openen zonder wachtwoord.

Gestart door habasoft, 12 augustus 2005, 21:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo.
Bij het openen van mijn mail, moet ik een wachtwoord in tikken,(Ik heb het zo ingesteld, om dat er meerderen op "mijn" m.s.outlook 6.0 zitten). Maar ondanks dat alles nog juist is ingesteld, komt er eerst in mijn map de mail, en dan pas moet ik het paswoord invullen. Ik kan de mail ook lezen, zonder dat ik het paswoord invul, dus eigenlijk heb ik niets aan mijn paswoord.
Staan er instellingen verkeerd, want volgens mij staat alles nog goed.

vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Wat bedoel je met "omdat er meerderen op "mijn" m.s.outlook 6.0 zitten", Hans?
Bedoel je dat er meerderen inloggen op hetzelfde XP-account?

Als je niet wilt dat anderen jouw mail kunnen lezen dan kun je beter meerdere XP-accounts aanmaken.
Dan krijgt iedereen zijn eigen email-account (PST-bestand) en rommel je ook niet met wachtwoorden.
Wil je geen wachtwoord in hoeven te tikken, tik dan het wachtwoord in bij de accountinstellingen in je outlook.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
even een late reactie ivm vakantie
Bij het openen van ms outlook dien ik een wachtwoord in te vullen voor mijn e-mailadres. Mijn zoon heeft ook een e-mailadres en moet ook met een wachtwoord openen. Je zou dus zeggen, dat er eerst een wachtwoord ingevuld moet worden, om mail van mijn server (@home.nl) in outlook binnen te krijgen. (wachtwoord ingevuld bij accountbeheer in outlook dmv <extra, accounts, nieuw), Enkele berichten komen direct in mijn oulook binnen, zonder dat ik ook maar één wachtwoord heb ingevuld.
Ik denk, dat je met "meerdere xp-accounts aanmaken" bovenstaande bedoel?  We hebben maar één ms-oulook op de computer, maar dat is toch normaal "denk ik".

vr gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Je hebt maar één Outlook staan maar die kan overweg met meerdere XP gebruikersaccounts.

Als je in XP meerdere gebruikersaccounts aanmaakt, dan moet ieder apart inloggen en dan krijgt iedereen ook zijn eigen map "outlook Express" in het profiel te staan. Ieder gebruikt dan zijn eigen email-instellingen en heeft een eigen inbox etc etc. Je zit elkaar dan niet in het vaarwater én je kunt elkaars mail niet lezen of per ongeluk ophalen omdat alleen de accountgegevens van diegene van wie het XP account is eringezet zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

bovenstaande klopt ook, maar ik krijg ook mail binnen, zonder dat er ook maar één keer is ingelogd?
Ik open outlook expres, en er komen berichten binnen, die een ieder kan lezen!
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Dat gaat echt niet vanzelf  ;)
XP heeft standaard niet jouw mailaccount in zich.
Die heb je daar zelf in outlook express ingesteld of iemand heeft dat voor je gedaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

FOUT FOUT FOUT :-[ :-[ :-[
Na enkele nachten alles te hebben gecontroleerd te hebben, er er maar niet over uit kon wat de oorzaak was, kwam mijn jongste zoon die zei:"je hebt toch maar twee account's!!!!!!".  En inderdaad, ik had twee keer de ééndezelfde accouts,( één met wachtwoord, en één zonder wachtwoord), en een tweede account. Die zonder wachtwoord, was dus de boosdoener.
Bedankt voor alles
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Maakt niet uit. Iedereen maakt foutjes en deze...., deze vergeet je nooit weer  ;)

Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!