Verdwenen favorieten

Gestart door dukkie, 15 mei 2005, 10:33:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dukkie

Plotseling zijn mijn Favorieten in IE verdwenen. Ik denk na het draaien van antispyware van Windows XP. Ik kan zelfs geen favorieten meer toevoegen, het vak blijft grijs. Vreemd genoeg heb ik ze nog wel staan op Mozilla en ze staan gewoon in een map op de C schijf. Het lukt me niet om met bestand importeren/exporteren ze weer in IE te zetten. Het vak Favorieten lijkt wel een dood vakje! Help dus :(

Zandman

Kan je een herstelpunt terug zetten van voor de tijd dat je met die antispyware aan de gang bent gegaan?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

dukkie

zou moeten kunnen maar eigenlijk liever niet

Han

Favo's verdwijnen niet zomaar. Wat heb je gedaan op deze PC waarna dit gebeurde.
Software geinstalleerd / verwijderd/ opgeruimd met een spywareproggie.
Heb je MS Antispyware wel goed ingesteld? Ik gebruik dat programma al vanaf het begin en
het wist niet zomaar je favo's hoor.

Mozilla bewaart de favo's in een andere map, dus zo gek is het niet.

Hoe bedoel je "zou moeten kunnen maar eigenlijk liever niet" ??
Je zal wel moeten, als je ze niet meer toe kunt voegen en er is iets beschadigd

Kopieer je favo's eens handmatig in je map :
C: \documents and settings \ jouw profielnaam \ favorieten
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dukkie

IK heb systeemherstel toegepast maar dat heeft niet geholpen. Mijn favorieten staan keurig in de map: c: \documents and settings\mijn naam\ favorieten. Daar staan alle mapjes en ik kan ze ook openen. Het lijkt haast wel of IE die map niet kan vinden. Ik kan nu nl ook geen nieuwe items toevoegen

Han

Internet Explorer staat vaak onder druk van virussen en spyware, en het zal niet de eerste keer zijn dat de software kuren begint te vertonen.
Vaak helpt zelf het installeren van een nieuwe versie van Explorer niet meer en moet de software gerepareerd worden. Om dit snel en simpel op te lossen moet je allereerst in het Start-menu de optie Uitvoeren (Run) kiezen. Typ (kopieer) vervolgens in de window de volgende regel in:

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Er verschijnt nu een andere window die vraagt om de originele Windows XP-disk. Wanneer je die invoert wordt Internet Explorer keurig gerepareerd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dukkie

Dat zou ik kunnen doen maar XP is erop gezet toen ik de computer kocht. Ik heb dus geen originele disk alleen een recovery disk van XP proffesional en een van service pack2. Ik heb het hiermee geprobeerd maar het is niet gelukt. Ik ben niet zo heel handig denk ik. ;)

Han

Tja dan houd het toch een beetje op.....

Het zou misschien kunnen zijn dat dit probleem toch wordt veroorzaakt door een virus of door spyware. Lees het topic Hulp vragen via PCN, voor het verwijderen van spyware even door en doe wat daar staat.
Hou er wel rekening mee dat het beoordelen van een hijackThis log even kan duren omdat Frank op vakantie is.



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dukkie

Er is een Wwizzkid langs geweest en er schijnt in het verleden een Trojan virus opgezeten te hebben. Is wel verwijderd mar heeft dus wel schade aangericht. Opnieuw installeren zou en optie zijn maar als het bij de verdwenen favorieten blijft houd ik het voorlopig maar zo. Iedereen bedankt voor de hulp :goed :goed

Han

Okee, dan sluit ik dit topic nu af.

Mocht je nog een oplossing vinden die je hier kwijt wil, stuur dan even een
berichtje naar één van de teamleden om het topic te laten heropenen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!