Crossed UTP of gewone UTP of FTP?

Gestart door habasoft, 24 maart 2008, 10:13:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo. Allereerst vrolijke besneeuwde :) pasen.
Ik wilde even een computer laten verbinden met een andere computer. Want dat kon volgens enkelen. Nu heb ik twee kabels kunnen vinden. Eentje die gaat van wit/oranje naar bruin, De andere ook wel, maar daar zijn de kleuren groen en oranje omgewisseld. Kunt u mij uitleggen, wat daar verschil in zit, en welke kan ik evt gebruiken voor mijn doel.
Ik heb op internet gezocht, wel een leuke pagina (http://www.okaphone.nl/rj45.shtml) maar niet echt een oplossing.
vrolijke groeten.
Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Als je twee PC's zonder iets dan ook met elkaar wilt laten verbinden dan heb je een crossed UTP kabel nodig. Het verschil tussen een straight en een crossed UTP kabel kan je zien door naar de stekkertjes te kijken. Bij een straight UTP kabel zijn van de pinnetjes van de twee stekkers 1 op 1 verbonden. Bij een crossover kabel worden 2 van de stekkerpinnetjes (oranje/groen draadje) niet 1 op 1 verbonden. Schema hoe de draadjes lopen vind je hier.

Ik denk dat je daar een crossed UTP in je handen hebt waarbij verbinding tussen beide PC's moet gaan lukken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han.  Het antwoord is geheel duidelijk. :verliefd3 Ik weet wat ik nu kan gebruiken. Mooie link trouwens. Ik heb dus een cross kabeltje. (2e kabeltje)
Topic mag van mijerzijds gesloten worden
Bedankt.
Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Tweakers.net waar de plaatjes en info staat heeft veel duidelijke FAQ's. Echt de moeite waard om eens lekker in rond te lezen, en zeker als je van plan bent om iets nieuws aan te schaffen.  :)

Ik gooi 'm dicht :slotje

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!