firewall

Gestart door cookie, 06 november 2002, 12:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cookie

Hoe nuttig is een firewall voor mij? Ik internet via Casema kabel en heb Norton Antivirus.

Zandman

Nuttig want norton houd wel virussen tegen maar geen hackers
En omdat het een kabelaansluiting is heb je naar alle waarschijnlijkheid ook een vast ip adress dus ben je makkelijker te traceren .
Ik zou zeggen doen die firewall is al met al toch een prettiger en veiliger idee
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Josette

Hallo,

als je Windows XP hebt daar zit er een in.
Moet je alleen kijken of hij aanstaat!  :-X

Groetjes,
Josette   :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Martijn

Firewall, doen zeker als je permanent online bent, je bent ongevoelig voor aanvallen van buitenaf, voor mij is een firewall net zo belangrijjk als een virusscanner
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

cookie


Han

Uit een andere vraag begreep ik dat cookie Win98 draait dus dan is de gratis firewall  ZoneAlarm een goede oplossing.

Op onderstaande link staat hoe je ZoneAlarm moet installeren en instellen. Ook een uitleg hoe het programma werkt :
- Uitleg werking ZoneAlarm

Even inhakend op de firewall die in WinXP aanwezig is. Die firewall blokt alleen verdacht verkeer van buiten naar binnen.
ZoneAlarm blokt ook dataverkeer van programma's van binnen naar buiten als je dat wenst. Er zijn programma's die contact willen maken met internet. Als je dat niet wil hebben, dan kan je dat met ZoneAlarm gemakkelijk regelen. Met de firewall van WinXP kan dat niet. Die laat alle verkeer van binnen naar buiten gewoon door.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!