Bluetooth-probleem waardoor muis niet werkt

Gestart door NickN, 04 april 2012, 16:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NickN

Beste vrienden

Ik heb een Sony Vaio VPCF22S1E-laptop, waarvan ik recent de HD van heb geformatteerd en Win 7 64-bit terug heb geïnstalleerd.  De drivers laadde ik van de website: http://www.sony.nl/support/nl/product/VPCF22S1E_B/updates.  Enkele anderen heb ik vervolledigd met de software DriverEasy die ook geen oplossing meer biedt.

Het enige wat ik blijkbaar niet kan laten werken is mijn SONY VGP-BMS77 Bluetooth Laser Mouse (die wel perfect werkte voor de herinstallatie - batterij is ook OK).  Andere muis met draad werkt, dus het probleem zit hem in de Bluetoothdriver.  Deze raakt maar niet optimaal geïnstalleerd, want ik krijg altijd de melding dat het niet gelukt is.  Tijdens de installatie van het Bluetooth-apparaat geeft hij enkel als "gereed voor gebruik" de Atheros AR3011 Bluetooth (R) Adapter, en "geen stuurprogramma" of "apparaat losgekoppeld" voor het "Base System-apparaat" of 3 onbekende apparaten.

Mijn Bluetooth Tray Application is ook rood (lees: adapter uitgeschakeld), en ik kan hem niet inschakelen (de keuze krijg ik wel, maar geen reactie).

Apparaatbeheer (Configuratiescherm) van de PC geeft twee problemen (uitroepingstekens):


  • Atheros AR3011 Bluetooth (R) Adapter - onder Bluetooth-radio's
  • Base System-apparaat - onder overige apparaten

Help ! Heeft iemand een goede driver voor mij?

Grtz

Nick

Han

Ik heb hetzelfde probleem Nick. Mijn laptop werd geleverd met Vista maar nu staat er Win7 op. Alles behalve bluetooth werkt perfect
Sony heeft iets aan de standaard bluetooth driver laten veranderen waardoor het alleen werkt op vaio's die met die specifieke driver geleverd worden. De standaard te downloaden driver werkt 24uur en daarna is ie weer dood. De driver van de sony site geeft het resultaat wat jij hierboven beschrijft. Sony moet met een oplossing komen maar doet dat niet.

Ik gebruik nu een "Miicrosoft Optical Notebook Mouse 3000". Die werkt ook met een sticky maar da's geen bluetooth en die werkt prima.

Waarom gebruik je je recovery-cd's niet om win7 weer te installeren of heb je die nooit gemaakt toen je je laptop nieuw kreeg?
Als je die gebruikt dan zou je bluetooth het ook gewoon weer moeten doen. is dat niet zo dan contact opnemen met Sony.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

NickN

Bedankt alvast voor het snelle antwoord!  Ik had hem op een gegeven moment terug in werking gekregen, maar zoals je zegt is dat mogelijk slechts voor 24u.  Vreemd toch maar, want nu doet hij niets meer....  Ik heb het probleem nog eens gepost op de community van Sony (Belgium) in de hoop er een oplossing te krijgen.  In dat geval laat ik iets weten.

Wat die recovery-cd betreft heb je gelijk.  Ik ben er echter geen 'believer' van die recovery-cd's.  Ben meer de backup-man die de format c: verkiest.  De aanleiding was malware die ik er maar niet afkreeg.  Die Bleutooth was toen het minst van mijn zorgen.  Sony moet het maar oplossen...

In het slechtste geval dus een nieuwe muis (zonder bluetooth) ;-)

Thanks !

Han

Check de software Acronis True image eens.
Werkt perfect onder win 7 64 bit. Wij draaien het hier ook en zijn er tevreden over. Nooit meer format c:\ nodig.
Basisimage maken en die bewaren en dan steeds een image van je recente installatie. Voor de zekerheid de 1 na laatste image ook bewaren en je zit gebeiteld.
Ook als je eens malware oploopt wat je niet weg krijgen kunt. Kwestie van image terugzetten en hooguit wat windows updates en updates van je virusscanner.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!