Computer start niet meer op.

Gestart door Format Arie, 20 augustus 2004, 11:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hellupppp
Hele morgen staat de computer al aan (mijn andere dus) Na wat huishoudelijke werkzaamheden kom ik terug, en is hij uit. Hij start helemaal niet meer op. Alsof er dus geen stroom op staat. Wat kan dit zijn? Hoe kan ik dit controleren?

Han

Zit er nog spanning op die wandcontactdoos?
Als dat zo is en hij doet ECHT helemaal niks meer dan is je voeding w.s. naar de knoppen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Weet zelfs niet eens hoe een voeding eruit ziet. Neem aan dat dat  die ijzeren kast in computer is met "Power supply" erop, en ventilatortje erin. Is dat zelf te doen door mij?     Wat een berg draden.
En zijn die dingen erg duur?

Han

Voedingen heb je van heel duur tot heel goedkoop.
Welke voeding je nodig hebt (hoeveelheid watt) ligt aan wat je voor hardware je in je PC hebt.
Op deze pagina kun je zien wat ze ongeveer kosten, en hoe een voeding eruit ziet.

Het makkelijkste is je oude voeding eruit slopen en goed opschrijven waar de kabeltjes allemaal aan vast zitten. dan met die voeding naar een PC winkel om een nieuwe te halen. Neem dan een iets zwaardere dan die je al had. Veel mensen proppen van alles aan hardware in hun PC zonder zich te realiseren dat al die hardware ook stroom moet hebben. Dat moet een voeding allemaal kunnen "trekken"

Er is een site waarop je ongeveer kan uitrekenen hoeveel watt je nodig hebt n.a.v. de hardware die jij in die PC hebt, maar die link kan ik niet vinden. Misschien weet zandman 'm nog voor je?

Lees dit ook even door : Welke voeding heb ik nodig?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Bedankt.
Ik schrijf op wat ik allemaal in mijn computer heb,Welkle voeding ik nu heb,  en overleg met winkel welke het er  het beste gekocht  kan worden. En dan ga ik het morgen zelf proberen.

Zandman

 Dit is  het linkje naar die site toe waar je kan uitrekenen welke voeding je nodig hebt
Je hebt hem al gekocht las ik maar dan kan je eventueel narekenen of het klopt voor je die nieuwe er in zet
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Bedankt voor de moeite Zandman, maar hij zit er al in en werkt. Ik zal het nog wel lezen. Kan er altijd van leren.
Han, mijn ex zou zeggen "Je hebt nog nooit zo vaak naar een vrouw geluisterd, eigenwijs".
Het was (voor mij) veel te benauwd in de winkel, en heb het kort gehouden , geen vragen gesteld,en een 400 watt voeding gekocht. Dat is zeker genoeg lijkt me. En het zelf aansluiten viel me 100 procent mee, behalve dan dat ik te grote handen heb, en wel het geheugen  er moest uithalen om ergens bij te kunnen. Bedankt voor het advies.

Zandman

Dan moet je goed zitten arie met 400 watt
Ik heb er hier toen een 350 watt voeding ingebouwd en het werkt perfekto

Ik zet het topic op opgelost toppie dat de computer weer werkt  :)
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Citaat van: Format Arie op 20 augustus 2004, 16:40:40
Han, mijn ex zou zeggen "Je hebt nog nooit zo vaak naar een vrouw geluisterd, eigenwijs".
LOL  ;D

...., maar goed gedaan joh !!

Tnx voor het linkje Peet. Ik was 'm wéér kwijt!!  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!