Klik op NAPT.
4. Klik in de rechter marge op Default Server.
5. Vul uw lokale IP-adres in achter IP address. (dat is dus 10.0.0.2)
6. Klik op Apply en op Save All.  ("save all" staat links bovenin)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb nog eens naar de instellingen van mijn netwerkkaart gekeken. Ik heb inderdaad ook dat vinkje staan dat de computer de nic uit mag zetten om energie te besparen. Ik heb het vinkje hier uitgezet. Ik heb er een grote voeding inzitten die makkelijk alles trekt wat er aan hardware aanwezig is. Het kan in ieder geval geen kwaad om het vinkje weg te halen. Wie weet..........  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen



Zo staat het bij ons standaard. Is ook niks aan veranderd, Hans heeft nergens last van. Sinds ik een andere pc heb, merkte ik het ineens op.

En nou ben ik benieuwd, of dat vinkje weghalen de 'trick' is...  ;)
(Moeders gaat nu achter de pannen...)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Bij ons ook zoiets alleen een ander ip, maar dat komt omdat een andere bak hier de default is.
Hans draait toch ook XP Pro?

Je zou deze vraag ook nog kunnen droppen op www.adslforum.nl
Die hebben meer verstand van dit dan ik heb. Misschien weten zij een oplossing.
Voor mij is het zo acceptabel omdat ik niet hoef te rebooten. Voor jou is het lastiger.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik zal daar eens gaan rondneuzen, wellicht hebben meer mensen er last van. Overigens draait Hans XP Home, misschien is het wel een makke van Pro, wie weet...

Laat je nog weten, of het vinkje weghalen iets uitmaakt?

Bedankt voor zover!
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Hoe staat zijn netwerkkaart ingesteld wat dat ene vinkje betreft?

Bugs heeft ook Home en bij hem is het niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Moet ik morgen nog eens extra naar kijken, pc is al afgesloten.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans

Dat is nu juist het vreemde, ik heb een Realtek RTL8029 netwerkkaart en als ik de eigenschappen daarvan bekijk, dan heb ik geen tab met "energiebeheer". Misschien is het de soort netwerkkkaart?
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

De Realtek RTL8029 werd al onder win95 gebruikt en is dus al een oudje op netwerkgebied. Toendertijd was energieverbruik in een PC nog niet zo'n issue, dus vandaar denk ik ook geen tabblad daarvoor. Er worden ook geen 64 bits drivers meer voor gemaakt. Niet alle software van netwerkkaarten is hetzelfde. De een is uitgebreider dan de andere. Dat zegt niks over de werking van de netwerkkaart hoor. Als je 'm werkend krijgt is het een prima kaartje. Ik heb er ook jarenlang eentje gehad in m'n oude computer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik heb nu IE 7.0 erop gezet en wil vandaag even uitproberen, of dat verschil maakt. Dus laat ik de pc een paar uur aanstaan, zonder iets te doen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Helen

Citaat van: Han op 02 januari 2007, 17:57:41
Ik heb nog eens naar de instellingen van mijn netwerkkaart gekeken. Ik heb inderdaad ook dat vinkje staan dat de computer de nic uit mag zetten om energie te besparen. Ik heb het vinkje hier uitgezet. Ik heb er een grote voeding inzitten die makkelijk alles trekt wat er aan hardware aanwezig is. Het kan in ieder geval geen kwaad om het vinkje weg te halen. Wie weet..........  ;)

Heeft het bij jou geholpen?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik heb dat venstertje dan de verbinding verbroken was niet meer gezien.
Dat kan ook zijn omdat ik ben bijna constant aan het downen ben, dus dan blijft de verbinding zowieso open.
Bij jou?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik heb de pc vanmiddag ruim 4 uur laten draaien zonder internetactiviteit en bleef constant online. Weird hoor... :uhhh

Morgen nog zo'n test doen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!