group policies

Gestart door cream_2001, 29 augustus 2002, 15:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cream_2001

Ik heb n probleem met group pilocies toekennen van domain controller(DC) aan n organisation unit(OU).

Als ik op de DC bij n OU een group policy wil toekennen aan een groep waarin users zitten, lukt dat niet.

Ik zal de situatie even uitleggen:

ik heb 1 Dc en 3 Workstation gelinkt met elkaar in n active directory omgeving. Allen kunnen elkaar zien en zijn op de juiste manier geconfigureerd.

Nu wil ik dus in de active directory n OU, waarin n groep inzit, een group policy toekennen die voor de gehele groep geld.
Op een of andere manier krijg ik het niet voor mekaar om de groep "Managment" een group policy toe te kennen.

Wel lukt het voor de gehele active directory, maar dat is niet de bedoeling. Ik heb ookal gekeken naar bovenliggende objecten die mijn policy overrulen.

kan iemand mij hiermee helpen om de groep "Managment" met zijn users een policy te geven die alleen voor hen geldt en niet voor een ander OU en groepen? ???

Han

Hi cream_2001, welkom op PCN.  :)

Ik zou het echt niet weten, heb nooit in een active directory omgeving gewerkt. Ben via de zoekmachines aan het zoeken geweest voor je met zoekopdracht "active directory en group policy" maar er is verdomd weinig te vinden. Da's vast omdat active directory nog vrij nieuw is. Je vind wel volop cursussen maar daar heb je nu niets aan.
Ik zoek nog even door. Stel je vraag intussen ook even op het forum van Computer Totaal en GoT. Daar zitten veel members met ervaring op dit gebied.

Hier staat alvast een nederlandstalig linkje waar je misschien iets aan hebt.
Staan de rechten goed?

Ik zoek intussen nog even verder voor je. Als ik iets vind zet ik het hier neer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

cream_2001

Alvast bedankt voor het meezoeken

Ik ben zelf bezig met een cursus MCSE win2000 server (70-215), maar daar het wel in beschreven maar niet in detail.

Heb ookal gekeken naar win help, en zelfs daar kon ik mijn probleem niet oplossen. Heb nog wel de nederlandse versie :-)

Inderdaad is active directory nog vrij nieuw. Ik ben al 2 dagen full-time daarmee aan ut rommelen met group policies.

Bedankt voor de reactie


cream_2001

Wie zoekt ermee?

www.microsoft/knowledgebase

zoekoptie: group policies

Han

Daar ben ik al aan het zoeken geweest.
Kan er weinig uithalen. De info op internet erover is echt minimaal.
Veel meer dan de info op de link die ik al eerder gaf staat valt er eigenlijk ook niet over te zeggen.  :-X

Je schreef dat je bezig bent met een MCSE-cursus. Is dat alleen zelfstudie of heb je ook begeleidingsdagen. Vaak zijn dat er 3. Dan kan je aan een cursusleider vragen waar je niet uitkomt.

Ik heb laatst het boek "MCSE Studiegids : Win2000 server voorbereiding voor examen 70-215" gekocht bij "De Slegte" Kostte maar 10 euro en is de NL editie. Misschien hebben ze dat nog voor je en is er bij jou een "De Slechte" in de buurt? Ze hebben daar tig boeken voor een schappelijke prijs. D'r was er ook een special voor "active directory".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

cream_2001

Zelfs mijn cursusleider snapt niet hoe dat kan dat het niet werkt. Volgens hem zal het dus gewoon moeten werken hoe dat ik het zei.

Er is een boek over active directory. Zelf een speciaal MSCE examen!
Zelfs daar staat mijn antwoord niet in. weird  :-X

Er is een Slegte in de buurt dus zal ff daar gaan zoeken naar een boek.
Op de forum van computertotaal kwamen ze er ook niet uit. Getest ...en inderdaad...het werkt niet.

W'll keep on searching...........................

Han

Die cursusleider moet Microsoft Certified zijn.
Hij kan problemen waar hij niet uitkomt weer voorleggen aan de grote Microsoft Boys.
Laat ie dat maar doen. Misschien een bugje in de broncode van win200 server?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!