Trage werking na stroomuitval

Gestart door Deanna, 15 oktober 2005, 17:08:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deanna

Toen de stroom hier in huis uitviel stonden er 3 pc's aan. Toen we weer stroom hadden deden de pc's het nog (gelukkig). Maar één werkt nu ongeloofelijk traag. Opnieuw opstarten helpt niet. De virus scan wil niet openen. En alles duurt heel heel lang. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

De pc gebruikt xp professional als besturingssysteem.

Vriendelijke groet,

Han

Tja, geen idee eigenlijk. Voor de stroomuitval was hij helemaal okee?
Dan lijkt het iets hardwarematigs.
Misschien is er toch softwarematig iets beschadigd geraakt waarnaar gezocht wordt.
Dan kan hij enorm traag worden.

Probeer in ieder geval eens of systeemherstel een oplossing bied en ruim de temp-mappen etc leeg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Deanna


Ok ga ik proberen. Wat bedoel je precies met systeemherstel? En waar vind ik dat?

Groetjes,

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Deanna


Dank voor je reactie Han. Ondertussen heeft het probleem zichzelf (?) opgelost. Ik heb toch de virusscanner aan kunnen krijgen en heb deze de pc laten scannen. Na een paar uur deed de pc het weer normaal.

Ik heb nog wel bij het systeemherstel gekeken. Er staat dat de pc automatisch herstelpunten maakt. Is het dan toch verstandig om zelf ook nog een herstelpunt te maken?


Han

Het systeem maakt standaard elke dag een herstelpunt aan, maar dan moet je systeemherstel wel aan hebben staan!!

Hoe zie je of je systeemherstel aanstaat :
* klik op Start
* Ga naar Instellingen
* ga naar Configuratiescherm
* dubbelklik op icoontje "Systeem"
* Ga naar tabblad systeemherstel
* Er moet geen vinkje staan bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"

Ik maak zelf voor installaties altijd een herstelpunt zodat je terug kan als er iets misgaat. Al die herstelpunten nemen op den duur wel aardig wat ruimte in. Als je via de verkenner kijkt naar je partities, dan zie je de map "System Volume Information" staan. Daarin zit de data van je systeemherstel. Als die map behoorlijk groot wordt, dan wordt het tijd om op te ruimen.

Hoe gooi je snel alle herstelpunten weg, behalve de laatste :
* Klik op start - programma's - Bureau-accessoires
* Klik op "schijfopruiming"
* Stel in op c-schijf nen Klik op OK
* Klik op tabblad "Meer opties"
* Helemaal onderin staat het gedeelte voor systeemherstel
   Klik op de knop "opruimen". Alle opgeslagen herstelpunten worden nu verwijderd,
   alleen je laatstgemaakte blijft staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

Heeft de pc misschien een amd processor...dan kan het zijn dat misschien de fsb terug is gesprogen naar 100

als je dit nog niet vaker hebt ingesteld zeg dan wat welke amd proccesor je hebt dan kan ik het je uit leggen...
bij intel dan geld dit verhaal niet want intel steld zijn fsb automatsch in bij amd 64 prossesoren word dit ook gedaan
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Deanna


Bedankt weer voor de reactie! Ik heb even gecheckt en er staat geen vinkje :) Overigens kreeg ik heel andere schermen nadat ik via bureau assecoires bij herstel uitkwam. Maakt verder niet zo uit. En bij mij staat alles nog int engels, ik heb nog niet ontdekt waar ik dat aan kan passen.

en Nox, bedankt voor je reactie, maar de pc doet het weer normaal. Het kost me even te veel tijd om uit te zoeken wat een AMD processor precies is en waar en hoe dat zit en werkt etc. Dus ik laat het er even bij. Toch fijn dat je even reageerde.

Topic kan wat mij betreft gesloten worden  :goed

Groetjes,

Eroxnox

zo kun je zien wat voor processir je hebt:
* rechter muisknop klikken op deze computer
* klik dan op eigenschappen
* bij het tabblad algemeen onder het stukje computer

succes
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Bugs

Fijn dat de pc het weer naar wens doet!
Op verzoek van de topicstarter sluit ik het onderwerp af.
Groetjes van Bugs