Upgraden naar Windows 10

Gestart door Han, 01 juni 2015, 12:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Er is een classic shell voor windows 10, kijk maar: http://www.classicshell.net/

Het windows 10 startmenu bevalt me wel. Ik heb snelkoppelingen op mijn bureaublad van programma's die ik dagelijks gebruik.
Ik heb tegeltjes in mijn startmenu van proggies die ik af en toe gebruik en van systeem programma's.
De rest staat op alfabet als ik klik op "alle apps". Dit startmenu houd zichzelf overzichterlijk en netjes.

Ik heb inmiddels mijn laptop zo goed als af. Er zijn ontzettend veel privacy settings die behoorlijk verspreid staan.
Ik heb veel hulp hiervoor gehad via google search en via de workshops van computeridee en PCM.
Als ik ergens tegenaanliep wat in Win8.1 wel kan en ik in Win10 niet kon vinden dan vond ik die setting redelijk snel met hulp van google

Hieronder een paar linkjes die ik belangrijk vond:
- http://www.pcmweb.nl/workshop/ongewenste-windows-10-updates-blokkeren.html
- http://www.pcmweb.nl/nieuws/de-belangrijkste-privacy-instellingen-windows-10.html
- http://www.computeridee.nl/workshop/windows-10-krijgt-advertenties-zo-schakel-je-ze-uit/
- http://www.computeridee.nl/nieuws/zo-bescherm-je-je-privacy-tijdens-het-instellen-van-windows-10/
- http://www.computeridee.nl/workshop/video-privacy-instellingen-in-windows-10-2/

Ik heb veel problemen gelezen van mensen hun PC  een upgrade hebben gegeven van Windows7/8.1 naar Windows10. Ik begin er niet aan. Laat mijn laptop lekker op Windows8.1 draaien. Alles draait daar perfect.
Ik hoef alleen maar te checken of Microsoft mij Windows10 niet in de maag probeert te splitsen.

Dat je de Windows update niet kunt beïnvloeden in Windows10 bevalt me voor geen meter, omdat die update ook automatisch drivers pushed die je computer totaal van de leg kunnen brengen.
Ik haal mijn drivers altijd wel zelf op bij de fabrikanten van de hardware en als een apparaat goed werkt, dan update ik niks of alleen als er een beveiligingsprobleem is door de oude software.
Dat kan in Windows 10 dus niet. Windows update gaat automatisch. Mijn favorite setting voor Win Update "laat weten als er updates zijn maar laat mij zelf bepalen wanneer/wat ik download en installeer"., die setting bestaat niet in Windows10.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Maar ik heb die wel gekocht voor de 8.1 :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Classic shell is een gratis programma. Je kunt een donatie doen maar dat hoeft niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Aha dat hebben ze er bij mij toen
opgezet met de aankoop van mijn nieuwe lapje Han.

Zal ze eens aan hun oren trekken! ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Belangrijke update van Microsoft vanochtend. De bekende KB3035583. Ik heb 'm maar weer op verborgen gezet.
Groetjes van Bugs

Han

Die update stond weer klaar op alle apparaten. Ik blijf het belachelijk vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

De teugeltjes gaan steeds strakker staan. Microsoft heeft de gratis cloudopslag van "OneDrive"teruggebracht van 15 gb naar 5 gb.
Ik gebruik geen clouds voor mijn prive data dus mij boeit het niet zo.  ;)
Ik kreeg deze email erover:


Wijzigingen in OneDrive
We willen u informeren over een aantal komende wijzigingen in OneDrive. Op 27-07-2016 gaat de hoeveelheid opslagruimte op OneDrive van 15 GB naar 5 GB. Daarnaast zal de 15 GB bonus voor uw camera-album ophouden te bestaan. Meer informatie vindt u in de Veelgestelde vragen.

U hoeft niets te doen aangezien de opslag op uw OneDrive-account onder de nieuwe limiet zit. Ook al geldt de wijziging momenteel niet voor u, we willen u toch op de hoogte houden van alle belangrijke wijzigingen in OneDrive. Als u uw account wilt controleren, kunt u dat doen op uw Opslagpagina.

Wij realiseren ons dat we een service waarop u vertrouwt aanzienlijk wijzigen. We verontschuldigen ons voor het ongemak dat we mogelijk veroorzaken. Het was een moeilijke beslissing, die we hebben genomen om OneDrive ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.
Bedankt dat u OneDrive gebruikt.
– Het OneDrive Team
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hier worden die dingen ook niet gebruikt
je weet nooit hé.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

marloes

Ik gebruik hem ook niet al is hij gratis
zo lang bewegen nog kan dan doen

Josette

Mailtje:
De tijd is bijna op. GRATIS upgrade-aanbieding voor Windows 10 loopt af op 29 juli.‏

Doen of niet doen?  :D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Je moet het zelf weten maar wij doen het niet. Win10 draait oke op mijn laptop maar mijn desktop blijft win8.1.
Ik vind het niks dat ik windows 10 update niet zelf kan bepalen. Alles wordt zonder pardon erop gegooid. Het is verdorie MIJN laptop en niet die van Micro$oft.
Ze zullen de tijd trouwens wel gaan verlengen, denk ik zo. Ze willen het door onze strot duwen en dat kan niet meer ongevraagd als je ervoor moet betalen. ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oké Han,

ik ben ook bang dat al mijn gekochte programma's het
niet meer zullen doen, mercikes.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Of je huidige programma's nog werken, dat kun je testen met dat gwx-programma als je die windows update KB3035583 wél installeert.
Ik kan je niet garanderen dat je dan ook niet meteen een upgrade naar win10 forceert. De kans dat dat gebeurt is denk ik vrij groot.



Citaat van: Han op 01 juni 2015, 14:26:01
Als je links bovenin het popup windowtje links klikt op het icoontje, dan schuift er een menuutje tevoorschijn.



Je kunt hier klikken op "Controleer je PC". Hier geeft de tool aan dat ik mijn "Acronis True Image" software zou moeten verwijderen voordat ik de upgrade uitvoer.
Yeah right, laat dat nou net de software zijn waarmee ik mijn PC weer in de oude staat kan herstellen nadat er wat mis is gegaan. Dat sterkt alleen maar mijn
gevoel om af te wachten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

 :-[

Euh daar ga ik nog niet aan beginnen
nu doet alles het nog!
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Telegraaf 29-06-2016

Microsoft moet betalen vanwege Windows-update
Een Amerikaanse vrouw krijgt $10.000 van softwarereus Microsoft omdat haar computer zonder haar toestemming is voorzien van Windows 10. De rechter oordeelde dat Microsoft te agressief een update naar de nieuwste versie van het besturingssysteem heeft aangeboden.

Het bedrijf heeft eerder al fikse kritiek gekregen omdat het gebruikers van Windows 7 en Windows 8 maar blijft porren over een gratis update naar Windows 10. Zelfs als de gebruiker de update wegklikt, blijft hij terugkomen. Ook zijn verhalen bekend van computers die midden in de nacht zichzelf geüpdatet hebben naar de nieuwste versie van Windows.

Een vrouw uit de Amerikaanse staat Californië sleepte het bedrijf voor de rechter en werd in het gelijk gesteld. Microsoft ging tegen de uitspraak in beroep, maar besloot voor aanvang dit toch maar terug te trekken en de vrouw een schadevergoeding te betalen.



Als dit vaker gaat gebeuren dan houdt Microsoft misschien op met deze onzin.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Microsoft dacht vast laten we het nog even proberen voordat het over een week niet meer kan. Ik kreeg net wéér die update naar W10 binnen. Voor opdringen krijgen ze voor mij een..... 10.  ;)
Groetjes van Bugs

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Hier niet. Wel raar dat ie nog op popt. De update is nu immers niet gratis meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!