toetsenbord laptop

Gestart door Format Arie, 15 oktober 2013, 13:15:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, heb een vraagje over mijn toetsenbord van mijn laptop. (asus G75V)
als ik aan een stuk door typ, komt  niet iedere letter achter de laatste, maar gaat regelmatig verder een heel stuk terug in de regel.
Zo stond net "gaat" en de rest erachter, achter "niet".
erg irritant. Is dit een instellingsfout ?

Han

Als dat gebeurt, druk dan even op je  "Insert - toets" (INS)
Ik heb dat ook soms en even op die toets drukken lost het probleem op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ga ik proberen Han. Had die knop nog nooit gezien. En heb even opgezocht wat het betekend.
Echt duidelijkheid geeft google niet(veel verschillende betekenissen). Maar wat boeit het, als het maar helpt. bedankt :goed

Han

De cursor verspringt ermee en je overschrijft wat er stond. Was vroeger in WP5 makkelijk.
Het gebruik van de muis in een textverwerker was toen minimaal. Je deed alles met toetsenbord.


Uit wikipedia NL (linken werkt om de een of andere reden niet):
Insert is een toets op een computertoetsenbord. De toets stamt al uit het begintijdperk van de tekstverwerking op computers en schakelt over en weer tussen de tekst-insertiemodus, waarbij de bestaande tekst verschuift als de cursor in bestaande tekst wordt neergezet en men tekst toevoegt, en de overschrijfmodus, waarbij de tekst vanaf de cursor overschreven wordt met bestaande tekst. In tekstverwerkingsprogramma's als WordPerfect 5.1 veranderde de cursor dan ook om aan te geven dat men in overschrijfmodus zat.
Insert is de standaardmodus.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Helpt nog niet echt.
Maar is ook niet de bedoeling dat hij overschrijft. Hij moet niet telkens vanzelf onder het typen terug schieten in de tekst, en daar verder gaan, en de tekst die ik al had gedaan, vooruit schuiven.
Ik neem overigens aan dat je bedoelde shift/insert, want als ik alleen insert gebruik typt ie natuurlijk een nul

Han

Geen idee. Bij mij gebeurde hetzelfde als wat jij omschreef en eenmaal drukken op de INS toets loste dat op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Als ik je comment goed lees heb ik eerder het idee dat je met je hand over de mousepad gaat. Ik heb daar ook wel eens last van, hierdoor komt de cursor op de plek van de muis.
Is vrij weinig aan te doen dan opletten waar je je handpalm neerzet tijdens het typen. Als je een losse muis gebruikt kun je overwegen de muispad van de laptop uit te zetten. (meestal een combinatie van fn + 1 van de functietoetsen. Bij mij is het fn+F7)
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Format Arie

Bedankt voor de tip Black Panther
Ik heb wel eens dat ik merk dat ik de mousepad raak op ongewenste momenten.
Dus wie weet. Ik zal hem eens uitzetten, en even afwachten of dat de oorzaak is.

Han

Da's een wereldtip! Dat zou het best wel eens kunnen zijn, Black Panther  :goed
Zal eens kijken hoe je die hier uitzet. Ik had heb uitgezet in het hardwareprofiel op mijn laptop.
Zit nu door sony een nieuwe image op, dus ik had er ook weer last van.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Helaas werkt het uitschakelen van mijn touchpad niet. Asus aangeschreven en die zegt, fn-f9, maar ook dat werkt niet. Dus ze nogmaals aangeschreven.

Han

Werkt de oplossing niet of kun je je touchpad niet uitschakelen?
In het laatste geval kun je de driver uitschakelen in het hardwareprofiel. Dan doet ie het ook niet meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Citaat van: Han op 15 oktober 2013, 16:22:39
Als dat gebeurt, druk dan even op je  "Insert - toets" (INS)
Ik heb dat ook soms en even op die toets drukken lost het probleem op.

Arie als je die toets gebruikt ook beneden links onderaan
die blauwe Fn inhouden.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Citaat van: Han op 20 oktober 2013, 01:57:23
Werkt de oplossing niet of kun je je touchpad niet uitschakelen?
In het laatste geval kun je de driver uitschakelen in het hardwareprofiel. Dan doet ie het ook niet meer.
De fn + f7 of f9 werkt geen van beiden. Dus krijg ik de touchpad niet uitgeschakeld.

Josette, Fn toets werd al hele tijd genoemd, en die is  gewoon zwart hier.

Han

Op mijn sony is het Fn +F1 wat het keypad uitzet. D'r staat hier zo'n tekeningetje van een touchpad op met een X erdoorheen op de toets.

Even een fotootje zodat je op mijn F1 toets kan zien wat ik bedoel.


Op de functietoetsen staat onder het F-nummer ook een functie in een omlijnd vakje. Om die functie te gebruiken moet ik eerst de Fn toets ingedrukt houden.
INS is hier een aparte toets waar ik geen Fn voor nodig heb. Ik denk toch dat het met de INS niks te maken heeft en dat Black Panther gelijk heeft.
Het keypad raak je soms onbedoeld aan met de onderkant van je hand.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Daarom wil ik hem ook perse uit kunnen zetten.

Antwoord 1 van asus:  To turn off the mouse pad, press the following keys combination pressing.
Fn and f9
Maar werkt dus niet.
Antwoord 2 van asus:When this function is not working correctly we would like to advise you to Update the ATK software.
This is the software that should ensure the hotkey's are working correctly.

You can Download the latest version of this software on the website below.

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=nl-nl&p=3&m=ATKPackage&hashedid=n%2fa

Nou, de ATKPackage_Win8_64_VER100030.zip daar gedownload EN geinstalleerd. En fn + f9 samen, reageren er niet op. touchpad werkt nog steeds.
Ze weeeeer een mail gestuurd.

Han

Hou je wel de Fn toets ingedrukt als je F9 indrukt? Dus niet na elkaar indrukken maar FN vasthouden en dan F9 indrukken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie


Han

Ik doe eerst Fn en die houd ik ingedrukt en dan pas druk ik op mijn F1. Als ik ze tegelijkertijd indruk werkt de functie soms wel en soms niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Sluit 'm maar af Han, want ik kom er niet uit. Ook niet met asus.

Han

Zet het toetsenbord dan uit via je hardwareprofiel, als een toetsencombinatie niet lukt.  ;)
Dan laad de driver niet voor je keypad en doet ie het niet meer. Wil je hem toch weer gebruiken dan schakel je hem via je hardwareprofiel weer in.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!