Wel verbinding ~ Geen internet, of zoiets...

Gestart door Ad, 20 augustus 2009, 13:10:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

De laptop geeft aan verbinding te hebben, maar het openen van internetpagina´s, middels Internet Explorer werkt niet en meldt: de webpagina kan niet gevonden worden.
Laptop draait op Windows Vista (huis, tuin en keuken gebruik zullen we maar zeggen), de internetprovider is UPC. Volgens UPC zijn de modem en de verbinding prima in orde. Dit heb ik uiteraard getest met een andere laptop en inderdaad deze gaf geen problemen en werkte gewoon zoals het hoort. De `defecte` laptop heb ik tevens geprobeerd op het netwerk van een andere provider (onsbrabantnet) en hier werkte het openen van internetpagina´s wel, zowel rechtstreeks aangesloten op het modem als draadloos. Ik heb de kabel van de laptop naar het modem vervangen om dit uit te sluiten.
Het hele verhaal geldt in principe hetzelfde voor email (Windows Mail).
Tot slot was het ook nog zo dat de laptop heel af en toe, direct na opstarten, wel de internet pagina`s opende, maar dit was dan na twee a drie pagina`s ook weer voorbij.

Iemand enig idee...

Han

Lijkt me een probleem van je upc verbinding, Ad en niet in de laptop. Hij werkt immers voor onsbrabantnet wel naar behoren en dat zou niet kunnen als er softwarematig of hardwarematig iets verkeerd was.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Dat leek mij in eerste instantie ook,  maar hoe kan het dan dat een andere laptop wel werkt op die UPC verbinding?
Ik heb UPC ook meerdere malen aan de telefoon gehad, die blijven volhouden dat alles prima zou moeten werken. Ze noemden 4 dingen waar het aan zou kunnen liggen: de verbinding (gecontroleerd en goed volgens UPC), de duplex snelheid (gecontroleerd en goed volgens UPC), de netwerkkaart (lijkt me in orde, omdat de latop op een andere verbinding wel werkt) en de beveiligingen (...?).
Op mijn vraag waarom de laptop wel werkt op een andere verbinding en niet op die van hun, omdat ze al suggereerden dat het aan de laptop zou liggen, antwoordden ze dat er "andere eisen aan hun netwerk gesteld worden". Iets met proxyservers, geloof ik...

Han

Kan zijn dat er een proxyserver ingesteld moet worden maar dat moet dan ook staan in de aansluitings-instrucktie.
Misschien kan je die nog eens stap voor stap doornemen en kijken of alles goed staat?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Aanvullend - Foutmelding Windows Mail:
Kan de host pop3.upcmail.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgeven.
Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'pop3.upcmail.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 11001, Foutnummer 0x800CCC0D 

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs