geen verbinding meer met draadloos netwerk

Gestart door peety, 14 december 2007, 21:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peety

Gegroet,

Sinds kort heb ik een router aangeschaft die ook draadloos ondersteunt, zodat ik met mijn laptop van draadloos internet kan genieten.

In het begin werkte dit perfect. Een week geleden echter heb ik mijn laptop 'geformatteerd' (het is te zeggen: semi-teruggezet via herstelprogramma laptop, een packard Bell btw).

U raadt het al: het werkt niet meer. Ik vind het netwerk nog wel, maar als ik er mee wil verbonden geraken, komt er na een tijdje in het vetgedrukt "Niet Verbonden" op ipv het normale "verbonden"...hoewel ik nog wel steeds de verbinding kan verbreken.

Een screenshotje vind je op http://myfreefilehosting.com/f/9f48f2ff69_0.05MB
Qua beveiliging had ik eerst WPA encryptie en filtering op MAC adress, die filtering op mac adres heb ik eens uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Iemand enig idee aan wat dit kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?

Alvast bedankt...

Han

Je wordt toch op de een of andere manier buitengesloten door je eigen router.
De filtering op Mac-adres moet geen probleem zijn. Het unieke mac-adres waarmee je laptop met je router verbind is immers niet veranderd. Wat wel veranderd is, is dat je laptop het wachtwoord van de WPA beveiliging niet meer weet na het formatteren. Heb je dat wachtwoord wel opnieuw ingegeven?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

peety

Jawel...

Ik moet wel zeggen, het is net nog erger geworden...momenteel kan ik wel op internet via draadloos...maar ik heb "officieel" helemaal geen verbinding. In de taakbalk rechtsonder staat dat ik helemaal geen verbinding heb...begrijpen wie begrijpen kan...

Han

Het lijkt er nu sterk op dat het probleem in de router zelf zit.
Heb je je router al eens gereset naar z'n fabriekswaarden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

peety

Thanx! Dat ik daar zelf niet opkwam...


Door het feit dat het na het formatteren van mijn laptop gebeurde, zat ik constant maar naar mijn laptop te kijken...bedankt!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

peety

Jep, bedankt! Nu maar hopen dat het zo blijft...

Han

Dat hoop ik ook  :goed

Ik sluit het topic hiermee af  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!