router na router ?

Gestart door elce, 27 november 2004, 19:53:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elce

Ga trachten het allemaal een beetje duidelijk voor te stellen.
Ik heb een netwerkje opgezet onder XP en via een SMC 7004 breedbandrouter (werkt naar behoren) Nu zouden we graag gedeelltelijk naar een wireless willen overstappen ( voor 1 pc vermits kabels leggen bijna onbegonnen is)
Mijn vraag nu, is het mogelijk om de wireless in te stellen en van daaruit met een kabel naar de SMC router te gaan waar dan 2 pc's kunnen worden ingeplugd ? zelf heb ik niet al te veel kennis van zaken en hoop dat de uitleg een beetje overkomt, in geval van onduidelijkheid of bijkomstige vragen zal ik daar met veel plezier aan voldoen. Mischien komt er toch een of ander positiefs uit de bus. Nog effe vermelden, de wireless is een US Robotic type USR8054 .  Alvast bedankt .

Han

Het kan wel maar dat wordt een heel gedoe.
Ik neem aan dat je de wireless op internet aan wilt sluiten en daarop dan weer de "gewone router".
In de wireless router moet je qua beveiliging veel meer doen. Er zit daar een interne firewall in. Daarin moeten poorten open gezet worden om bepaalde applicaties te kunnen laten draaien. Tevens moet je aangeven welke netwerkkaarten (unieke macadressen) gebruik mogen maken van de verbinding. Als je daar dan weer een router op aan gaat sluiten die ook weer een ingebouwde firewall heeft dan is dat vragen om gezeur met je verbinding. Waarom niet direct alle PC's dan draadloos? Da's eenvoudiger.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Han,
Volledig wireless is idd makkelijker. De vraag kwam er omdat ik nu nog 2 extra kaarten zou moeten aanschaffen.
Uw redenering van firewall na firewall en gemengd net ( draad en draadloos) is volledig correct en zal de nodige problemen geven.
Ga deze denkpiste opgeven en volledig wireless gaan. Bedankt voor de info.

Han

Als je de overgebleven router verkoopt via Speurders.nl, marktplaza.nl of een andere veiling-site dan dekt dat weer een deel van de kosten.

Lees als je daar zin in hebt nog even het topic INFO : Draadloos netwerk (routertest , beveiliging) door. Daarin staat een en ander over de beveiliging van draadloze netwerken.

Ik sluit dit topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!