data op cd niet terug te vinden

Gestart door quantum, 08 januari 2006, 17:45:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

Hallo, als ik  op een cd-r enkele data bestanden brand met nero ,  en deze dan voor zekerheid na branden de cd bekijk of alles er netjes op staat is op mijn pc win xp alles oke; bestanden zijn op cd terug te vinden
doe ik nu deze gebrande cd in moeders pc win xp 1.7mhzi nteldan vind ik nergens deze bestanden terug?
cd rom in moeders pc is niet kapot daar hij vb gekochte spel op cd wel leest?

wat is er verkeerd?
dank

al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Bugs

Het kan zijn dat de laser in cdrom-speler van de pc van je moeder aan het eind van zijn levensduur raakt.
Zelfgebrande cd's worden veel oppervlakkiger gebrandt dan gekochte cd's. Heb je ook de cd in je eigen cdrom-speler (dus niet in je brander) geprobeerd?
Groetjes van Bugs

quantum

ja hoor lukt met laptop en de 3,8 Ghz - 800 Mhzbus die ik mag testen
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Sluit je die gebrande CD-r ook af als einde van het brandproces? Een niet afgesloten CD-r kan je doorgaans niet in een andere CD/DVD-speler lezen. Je kunt 'm wel lezen in een brander.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

hum.. nee!
hoe doe je deze ? :-X
idd alle pc welke ik cd teste zijn branders behalve deze van mijn moeder is enkel rom
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Als je een cd na het beschrijven niet afsluit dan kan je later nog bestanden toevoegen. Dat heet dan in Nero een multisessie cd.
Wil je de CD-R na het beschrijven ook afsluiten zodat hij overal te lezen is, zorg dan dat je voor het branden de optie "no multisession" aangevinkt hebt.

 

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

 gebruikte altijd de wizzard kwam dus dat scherm niet tegen
.maar zal die cdrom toch een brander plaatsen ze kan daan ook back uppen naast de memry sticks
bedankt  :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Als je het een keer ingesteld hebt, dan blijft het zo staan totdat je die setting weer veranderd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

probleem is nog jammer niet opgelost ; had vandaag weer die pc van moeder in handen ,het is een" cd rewritable" dus  geen  cdrom en als ik er een cd no multisession (dus afgesloten) instop ziet hij niks.
Doe ik het in veilige modus dan ziet hij alles wat erop cd staat.
En andere cd vb instal norton ziet hij wel.
groeten
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Twee mogelijkheden, denk ik.
1) Defecte of vuile laser voor het brand-gedeelte. Kan je er nog mee branden?
    Als hij defect is kan hij gewone cd's vaak nog lezen maar onafgesloten cd's niet.
    Als hij vuil is werkt hij soms niet en soms wel.

2) Er zit softwarematig iets fout.
    - Verwijder 'm bij apparaatbeheer en laat windows opnieuw detecteren
    - Kijk of er een firmware-update is


Edit Bugs: Het is inmiddels 25 februari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!