welke provider.

Gestart door Format Arie, 16 april 2006, 12:58:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ben aan het rondkijken naar nieuwe provider. Heb vandaag bevestiging gehad dat mijn @Home door me is opgezegt per 1 juni.
Zit rond te kijken, en heb al het een en ander gezien via  http://www.breedbandshop.nl
Zit nu te kijken op wanadoo adsl voor 20.50 p/m Ze maken reclame met TOT 20Mbit, en de test op mijn postcode komt uit op 8 tot 15 Mbit snelheid.
Mijn vraag is, weet iemand of er ook een site bestaat met zoiets als vergelijkingstests?

Han

www.internetten.nl was vroeger een goede site om abbo's te vergelijken maar hoe dat nu is weet ik niet.
Helemaal compleet lijkt het niet. Ik heb ingevuld wat ik nu heb en dan krijg je een overzicht van providers die geschikt zijn voor jou. Vreemd genoeg staat m'n eigen provider xs4all daar niet tussen.

Op www.providertest.org staan allemaal meningen van mensen over hun provider. Presteert een provider slecht dan scoort hij daar ook slecht. Ze doen elk half jaar een nieuwe enquete.

Let er wel op dat er nog zat providers zijn waar je een datalimiet hebt.
Supersnel internet met een datalimiet is m.i. een miskoop  ;)

Is dat Wanadoo gebeuren niet bellen + internetten tegelijk? Ik hoor om me heen overigens geen goede dingen over wanadoo. De laatste tijd tot over hun strot in de nieuwe leden en daardoor holt de service achteruit. Kan natuurlijk wel verbeteren. (zie klaagmuur van providertest.org)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Juist die twee sites had ik gevonden. Wat betreft die "klaagmuur" weet ik niet wat ik daar mee moet. Omdat daar vaak zo ongeveer over iedere provider geklaagd wordt.
Ik zat te kijken naar wanadoo family zonder tel. Van mij hoeft tel. (nog) niet.
Zoek gewoon een beetje snelle voor zo weinig mogelijk geld, bijv een euro of 30.
Home ben ik mee gestopt. Zit nu wel op 600 Kbit downl. Maar heb ook drie maanden onder de 80 gezeten. En alle mailtjes en telefoontjes ten spijt, ze houden je gewoon aan het lijntje.Ook al zegt de monteur zelf dat het bij hun ligt. Zo was het iedere keer weer iets anders.
Iedere keer ruim 20 minuten aan de lijn om tel. klantenservice te krijgen hoeft van mij ook niet.

Han

De keuze van een provider is toch iets wat persoonlijk is. Wat de ene provider wel heeft, dat heeft de ander weer niet. Goedkoop is in deze branch toch vaak duurkoop.
Wij hebben zelf xs4all. Beslist niet de goedkoopste provider maar als je ziet wat we er allemaal bijkrijgen + een hele stabiele verbinding dan denk ik dat we hier goed zitten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans

Over ADSL van Planet hebben we ook niets te klagen,  :goed
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

Voordeel van KPN dochters is dat ze de nieuwste apparatuur hebben en dat de snelheid omhoog gaat als KPN die omhoog doet. Heb je dan bijvoorbeeld Tiscali via versatel, dan kan je fluiten naar je snelheidsverhoging. Ik de loop van 5 jaar is onze snelheid toch toch keer omhoog gegaan en zoveel duurder is het niet geworden.

Ik vind de service bij xs4all beter en er zit meer bij wat niet extra betaald hoeft te worden.
Helpdesk is een gewoon nummer en geen duur 0900 nummer
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Arie staar je niet blind door die 20mb want dat is gebakken lucht. Weet niet hoelang die klachten al duren bij @home maar hier is het ook goed gekomen. Het hele netwerk is de laatste tijd omgebouwd en had daardoor ook kinderziektes. De snelheid ( 6mb) is ruim voldoende voor een normale internetgebruiker. De pc kan die snelheid nauwelijks meer bijhouden en daardoor lijkt het soms ook dat het trager werkt.

http://www.home.nl/producten/internet/pcconsument
Locatie: +21.3 NAP

Han

Bovendien......., je kan dan in theorie wel een megasnelle internetverbinding hebben maar de praktijk wijst uit dat de servers waarmee je via internet verbind die megasnelheden doorgaans niet halen. Uiteraard heb je uitschieters.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik kijk nog effe verder. 1 ding is zeker, Home ligt eruit bij me, al is het maar vanwege de slechte/trage service. Moet alleen snel iets vinden, want 1 juni heb ik geen internet meer.
Niet toevallig iemand die adsl providertest van consumentenbond in het bezit die xs4all heeft gewonnen?

Han

Ik heb de die providertest van de consumentenbond nog in de nieuwsgroepen voor je
terug kunnen vinden. Ik stuur 'm je per mail. Het is een pdf-bestand (acrobat reader nodig)



...... hij is verzonden
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ontvangen. Bedankt Han :goed

Han

Succes met de keuze. Is wel een mooie en uitgebreide test, zag ik.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

inmiddels heb ik een paar providers versleten:met Wish ging het prima maar die ging over naar Tiscali.
Met KPN/Planet ging het prima maar er kwamen providers die een stuk goedkoper waren.

De laatste ervaring is met UPC/Chello.
Over het product weinig klachten, nadat het eenmaal draaide. Twee keer is een monteur (van Cable One) geweest voor de installatie en beiden gaven een verkeerde installatie van Windows de schuld. Toen de tweede ook wanhopig was afgedropen heb ik de installatie-cd er in gestopt en alles werkte.

Het enige probleem was eigenlijk het inloggen op de site van Chello. Een paar keer een nieuw wachtwoord gevraagd, maar dat was een maand of zo later ook weer onjuist (?).

Toen ik had ingestemd met "factuur-on-line" begon de ellende.
Omdat het wachtwoord niet klopte kon ik niet zien welk bedrag moest worden betaald.
Omdat ik niet had betaald kreeg ik (met mijn betalings-achterstand) geen hulp van de helpdesk; zonder hulp van de helpdesk kon ik niet mijn factuur bekijken.
Het was een grote gunst (dit is geen hatelijkheid, dit werd zo gesteld door de helpdesk) dat mij het bedrag van de openstaande rekening werd genoemd, zodat ik kon betalen.

Hierna werd het grote probleem van de organisatie duidelijk.
Alle contacten lopen via call-centers met heel vriendelijke mensen die echter totaal geen bevoegdheden hebben. Zelfs doorverbinden met iemand met beslissingsbevoegdheid mag niet.
Mondelinge afspraken worden NIET schriftelijk bevestigd; dat wordt pertinent geweigerd.
Schriftelijke opzegging kan pas een maand voor de afloop van het contractjaar; een eerdere opzegging wordt genegeerd.
Over heel Nederland zitten diverse afdelingen van UPC die elkaar geen brieven toezenden. Het is moeilijk om te achterhalen welk onderwerp naar welke afdeling moet. Het geheel werkt echt de indruk van een rookgordijn dat de klant het bos moet insturen.

Nogmaals, het product is niet beter of slechter dan dat van andere providers. De organisatie maakt echter sterk de indruk van een val: een lidmaatschap is voor het leven.

Na diverse pogingen denk ik de klacht te kunnen neerleggen bij de Geschillen Commissie. Het is wel een hele klus om alles op een rijtje te zetten.

Paul
Paul

Han

UPC is een toko waar je 't beste zo min mogelijk mee te maken kunt hebben.  :knuppel
Ze staan erom bekend dat er steeds problemen zijn met de facturering en hun logge werksysteem waarmee bijna niets op te lossen valt. Gaat het goed, dan heb je mazzel. Gaat het mis, berg je dan maar.
Er is voor chelloo internet abonnees een site in het leven geroepen door mensen die stapelgek werden van de problemen met hun chello internet abonnement en omdat de helpdesk niet terzake kundig is. Je kunt daar vinden welke storingen er zijn (volgens de helpdesk zijn er nooit storingen) en je kunt er hulp vragen als er iets niet gaat zoals het zou moeten gaan.

Chello Underground : www.chelloo.com

Vriend van ons heeft nu ruim een jaar adsl bij Tiscali. Ook daar blijken ze met jaarcontracten te werken. Zeg je niet op dan verlengen ze automatisch en dan zit je er vervolgens weer voor een jaar aan vast. Bij mijn provider xs4all heb je een maand opzegtermijn.
Dit is dus ook iets wat je in de smiezen moet houden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Arie,

bij mij op het forum zijn er velen niet tevreden over Wanadoo.
Dus goed nadenken. ;)

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

martd

Verdiep je eens in casema
Heeft ook een heel goede newsserver mocht je daar gebruik van maken.

Heb zelf een totaalpakket van hun, niets te klagen.

Han

Casema staat op het punt om in andere handen over te gaan. (zie deze berichten) Ik zou als ik jou was dat eerst afwachten voordat ik een contract met hen aan zou gaan. Alles wat nu op hun site staat kan binnen no time veranderd zijn. Misschien bevallen de voorwaarden van de nieuwe eigenaar je wel niet.
Een van de partijen die interesse in de overname heeft is "UPC".  :-X
Een andere partij die interesse heeft is "Essent Kabelcom ".....yep die bieden internet via @Home en daar wil je juist vanaf.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nog meer reakties zie ik. Zal ik gauw eens gaan kijken, want ben er nog niet uit. :goed

Format Arie

Ben overgegaan naar xs4all, met name vanwege alweer de eerste plaats in de test, dat hij stabiel is, en een behoorlijke service heeft. Heb wel "maar" de lite versie van euro 39,95.
Enne, het is te warm om te werken ;D, dus komt morgen de gratis monteur  :goed

Bugs

Een buitengewoon verstandige keuze, en ik denk dat Han het hiermee helemaal eens zal zijn. ;)
Groetjes van Bugs