Open Proxy

Gestart door robdon, 28 februari 2008, 13:46:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robdon

Beste Han,

Ik wilde me aansluiten bij een fotosite, maar werd niet toegelaten omdat ik een Open Proxy op mijn  laptop ( verbonden met een router ) schijn te hebben staan en meervoudige IP-adressen.
Dit is het Engelstalige bericht dat ik kreeg:

Our server has detected the presence of multiple IP connections from your machine, with one of the connections being an "Open Proxy" or blacklisted IP. Connections of this nature are often used in order to abuse, spam or defraud. Our server has denied you any further access until both IP addresses can be resolved or the presence of the Open Proxy connection closed.

Hoe kan ik dit wegkrijgen van mijn computer ?

groetjes Rob

robdon

Ik heb XP ....we zijn al op zoek geweest om de router te beveiligen. Dit hebben we nog niet kunnen vinden.

Han

Ik denk dat je even in de handleiding van je router moet gaan zoeken. Het is niet normaal dat je router zich naar buiten presenteert met 2 ip-adressen. Normaal heeft de router 1 ip-adres om zich naar buiten te presenteren.

Je hebt geen proxy programma draaien die je IP maskeert. Dat kan ook beveiligingssoftware zijn met een extra feature.

Ik begrijp niet goed wat je met je laatste bericht bedoeld. In XP zijn er geen settings van de router, die zitten in de routersoftware. Je kunt middels een ip-adres wat vermeld staat in je routerhandleiding inloggen op je router.
Om mijn speedtouch router in stellingen aan te passen moet ik bijvoorbeeld in de adresbalk van Internet Explorer intikken http://10.0/0/138 en dan op enter drukken. Dan opent zich een inlogvenstertje en kan ik inloggen op de router.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

Ik dacht dat je mijn laatste berichtje ook even moest weten. Ach ja, ben een PC-leek .
We gaan zoeken in de handleiding.
Dat venster van de router zien we ook staan. Echter daar staat het wachtwoord van de router zelf. Kunnen we die aanpassen naar een persoonlijk wachtwoord ?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp Han.

Han

Ga eens naar de site www.watismijnip.nl zie je daar 1 of 2 ip's onder het kopje "internet"?

De router heeft een standaard inlog en wachtwoord of staat standaard open. Je kunt je eigen gegevens daar instellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

We zijn gaan kijken en we zien 1 IP-adres staan op die site.
Dat klopt, we hebben daar nooit iets aan veranderd, dus het staat nog op de standaard inlog gegevens.
We hebben twee PC's. Moet je dan hetzelfde aanhouden of moet dat anders zijn ?

Han

Het IP wat je op www.watismijnip.nl ziet is het IP wat jou router naarbuiten presenteert.
Via dhcp deelt je router aan alle pc's in het thuisnetwerk een eigen ip-adres toe. Dat unieke ip-adres wat elke pc krijgt hebben de pc's nodig om met elkaar te communiceren in het thuisnetwerk. Communiceert een pc uit het thuisnetwerk met internet dan is dat altijd met het ip-nummer wat de router gebruikt om zich naar buiten te presenteren. Dat is het ip-nummer wat je ziet op www.watismijnip.nl

Ik denk dat er met jou installatie en router niks mis is maar dat er iets misgaat bij die foto-site.
Misschien kun je de beheerder daarvan een mail sturen en vragen om uitleg?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

Ontzettend bedankt voor je hulp Han.
We hebben The Shieldsup nagelopen en alles staat daar dicht.

Han

Graag gedaan Rob :)
Ik denk echt dat het probleem daar ligt hoor.

Wat is het adres van die site. Kan ik eens kijken wat ie doet als ik me daar aanmeld met mijn router.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

Fijn dat je even wilt kijken voor me.
Het adres is:

www.celebutopia.net

Als ik me registreer en op ok druk, dan geeft de site de tekst die ik in het eerste bericht heb neergezet.

Han

Okee, ik ga even kijken wat er gebeurt als ik me registreer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

Heb het net weer geprobeerd, maar kreeg dezelfde mededeling.

Han

Ik heb de registratie af kunnen ronden maar dat ging niet zomaar. Je moet aanvinken dat je accoord gaat met hun forumregels en dan kan je pas doorgaan met de registratie. Dat heb ik gedaan maar ik krijg toch de melding:

You have chosen not to accept the forum rules, so registration can not continue.
Click here to return to the main forums page, or click the 'Back' button on your browser if you now want to agree with the forum rules.


Vervolgens is de registratie toch okee want ik blijk ingelogd.  ::)
Er gaat gewoon iets niet goed in die forumsoftware.

Ik heb een idee. Als je mij via PM nou eens een inlognaam en mailadres stuurt. Dan maak ik voor jou een account aan daar en dan kijken of jij erop in kunt loggen. Dan ben je klaar en kun je dat account gewoon gebruiken. Je wachtwoord en profiel kun je daarna gewoon aanpassen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

Heb een PM gestuurd.

Han

Ik ga het nu proberen. duimen!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Gelukt  :)

Thank you, ....... Your registration is now complete.

You may now proceed to edit your Profile in order to fill in additional personal details about yourself, or you could modify your Options to customize your browsing experience of this site. If you would rather do these things later, you can do so by following the links around the site to your User Control Panel.

Alternatively, you can simply go back to the Forums and start posting in threads.



Ik ben uitgelogd. Nu kijken of hij jouw inlog accepteert. Ik ben reuze benieuwd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robdon

Ja, het is gelukt !!!
Heel erg bedankt Han.

Han

Da's tof, Rob. Ik wens je veel plezier op dat forum daar.  :goed

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!