Videokaart

Gestart door martijngvl, 12 augustus 2006, 21:48:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijngvl

Ik heb even een vraagje. Ik heb een spel wat ik wil installeren, waarvoor ik een 64 MB grafische kaart voor nodig heb. Na veel moeite (ben niet heel handig met comp.) heb ik uitgevonden (via Uitvoeren,DXDIAG en dan onder beeldscherm) dat er bij Totaal Geheugen 98MB staat.
Nu zou het spel het toch moeten doen? De overige systeemeisen van het spel kloppen allemaal, maar ik snap gewoon niet waarom het spel het niet doet. Ook hebben we hier thuis een nieuwe computer (half jaar oud) maar ik snap gewoon niet waar het aan kan liggen.

Kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen???

Martijn

Han

Welk spel wil je installeren en welke videokaart heb je. Een spel kan meer eisen stellen aan de PC dan vermeld. 3D, open GL, DirectX versie x geinstalleerd hebben, etc.

Je schrijft: "Ook hebben we hier thuis een nieuwe computer (half jaar oud) maar ik snap gewoon niet waar het aan kan liggen."

Een nieuwe PC en daar staat Win98 erop? (Je had gepost in het gedeelte voor Win98 vragen)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

martijngvl

Sorry dat ik em bij de verkeerde had gezet. Ik heb uiteraard Windows XP op m'n comp.

Het spel wat ik wil installeren is Lord of the Rings: The battle of Middle-Earth II. LOTR Deel 1 doet het overigens wel.
Ik kan dit spel wel installeren en opstarten (zodat ik in het menu van het spel kom), maar zodra ik een missie op wil starten sluit ie af.
Bij Chiptype staat: Intel(R) 82865G Graphics Controller.
Direct X ligt het sowieso niet aan, daar heb ik de benodigde versie van geinstalleerd. Kun je me hiermee verder helpen? Zou geweldig zijn.

Martijn

Han

Da's een onboard videokaart, niet?

Heb je de allerlaatst beschikbare driver voor je videokaart geinstalleerd? (is hier te downloaden)
Ik heb een beetje rondgelezen via google en kom steeds tegen dat deze videokaart moeite heeft met opengl ondersteuning. Dat heb je wel nodig voor dit spel.

Ik kwam deze specificaties tegen voor je spel:
the game only officially supports cards with ATI (Radeon 8500 or greater) and Nvidia chipsets, and the Intel GMA 900 and GMA 950 products (the GeForce 4 MX is not supported)

Jij hebt geen Intel GMA900/950 videokaart dus ik denk dat daar je probleem ligt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Dit soort dingen kunnen ook gebeuren als het spel niet legaal is. Ik herinder mij ook ziets bij de uitbereiding van generals en die gebruikt dezelfde engine.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Bugs

Aangezien de topicstarter geen reactie meer geeft sluiten we dit onderwerp maar af.  :locked
Groetjes van Bugs