DOS-commandos VOOR Windows uitvoeren

Gestart door pdelhaye, 07 juni 2004, 10:04:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pdelhaye

Ik heb een probleem dat opgelost kan worden als ik erin slaag een bestand op de harde schijf te copieren. Evenwel moet ik dit doen zonder dat Windows XP opgestart wordt. (Het probleem is immers dat een gebruiker in XP onmiddellik weet afgelogd wotrdt bioj het inlogggen). Nu had ik geprobeerd met een DOS diskette op te starten, maar dan is de C/-schijf niet zichtbaar. Er is ook een opstartmogelijkheid Safe mode with command prompt, maar ik krijg nooit een command prompt !!
Ken iemand een mogelijkheid (Ik meen mij dt herinneren dat bvb opstarten met een  CD mat Windows 98 die mogelijkheid zou bieden).

Martijn

Via start -> bureau accesoires -> opdrachtprompt kom je binnen windows in een dos-box terecht.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

pdelhaye

Maar ik kan Windows niet opstarten. Dit is namelijk mijn probleem.
Ik wil dus een dos commando uitvoeren, maar ZONDER Windows op te starten !

Han

Zeer waarschijnlijk is je c-schijf dus in NTFS bestandsindeling

Je kunt booten met een knoppix CD (linux). Misschien kan je dan je c-schijf benaderen maar dat denk ik niet. Als dat niet lukt zul je een NTFS bootdisk moeten maken. Je start dan op met die disk en je kunt je C dan gewoon benaderen. Als ik via google zoek zijn er veel sites waar dat op uitgelegd wordt.

Op deze site staan veel bootdisks in de download sectie waaronder ook een NTFS Bootdisk.

NTFS Boot Disk
Description:
This boot disk will allow you to access NTFS drives from a commandline. It has a built in password recovery/reset utility incase you've forgotten your Administrator password. Please read the warnings on boot. This disk can cause data loss if used.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Dan weet het zo gauw even niet, ik zat te denken aan de veilige modus maar dat heb  je al geprobeerd.

Die diskette was dat een specifieke XP diskette ?. zo niet zou je eens op www.bootdisk.com kunnen kijken


Edit Han : Het is inmiddels 31 juni 2004. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic heropenen door te klikken op de knop .
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest