Is er een probleem met Malwarebytes versie 3.4.4?

Gestart door Han, 11 maart 2018, 23:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Mijn PC met Win8.1 liep steeds als een zonnetje.
Vanmorgen kreeg ik een popup van Malwarebytes dat er een nieuwe versie (versie 3.4.4) beschikbaar was, die ik geïnstalleerd heb.

Vanavond tijdens het gamen ploft ineens mijn game eruit, kreeg ik een effen rood scherm en mijn PC startte uit zichzelf opnieuw op. Opstarten ging prima maar na ongeveer een minuutje of twee kreeg ik een BSOD met melding ATTEMPTED_EXECUTE_OF_NOEXECUTE_MEMORY en mijn pc startte weer uit zichzelf opnieuw op en zat dus in een loop. Omdat ik alleen Malwarebytes nieuw geïnstalleerd had (misschien die dus het probleem) heb ik 'm uitgeschakeld via de systray. Mijn PC schakelde daarna niet meer vanzelf uit waardoor mijn vermoeden dat er iets niet oké is met Malwarebytes versterkt werd.
De oude versie van Malwarebytes heb ik niet want ze werken met een installer. Ik heb dus mijn Paragon-image van januari dit jaar gebruikt om terug te keren maar Malwarebytes versie 3.1.1.
Door het terugzetten van een goed werkende image heb ik ook een evt eerder bestaand driver probleem ondervangen.

Abbs, heb jij misschien iets gehoord over een eventueel probleem met Malwarebytes versie 3.4.4?
Via google vind ik (nog) niets erover en op het malwarebytes forum ook niet. Kan zijn dat het probleem nog te vers is.

Ik heb alle updates weer geïnstalleerd, behalve Malwarebytes.




PS) Het is inmiddels uren later en nog steeds is alles in orde. (....even afkloppen ;)  )
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ben ook gaan kijken,
dacht misschien kwam het daardoor maar hier is het nog:

Malwarebytes versie 3.1.1.2183
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Malwarebytes versie 3.1.1.2183 draai ik nu ook weer, Josette.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Citaat van: Han op 11 maart 2018, 23:05:32

Abbs, heb jij misschien iets gehoord over een eventueel probleem met Malwarebytes versie 3.4.4?
Via google vind ik (nog) niets erover en op het malwarebytes forum ook niet. Kan zijn dat het probleem nog te vers is.

Ik heb alle updates weer geïnstalleerd, behalve Malwarebytes.




PS) Het is inmiddels uren later en nog steeds is alles in orde. (....even afkloppen ;)  )
Het lijkt wel een conflict met Eset: https://forums.malwarebytes.com/topic/224587-344-bsod-mwacsys/
Het beste kan je Mbam uitsluiten in je virusscanner: https://support.malwarebytes.com/docs/DOC-1123

Even een verhaal, sinds Mbam geupdate is naar versie 3.x.xxx is zoals vele al weten het meteen een anti-virus programma geworden.
Als je de premium versie gebruik heb je geen andere actieve virusscanner meer nodig, maar vele mensen hebben nog in hun achterhoofd dat het een malware scanner is (alleen).
En zoals bekent is werken  twee actieve anti-virus programma's  elkaar tegen zoals je nu merkt, het simpelste als je mbam wilt behouden is om die uit te sluiten.

En om er over na te denken is het beter om gebruikt te gaan maken van één anti-virus programma en daarbij een malware scanner te gaan zetten.
Ik had Emsisoft Anti-malware (wat ook meen anti-virus programma is) samen met Mbam premium en had ook deze klachten maar meteen al toen Mbam 3.x.xx was geworden.
Zo doende weet ik welke problemen er konden ontstaan en heb een andere keuzen gemaakt om een andere malware scanner erbij te nemen.
Dus om geheel van de problemen van nu en om het later weer niet te krijgen is:
1. Mbam uitsluiten bij je virusscanner.
2. Voor een andere beveilegings optie te gaan kiezen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft, heb je nog vragen stel ze gerust.


Han

Daar heb ik ook aan gedacht omdat we het er al eerder over gehad hebben.

Ik zal Malwarebytes uitsluiten in Nod32 en dan kijken hoe het gaat. Mijn licentie van Nod32 loopt in juni af.
We hebben hier nog 4x Malwarebytes premium licentie van de oude stempel. Dat wil zeggen de lifetime licentie zoals ze die toen nog verkochten.
De servicedesk van Mbam vertelde me vorig jaar nog dat dit voor deze licenties niet gaat veranderen. Dat zou mooi zijn

Toch zit het nog tussen mijn oren dat ik zonder NOD32 niet goed "dichtgespijkerd" ben.
Is alleen Malwarebytes Premium voldoende protectie tegen de huidige narigheid? Of moet er nog iets bij als ik Nod32 eruit gooi?
MBam staat niet op de list met antivirus software. Waarom niet?  https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_antivirus_software
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Citaat van: Han op 12 maart 2018, 13:04:12
We hebben hier nog 4x Malwarebytes premium licentie van de oude stempel. Dat wil zeggen de lifetime licentie zoals ze die toen nog verkochten.
De servicedesk van Mbam vertelde me vorig jaar nog dat dit voor deze licenties niet gaat veranderen. Dat zou mooi zijn
Klopt die heb ik ook nog liggen, ik moest toen een keuzen maken maar omdat ik ook hier aan mee doe The Emsisoft Referral Rewards Program < == klik erop.
Heb ik voor Emsisoft gekozen omdat die al langer een anti-virus programma was en ik ook mee doe met het ontwikkelen van HitmanPro-Alert die goed bekent staat tegen zero day beveiliging.
Kijk zo heeft iedereen zijn keuzen.

Citeer
Toch zit het nog tussen mijn oren dat ik zonder NOD32 niet goed "dichtgespijkerd" ben.
Is alleen Malwarebytes Premium voldoende protectie tegen de huidige narigheid? Of moet er nog iets bij als ik Nod32 eruit gooi?
En dit heb/had ik ook zodoende gekozen voor (zie uitleg hier boven).
Ik moet ook zeer wennen aan Mbam als gehele beveiliging, het is een zeer goede malware scanner en tegenwoordig is de virus wereld veranderd (ook de infecties).
Alles is nu meer gebaseerd op malware/adware en crypto beveiliging, waar natuurlijk Mbam zeer goed in scoort dus moet je echt alles eerst goed op een rijtje zetten.
Maar als je Mbam laat uitsluiten heb je een poosje de tijd om te kijken hoe alles werkt.

Josette

Han de mijne eraf gegooid en alles werkt weer naar behoren.  :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ze hebben naar mijn mening Malwarebytes verknald. Ik vind het vervelend. Virusscanners die malware doen en malwarescanners die virussen doen.
Ik weet dat de bedreigingen veranderen maar het wordt zo onoverzichtelijk en log allemaal.
Pakt Malwarebytes nu alles wat Nod32 af zou kunnen vangen en andersom.
* Is Nod32 alleen al voldoende..... waarom is er dan ook Eset Internet Security. De 2e is waarschijnlijk een uitgebreidere beveiliging. Maar tegen wat dan.
* Is Malwarebytes Premium alleen voldoende?
Ik vind het moeilijk om beslissingen te nemen hiermee. Wanneer is de protectie (zoveel als kan) in orde?

Mijn PC draait inmiddels alweer twee dagen probleemloos. Nod32 en Malwarebytes versie 3.3.1. beide actief en niets excluded.
Ik maak eerst een verse Paragon-image voordat er weer een nieuwe versie van malwarebytes op gaat.

Abbs wat draai jij voor beveiliging op je PC? Toch niet alleen Emsisoft Anti-Malware?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Citaat van: Han op 14 maart 2018, 19:15:33
Ze hebben naar mijn mening Malwarebytes verknald. Ik vind het vervelend. Virusscanners die malware doen en malwarescanners die virussen doen.
Ik weet dat de bedreigingen veranderen maar het wordt zo onoverzichtelijk en log allemaal.
Pakt Malwarebytes nu alles wat Nod32 af zou kunnen vangen en andersom. Ik vind het moeilijk om beslissingen te nemen hiermee. Wanneer is de protectie zoveel als kan in orde?
Zo moet je het niet zien Malwarebytes is gewoon verruimt, ze proberen voor hun klanten een totaal pakket aan te bieden (wat ze hebben gedaan).
Ze zijn van een aanvullende malwarescanner uitgegroeid tot volwaardige antivirus-software wat op zich natuurlijk heel mooi is (vooral voor de genen die een live-time licentie hebben).
Malwarebytes heeft ook meer aanboort als en standaard virusscanner waardoor deze totaler is.
De (ouderwedse Mbam)  bestaat nog steeds en dat is de gratis versie wat natuurlijk ook heel mooi is.
Alleen voor de begin gebruikers is dit wennen en je kan wel zeggen heel erg wennen, ben je een nieuwe gebruiker en je weet dit alles niet
heb je deze problemen niet.
Dus ja je moet leren de knop om te draaien en dan de keuzen gaan maken want de gene met een live time licentie hoeven nooit meer een virusscanner te kopen.
En als je alleen Mbam zou gebruiken zou je eens in de zoveel tijd nog een online scan doen bij Eset.


Citeer
Mijn PC draait inmiddels alweer twee dagen probleemloos. Nod32 en Malwarebytes versie 3.3.1. beide actief en niets excluded.
Ik maak eerst een verse Paragon-image voordat er weer een nieuwe versie van malwarebytes op gaat.
Backupen of image's maken is altijd goed en belangrijk.

Han

Citaat van: Han op 14 maart 2018, 19:15:33
Abbs wat draai jij voor beveiliging op je PC? Toch niet alleen Emsisoft Anti-Malware?

Misschien vind je me een zeur hierover maar het is gewoon te belangrijk om zomaar een lichte beslissing te nemen erover.
Ik zie jou als een expert op dit gebied. Wil graag weten wat jij doet om de narigheid buiten de deur te houden.

Ik heb net gezien dat mijn Nod32 licentie voor mijn PC afloopt op 24/8 in plaats van wat ik dacht al in juni.
Ik kan dus tot augustus beide NOD32 én Mbam-Premium blijven draaien en als de licentie afloopt voor NOD32 alleen MBam-Premium blijven draaien?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han raar bij mij deed de deze alles vastlopen Malwarebytes versie 3.3.1.

Heb nu even alleen Norton erop staan.
En geluisterd naar Abbs en de gratis versie erop gezet van Malwarebytes.

En ben aan het zoeken om mijn abbo op te zeggen van de Malwarebytes.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

abbs

Citaat van: Han op 14 maart 2018, 21:22:09
Misschien vind je me een zeur hierover maar het is gewoon te belangrijk om zomaar een lichte beslissing te nemen erover.
Ik zie jou als een expert op dit gebied. Wil graag weten wat jij doet om de narigheid buiten de deur te houden.
Natuurlijk ben je geen zeur, gewoon vragen wat je wilt weten.
Omdat Malwarebytes na mijn inzien te snel op de markt is gezet waardoor er nog veel kinderziektes waren, hierdoor zijn de mensen terug houdend geworden.
En wat ik al schreef Malwarebytes pakt de beveileging anders aan: https://forums.malwarebytes.com/topic/191650-malwarebytes-3-frequently-asked-questions/#comment-1077438
(het is er alleen in het Engels plaats het in Google Chrome en klik op vertalen).
Kijk geen enkele anti-virus programma is 100% maar Malwarebytes is goed.
Ik gebruik Emsisoft Anti-Malware die heeft zijn eigen malware scanner en gebruikt de BitDefender Engine wat meerdere AV's doen http://www.av-comparatives.org/av-vendors/
EAM ging in conflict met Malwarebytes waardoor ik ook moest gaan kiezen, maar omdat Mbam 3.x.xx net uit was er er nog meerdere problemen mee waren heb ik
gekozen voor EAM.
Hieraan zou ik ook genoeg hebben omdat EAM  de pc ook beschermd tegen zero-day aanvallen, maar voor extra aanvulling heb ik gezocht naar een malware
scanner die het malware zoals drive-by-downloads, cryptolockers of online fraude en identiteitsdiefstal tegen kan houden.
Toen kwam ik uit op HitmanPro.Alert, daar heb je de betaalde versie van en ook een gratis versie http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/hitmanpro-alert/
Dus in het kort mijn beveiliging is:
SpywareBlaster Free (al jaren gebruik ik deze werkt op de achtergrond alleen handmatig updaten geeft hij niet aan)
Emsisoft Anti-malware (Betaald)
HitmanPro-Alert (Betaald)

En waarom ik voor betaalde anti-virus programma's heb gekozen is omdat ik de reclames tussendoor zat werd.
Dit is omdat ik de gehele dag achter de pc zit.


Citeer
Ik heb net gezien dat mijn Nod32 licentie voor mijn PC afloopt op 24/8 in plaats van wat ik dacht al in juni.
Ik kan dus tot augustus beide NOD32 én Mbam-Premium blijven draaien en als de licentie afloopt voor NOD32 alleen MBam-Premium blijven draaien?
Wat je nu uit moet gaan testen is hoe het samen gaat en als dat goed blijft draaien en jij je er goed bij voelt kan je het zo laten.
Alleen sluit de regels uit zodat ze elkaar niet dwars kunnen zitten: https://forums.malwarebytes.com/topic/191650-malwarebytes-3-frequently-asked-questions/?tab=comments#comment-1133327

Alleen het hoeft niet als je alleen voor MalwareBytes zou kiezen en dit word zeker wennen.

Ik hoop hierbij alles een beetje duidelijk gemaakt te hebben.

Han

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Het is gewoon lastig.
Ik moet dingen waar ik me jarenlang aan vast hebt gehouden qua beveiliging los gaan laten, hé.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han, je bent niet alleen we zijn
denk ik gewoontedieren geworden.  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

abbs

Hallo,

Dit is ook heel moeilijk en dat begrijp ik, maar dat is veranderen naar een ander besturings-systeem ook.
Kijk maar naar Windows 10 weer, velen willen er nog steeds niet naar maar als je het éénmaal gewent bent valt alles best mee.
En Windows 10 raakt nog eerder van slag met meerdere anti-virus programma's meden doordat Defender nu echt ingebakken zit.
Ook Edge word je straks meer opgedrongen IE moet je diep gaan zoeken, maar als alles éénmaal goed ingesteld staat werkt het goed.

Ook elk jaar krijg je dan twee versie updates dit is al de levens loop:



Han

Op mijn laptop met Win10 draai ik ook Malwarebytes Premium maar dan de nieuwste versie + Nod32.
Daar (Nog) geen enkel probleem. Ze doen beide hun werk zonder errors.

Naar een nieuw besturingssysteem vind ik altijd wel leuk. Win 85,98,xp,vista en 8 leken veel op elkaar Win10 is echt heel anders.
Maar als ik eenmaal na installatie mijn snelkoppelingen op het bureaublad heb en alles werkt naar behoren dan heb je met je OS weinig meer te doen.

Win10 kan ik goed mee leven. Enige vervelende is dat je in Win10 Premium niet zelf kunt bepalen welke updates je wel/niet wil installeren.
Ze worden er gewoon opgegooid. Je kunt nog wel bepalen op welk tijdstip van de dag maar dat is het dan ook wel.
Zo heb ik eens na de automatische updates zonder internetverbinding gezeten omdat de driver van de netwerkkaart verknoeid was.
Terugkeren naar een oude versie van de driver kon ook niet. Dan ben je blij met een recente image.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Citaat van: Han op 15 maart 2018, 22:05:45
Win10 kan ik goed mee leven. Enige vervelende is dat je in Win10 Premium niet zelf kunt bepalen welke updates je wel/niet wil installeren.
Ze worden er gewoon opgegooid. Je kunt nog wel bepalen op welk tijdstip van de dag maar dat is het dan ook wel.
Zo heb ik eens na de automatische updates zonder internetverbinding gezeten omdat de driver van de netwerkkaart verknoeid was.
Terugkeren naar een oude versie van de driver kon ook niet. Dan ben je blij met een recente image.
Klopt helemaal, dus zo proberen ze dat je Windows 10 Pro gaat kopen want daar kan het wel.
Maar er is wel een programmaatje "wushowhide" die je helpt om Updates tegen te houden maar het zou allemaal niet nodig hoeven wezen.

Han

Dat proggie ken ik maar ook dat houd niet helemaal tegen. Even wel maar na een paar weekjes worden de updates er alsnog
opgeknald op een moment dat je het niet doorhebt. Erg irritant.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Citaat van: Han op 16 maart 2018, 17:09:39
Dat proggie ken ik maar ook dat houd niet helemaal tegen. Even wel maar na een paar weekjes worden de updates er alsnog
opgeknald op een moment dat je het niet doorhebt. Erg irritant.
Dan zou Windows 10 pro de beste oplossing zijn.

Bugs

Ik dacht dat je dat ook niet eindeloos kunt doen en je de updates alleen maar uit kan stellen? Of is dat veranderd? En kun je dan selectief dingen wel updaten (met andere woorden het ene ding wel en de andere niet)?
Ik lees dit verhaal over registeraanpassingen maar dan nog blijft mijn vraag: is het selectief toe te passen of schakel je gewoon alle updates uit? Dat lijkt mij ook niet wenselijk.
Groetjes van Bugs