Second opinion graag :)

Gestart door ChristianKG, 31 juli 2010, 21:14:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChristianKG

Beste pcnavigators! Ik ben nieuw :P

Om meteen twee threads te openen lijkt me overdreven, dus geef ik hier ff een korte introductie :) Ik heet Christian woon in Wageningen (studie) maar thuisthuis is Westervoort, dicht bij Arnhem. Man, 19 jaar en heb een nieuwe pc nodig :P

Ik heb een semi budget game pc samengesteld met onderdelen van Azerty en Afuture.

MoBo MSI 785GM-E51 - AMD 785G of MSI 870A-G54 -AMD 870
RAM Corsair XMS3 2 x 2 GB - 1600MHz - CL8
CPU AMD BE Phenom II X4 955,3.2 GHz
CPU cooler Scythe Mugen 2 rev.B

GPU Gigabyte GTX 460 (GV-N460OC-1GI)

Case CM 690 II Advanced (RC-692-KKN2-GP)
PSU OCZ StealthXStream voeding - 600 Watt
HD Samsung HD103SJ - vaste schijf - 1 TB
Samsung SH-S223C - DVD±RW
Sony MRW620A2121 16 in 1 cardreader

Screen LG Monitor W2261VP-PF

Alles bij elkaar 952,-- Ik ben van plan om te overclocken.

Ik zou ook de AMD 965 kunnen nemen maar dat is 20,- meer voor 200mhz meer wat ik er zelf toch dik bij clock :)

Geef me jullie mening of kritiek zelfs, zolang die constructief is kan ik er wat mee :)

BEDANKT!

Han

Hallo Christian. Welkom op PCN.  :)

Lees even dit topic door, geef aanvullende info en dan kijken we verder  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ChristianKG

Ah ik snap het idee van die regel wel een beetje. Maar in mijn geval heb ik dus al een systeem samengesteld en betekent dat toch juist dat ik niet lui ben geweest?

Ik wilde een game pc van ongeveer 800 euro en ook een nieuw scherm dus ik ben gaan zoeken. Ook keek ik naar onderdelen die goed overgeclocked kunnen worden in de toekomst. Ik kwam uit bij de AMD Phenom II x4 series. Degenen die nu vooral verkrijgbaar zijn, zijn de 965 en de 955 van 171 en 151 euro. Het enige verschil tussen die 2 prossecoren is 200MHz wat heel makkelijk overbrugt kan worden zodra je gaat overclocken.

Daarom heb ik ook een goede CPU cooler gekozen. De Schyte mugen 2 wat veel lovende recensies krijgt.

Het verschil tussen de moederboards is ongeveer 26 euro en de duurdere is klaar voor usb 3.0 en sata 300 dacht ik.

De videokaart van Nvidea de GF 104 serie heeft met de GTX 460 een echte goede prijs/kwaliteits verhouding. Met de stock kaart blijft hij al cool met de meeste benchmarks tests maar er zijn vele verschillende fabrieken die er nog wat extra mee hebben gedaan. Voor 203 euro kan ik de gigabyte versie krijgen met 1gb wat best goedkoop is, de meeste andere 1gb versies zitten op 220 euro, en hij heeft 2 kooling fans en volgens mij ook 6 heattubes die naar de heatsink onder de 2 fans lijden. Niet zeker. Kijk hier bovenste product :)
http://www.gigabyte.eu/MicroSite/187/fermi-page.html

Maar ik wil vooral zeggen dat ik ongeveer 40 uur gelezen heb voordat ik hier postte. Ik vind het dan ook een bijzonder rare opvatting dat als je een hoop hardware onderdelen opsomt dat lui zou zijn.

Han

Citaat van: ChristianKG op 01 augustus 2010, 12:38:29
Ik vind het dan ook een bijzonder rare opvatting dat als je een hoop hardware onderdelen opsomt dat lui zou zijn.
Jij kent de postgeschiedenis van dit forum niet, wij wel. We hebben die regel ingesteld voor mensen die hier even lid worden, een reeks hardware neerplempen en dan vragen "wat vind je ervan" zonder enige motivatie van hun kant waarom ze die betreffende hardware in het topic gezet/gekozen hebben. Vaak komen ze ook nooit meer terug. Tja hardware is hardware. Als je niet weet wat ze ermee willen, dan kan je er via een forum ook niets mee. Vandaar die regel. Lees met dat in je achterhoofd gehouden je eerste bericht nog eens door en dan begrijp je waarschijnlijk dat we meer info willen hebben voordat we er tijd in gaan steken.


Oke verder met je bericht:
Je hebt er al behoorlijk goed over nagedacht lees ik zo. Meeste heb je al duidelijk op een rijtje waarop niks aan te merken is. Het is met name een kwestie van geld. Heb je dat nét even duurder ervoor over voor dat nieuwe mobo dan altijd doen. Dat nieuwere mobo is voorbereid op de toekomst. Zo héél snel gaan de ontwikkelingen niet meer dus je zal best een tijdje met deze PC gaan doen. Dan is het lekker om met alleen een bios update nieuwe dingen te kunnen activeren i.p.v. een nieuw mobo in te moeten bouwen. Zelfde geld voor je videokaart. Koop het beste wat je nu kunt betalen.

Nog twee dingetjes die me opvallen:

harddisk: Ik heb hele goede ervaringen met Samsung spinpoint harddisks. We hebben er hier 4 in onze pc's draaien. Ze worden niet té warm en zijn stil in het gebruik.
Mijn vraag is wel waarom maar één harddisk in het systeem. Is een tweede erbij niet praktischer met het oog op het maken van backups. 1tb is heel veel data om kwijt te raken, mocht het misgaan.

Je voeding: Je kiest er een van 600watt. Is dat voldoende voor wat je ermee wilt gaan doen en ook voor de toekomst? Vergeet niet dat je ook via usb een en ander aan gaat sluiten. De voeding is het meest onderschatte onderdeel in de PC. De stabiliteit van het hele systeem hangt en staat met de voeding die je kiest.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!