Met Blue tooth van laptop naar een mobieltje

Gestart door john, 16 mei 2010, 02:52:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Weet niet of de vraag in deze rubriek thuis hoort dan wel in de rubriek over Windows Vista. Dus zo nodig graag verplaatsen. Waar het om gaat. Ik heb een 3-tal mobieltjes (merk Samsung) die allen zijn voorzien van blue tooth. Heb die functionaliteit eigenlijk nooit gebruikt tot ik gisteren vanaf mijn laptop (WIN Vista home basic) een jpeg en wma bestandje naar de mobieltjes wilde versturen. Twee van de drie mobieltjes worden herkend, waarom dat ene mobieltje niet wordt herkend...?? De bestandjes zijn door de mobieltjes ontvangen, echter doet zich het probleem voor dat het jpeg bestandje (foto) op geen van beiden mobieltjes kan worden geopend. Ze zijn wel in een map opgeslagen maar daar is dan ook alles mee gezegd. De muziekbestandjes daarentegen kunnen wel worden geopend en dus beluisterd. Ook nog geprobeerd het jpeg bestandje van de ene mobiel via blue tooth naar de andere mobiel te versturen, wat ook lukte maar daarna weer openen, zonder suc6. In de winkel waar ik onlangs een USB blue tooth stick kocht, werkte het wel. Dus een jpeg bestandje versturen vanaf een aldaar opgestelde desktop aangesloten op mijn aan te kopen USB blue tooth stick naar het mobieltje en daar was het ook te openen en zichtbaar. Mijn vermoeden dus dat het iets te maken heeft met de laptop maar die geeft geen enkele foutmelding (even als de mobieltjes) bij resp. verzenden/ontvangen van een jpeg bestandje. Is dit een bekend probleem of...?

Han

Ik heb werkelijk geen idee John. Ik heb een HTC TytnII (windows Mobile6.1) met een uitbreidingskaartje en een Nokia 5230 (symbian 60 5e generatie). Bestandsuitwisseling met de HTC gaat via z'n uitbreidingskaartje + cardreader of via usb kabel en voor de Nokia gebruik ik de "nokia suit" in combinatie met een usb kabeltje. Blue tooth gebruik ik helemaal niet.

Gaat het wel goed als je de bestandsoverdracht met een usb-kabeltje doet? Als je dat uitprobeert dan weet je in ieder geval of het aan je bestandsoverdracht per bluetooth ligt of niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb geen USB kabeltje bij die mobieltjes gekregen. Zal proberen dat ergens te bemachtigen en kijken wat dat voor een resultaat oplevert. Ik laat je zo snel mogelijk iets weten.

john

Han, ik zit momenteel in het buitenland en heb in de stad waar ik nu verblijf gisteren alle winkelcentra enz. afgelopen om een USB kabeltje te bemachtigen. Resultaat: zero. In een Samsung shop (die ook geen kabeltje had) kreeg ik wel uitleg over het probleem. Om het niet al te technisch te maken, het kwam er eigenlijk op neer dat als de resolutie van een foto hoger is als de scherm resolutie van het mobieltje die foto op het mobieltje niet kan worden getoond. Klinkt mij als een aannemelijk verhaal, al wordt het probleem er natuurlijk niet mee opgelost. Dus ik vermoed dat ook een USB kabeltje hier geen verbetering in zal brengen, is enkel een andere manier van overdracht van bestand van laptop naar mobieltje. Wat ik nu als oplossing heb gekozen is om van foto's met een te hoge resolutie zogezegd " een resize" maken via een website met een dergelijk tool en waardoor en bestandsgrootte en resolutie worden verkleind. Dan werkt het weer wel. Tenzij jij nog aanvullende zaken te melden hebt, mag, wat mij betreft dit topic worden gesloten vergezeld van mijn dank aan jou voor alle moeite.

Han

Nee als de resolutie een probleem is, dan werkt het met een usb kabeltje ook niet. Foto's die van een desktop/laptop naar een mobieltje gaan moet je zowiezo verkleinen. Ze zijn anders zo groot (paar mb per foto) dat het zonde is van je schrijfruimte.

Nog één vraag voordat we afsluiten. Wat ik nog niet begrijp is dit wat je eerder in bericht 1 zei.
CiteerIn de winkel waar ik onlangs een USB blue tooth stick kocht, werkte het wel. Dus een jpeg bestandje versturen vanaf een aldaar opgestelde desktop aangesloten op mijn aan te kopen USB blue tooth stick naar het mobieltje en daar was het ook te openen en zichtbaar.
Het lukt daar wel en de resolutie blijft authentiek. Hoe kan dat dan? Want de schermresolutie van je mobieltjes kon dat toch niet aan? Waren dat niet jouw foto's die ze daar als test gebruikten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik was in mijn eerste bericht onvolledig. Had er aan toe moeten voegen dat het probleem zich voordoet als het bestand groter is als ca. 500kB. Dat bestand in die winkel was een bestandje op de harde schijf van de in de winkel opgesteld pc en iets van 48kB. Thuis gekomen, verstuurde ik vanaf mijn laptop een bestand van ca. 2,3 Mb, wat dus niet geopend kon worden. Inmiddels op te lossen door zoals je opmerkte het bestand voor verzending te verkleinen zodat je het en kan openen op je mobieltje en je memory card niet zo gauw vol zal raken.

Han

Ahh dat veranderd de vraag aanzienlijk  ;)

Maar goed de oplossing is er gelukkig nu dus ik doe het topic op slot :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!