Zwarte icoontjes ik heb Windows XP prof.

Gestart door Jolanda, 04 januari 2006, 20:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolanda

hallo beste mensen,

Als eerste wil ik even vermelden dat ik een echte leek ben op het gebied van de pc.
Ik heb het volgende probleem;
Ik heb al een poosje last van zwarte vlakken in beeld, het begint al bij het opstarten dat er icoontjes in mijn programma's zwart gekleurd zijn.
Maar regelmatig komt het voor dat het aantal icoontjes zich steeds verder uitbreiden en dat uiteindelijk ook mijn taakbalk onderin niet meer te zien zijn doordat alles zwart gekleurd is.
Ook na het afluiten van programma's zie ik dat het dan ook steeds erger wordt en ik bv. zelfs niet meer kan lezen wat er op het Forum vermeld staat.
We hebben geen idee wat dit nu zou kunnen zijn, we hebben al op virussen en spyware gecontroleerd en die hebben niets gevonden.
Ook hebben we vanmiddag een grafische kaart test gedaan en daar komen geen fouten naar voren.
Voor alle duidelijkheid is het probleem van de zwarte icoontjes continu en het probleem van niet meer kunnen lezen op het forum zo af en toe, zo kan het probleem er een paar dagen niet zijn en dan ineens een paar keer achterelkaar ontstaan.

Ik heb wel een screentje gemaakt van de zwarte icoontjes maar ik ben er nog niet uit hoe ik die hier kan plaatsen zodat het wat duidelijker is voor jullie.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem

Groetjes Jolanda

Han

Ik begrijp wat je bedoelt.
Dit fenomeen doet zich voor als er te weinig resources zijn voor je videokaart.
Er is dus iets in je PC wat "geheugen vreet" waardoor je grafishe kaart tekort geheugen krijgt.
Doorgaans is dit te wijten door aanwezigheid van spyware of een virus.

* Hoe heb je je PC op spyware en op virussen gecontroleerd?
* Heb je de driver van je grafische kaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
* Als je al die zwarte vakken ziet, druk dan eens op "CTRL + ALT + DEL" en kijk op het tabblad
    processen in de colom CPU welk proces zoveel geheugen vreet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Sorry hoor dat ik af en toe laat ben met reageren, maar ik weet zo weing van computers dat ik eerst moest vragen wat er nu gedaan was hier.
Ik zit er wel bij maar het blijft allemaal tovenarij wat er dan gedaan wordt.
Ik heb dus echt heel veel hulp nodig hiermee, dat ik hoop dat jullie een beetje geduld met mij zullen hebben

Ik heb de ad en ware laten lopen, geen spyware.
Virusscan met de virusscanner = geen virus

Poocessen = 38
Cpu gebruik nu 58 was net hoger
geheugengebruik 388/1250mb


Een kennis heeft hier al wel eens de nieuwe drivers geinstalleerd, een paar weken geleden nog na wat ik hoor
ik heb een ati radion videokaart weten jullie waar ik die dan zou kunnen downloaden en welke ik dan precies moet hebben
Ook kan er bij mij geen spellen gespeeld worden op de pc, ik weet niet of dit ermee te maken heeft hoor, maar ik vermewld het er even bij ter informatie

groetjes Jolanda

Han

Alleen scannen met AdAware is onvoldoende. Om er zeker van te zijn dat spyware niet de oorzaak is zullen we daar dieper op in moeten gaan. Lees even dit topic door en voer uit wat daar staat. Dat is veel werk maar daarna weet je echt zeker of er spyware is of niet.

Datzelfde geld voor het scannen van virussen. Scannen met alleen de geinstalleerde virusscanner is ook onvoldoende. Een virus wat niet herkend wordt door die scanner en toch naar binnen glipt zal bij een latere scan niet ontdekt worden. Het is dus zaak om je PC te scannen met een andere virusscanner dan de geinstalleerde scanner. Voor dit doel zijn er online viruscanners. Scan daar eens mee.
* Housecall : ze zijn de service aan het upgraden en hij geeft op het moment af en toe foutjes
* Symantec : virusscan en security check
* Online virusscan van bitdefender

Als dat gedaan is kijken we verder.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

dank je wel, ik zal eerst ff in alle rust die link doorlezen en daarna een online virusscan gebruiken.
Ik laat weer van mij horen of het wel of niet gelukt is.
Alvast bedankt voor je hulp hoor, ik vind het echt gewelidg hoe vlug jullie op de vragen reageren.  :goed

paul76

Lijkt op het eerste oog idd een virusprobleem o.i.d. Voor als je toch niets vindt een ander idee: kan het soms helpen om de hardwareversnelling van de grafische kaart omlaag te zetten? Dit heeft bij mij in het verleden wel eens geholpen. Het vreemde is alleen dat ik zo snel niet kan vinden waar je dat ook alweer doet :-\.

Han kan misschien zeggen of dit zinvol is cq hoe je het doet?

Han

Fijn om het samen te doen. Meerderen weten meer dan een!!  :goed
De hardwareversnelling bekijken kan zeker zinvol zijn. Of het zinvol is hangt af van de specificaties van de PC.
We weten niet eens welk besturingssysteem er op deze PC draait  ;)

Maar...., laten we deze PC eerst eens controleren op virussen of spyware want ik vermoed dat daar het probleem zit.
Daarna zijn er nog wat opties.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Even wat info voor paul :

Hardwareversnelling vind ik in mijn XP-pro bij :
- configuratiescherm
- beeldscherm
- tabblad instellingen
- knop geavanceerd
- tabblad probleem oplossen 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Het blijkt idd gelijk al dat twee meer weten dan 1. Gek dat ik die hardwareversnelling net niet gevonden heb.

Info voor Han: in het onderwerp staat dat het om xp pro gaat.

Han

Citaat van: paul76 op 05 januari 2006, 01:32:13
Info voor Han: in het onderwerp staat dat het om xp pro gaat.

LOL....dat had ik nou weer niet gezien.  :)
Vraag rijst nu of het een PC is die XP "net trekt" of eentje waarop XP al een poosje vlot gedraaid heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik kom even ertussen, Jo doe het rustig aan, je kan het.
Alles heel goedl leze.
Succes,
Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Jolanda

Waauw zeg, wat een reacties allemaal hier, ik sta hier echt even van te kijken.
Zometeen komt er even een vriend van me online om even met mij mee te lezen wat jullie adviseren om te doen.
Dus ik ga proberen er vandaag werk van te maken om die spyware en virusscan te laten lopen.

Hoi Josette wat lief dat jij ook even komt kijken hier, zo weet ook jij wat we nu allemaal gaan proberen te doen om mijn pc weer goed te krijgen.

Jolanda

ik heb de ad aware laten lopen nu, en nu krijg ik een scherm te zien met allemaal gele dingen met een kruisje waar Tracking achterstaat.
Kan iemand mij vertellen wat dat inhoudt en wat ik daarmee doen moet

Han

Dat zijn items die je kunt laten verwijderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

 :goed dank je wel hoor, pfff ik heb inmiddels al het zweet op de rug staan nu.

Han

Rustig aan  ;)
Gewoon stap voor stap de handleiding van Frank volgen. Komt goed.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

ik ben nu bezig met de antispy en ik krijg na de updates installeren een scherm te zien waar ik een hele rij te zien krijg en als ik met de muis naar boven en beneden ga dan zie ik rechts een punaise mee gaan.
Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee aan moet, inmiddels was mijn pc ook nog vastgelopen.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier nu doen moet.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik vraag, ik wil er wel een afbeelding bijzetten maar heb geen idee hou ik die hier op het forum moet plaatsen

Han

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Plaatje zou dus welkom zijn. Zet het plaatje in je homepageruimte bij wanadoo en link die dan hier

* uitleg over homepageruimte bij wanadoo

* Plak de url van het plaatje tussen de imagetags die je krijgt als je op het knopje klikt.
   Dat knopje zie je boven de smilies als je een bericht tikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

pf sorry, ik denk ik kan maar niet reageren bleek ik ofline te staan hier.
Nou ja ik heb inmiddels het probleem opgelost, ik bedoelde overigens spybot was een foutje van mijn kant.
Ik heb er zelfs een paar 2 keer laten lopen en tussendoor mijn computer opnieuw opgstart.
Het enige wat ik vanavond nog moet doen is de hijack.
Ik laat weer van mij horen als dat ook gedaan is.
Momenteel heb ik nog steeds de zwarte icoontjes, maar wie weet dat het na die hijack vanavond wel weg is, ik hoop het in ieder geval

Han

Dan schiet je al een eind op.  :)
Vergeet niet de afspraken voor het plaatsen van een log. Die afspraken staan hier beschreven. Met name de naam van het topic en het onklikbaar maken van de links in het log is belangrijk.

Je log moet geplaatst worden in het forumonderdeel daarvoor : Spyware, adware, toolbars, dialers e.d.
Zet in je lop-topic wel even een linkje in naar dit topic. Dan kan de beoordelaar van je log even zien wat we in dit topic al besproken hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!