Host kiezen voor eigen domein

Gestart door pijltje, 05 april 2006, 10:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hoi  :)

Ik ben vorig jaar met een eigen bedrijf gestart en ik heb een domeinnaam vast laten leggen en 2 maanden geleden geactiveerd bij een bepaalde provider.
Maar tot nu toe heb ik met het mailen (je krijgt max 10 adressen met je eigen naam) veel problemen gehad. dan met het ene, dan met het andere mailadres.  :-\

wie weet een betrouwbare provider  die voor een redelijk bedrag (ik betaal nu € 29/jaar) mijn 'domein beheert'.

Alvast bedankt!   :goed

groetjes
Pijljtje

Han

Tja dat zal je toch zelf moeten gaan onderzoeken. Geen idee wat jij van een webhoster verwacht en wat je wilt gaan draaien in die webruimte en wat je daarvoor wilt betalen.
Op www.webhosters.nl kun je de ervaringen lezen van klanten met hun webhoster. Dan krijg je een indicatie hoe zo'n host functioneert.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

bedankt voor de verwijzing naar webhosters.nl.   :)

ik heb een kleine website en email dagelijks.

ik verwacht dat ik probleemloos kan mailen en een website kan laten draaien. Met de website die nog maar 1 pagina beslaat gaat het goed, maar het mailen was de laatste maanden beroerd; ik heb al zeker 5x mailproblemen gehad die varieerden van 2 weken er volledig uit tot 1 a 3 dagen geen mail van een bepaald mailadres).
En ze zijn zeer traag met beantwoorden van vragen (over de problemen) die je alleen per mail kan stellen.

groetjes
Pijltje

Han

Als je zo weinig eisen hebt dan zou dat bij zowat elke host goed moeten gaan. Ik denk dat je gewoon pech hebt met je huidige host. Gaat de communicatie vanaf het begin af aan al stroef met hun?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

de registratie op zich verliep vlekkeloos, maar het gebruik van email is/was heel wisselend.
de eerste keer heeft het 2 weken geduurd voor men had gezien waarom ik geen mail ontving of kon versturen; het bleek naar een oude server te worden doorgestuurd...
daarna regelmatig dat een dag, soms 2 een mailadres niet naar behoren werkt. maar tegen de tijd dat ze antwoorden (dat is ook wisselend) werkt het weer.  de laatste tijd antwoord men na 1 of 2 dagen.
op dit moment gaat het goed, dus ik wacht het nog even af.

Goed weekend!
groetjes
Marlies

Han

Dat klinkt niet echt betrouwbaar. Het kan best zijn dat je een probleem hebt wat niet meteen op te lossen is maar de normale procedure is dan wel dat ze je van de vorderingen op de hoogte houden. Wij hebben zelfs een nummer dat gebeld kan worden bij een storing en er is daar 24/u per dag iemand bereikbaar. Zo'n grote mailstoring op een hostingpakket zou ik niet acceptabel vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han   :)

welke host heb jij?!  en wat betaal jij per jaar?

groetjes
Marlies

Han

Een forum verbruikt meer dataverkeer dan een gewone site dus wij hebben een zwaarder account dan je voor een gewone site nodig hebt. Daar heb jij dus niks aan.
PCN wordt gehost door www.xxlwebhosting.nl
Fijne host maar niet de goedkoopste, die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

bedankt voor de naam!
van een vriendin kreeg ik ook nog vdx.nl door, maar die is vrij prijzig.

groetjes
Marlies