CD Writer doet het niet!

Gestart door NoFear, 13 mei 2005, 17:04:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoFear

Ik wilde net een cd branden, maar mijn writer doet raar. Ik heb de cd erin gedaan en mijn brandprogramma opgestart. Het programma vraagt om een lege cd, terwijl die er toch echt in zit.Het lampje naast de CD Writer blijft branden. Ik kan de cd er dus niet uithalen. Dat kan pas als ik de computer opnieuw opgestart heb. Iemand suggesties?

Han

Tja lastig. Ik weet niet hoe oude deze writer is want dat vermeld je niet. Na een x aantal branduren is ie toch echt op.
Als de laser om te branden op is dan gaat ie dit soort kuren vertonen.
Kun je na het opnieuw opstarten nog wel een gewone cd lezen ermee?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

NoFear

Het lezen van originele en gebrande cd's gaat gewoon goed. Het wissen van RW cd's lukt ook niet. Het ding is al wel zo'n 4 jaar oud. Is de enige optie om hem te vervangen?

Han

Dan ben ik bang dat inderdaad je laser om te branden defect is. Het zal niet lang duren of de andere taken doet ie ook niet meer.
Vier jaar is een mooie leeftijd voor een cd-writer. Gelukkig kosten ze tegenwoordig haast niets meer.
Het vervangen van de laser wordt niet meer gedaan omdat dat een stuk duurder is dan een hele nieuwe CD-Writer.


Edit Zandman : De topicstarter heeft al een tijd niet gereageerd ik doe daarom het topic op slot
De topicstarter kan het weer laten openen door een berichtje aan een van de teamleden te sturen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!