WinXP in NTFS of FAT32???

Gestart door Cees †, 15 mei 2004, 22:30:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cees †

Ik krijg vlgd week een nieuwe PC waarop Win XP is voorgeprogrameerd......hoe kan ik uitvinden of het in NTFS of FAT32 is.
In het laatste geval kan ik ook Win 98(op aparte partitie) instaleren. ;)

Cees de Leeuw

Zandman

Dat kan je heel makkelijk zien in xp
Ga op het buro blad staan op het icoontje van deze computer
Dan met de rechtermuisknop klikken en dan naar beheren
Daar zie je schijfbeheer staan
Klik daarop en je kan zien hoe je schijf is ingedeeld dus partitie grootte en of het ntfs is of fat 32
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Martijn

kan nog makkelijker, gewoon een keer klikken op de schijf waarvan je het wilt weten en het verschijnt links in beeld. (in dat gekleurde stuk, onder het kopje details)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

99% van de voorgeinstalleerde XP Machines wordt afgeleverd met NTFS als bestandssysteem. Als je FAT32 wilt hebben dan moet je dat gewoon even aangeven bij de winkel waar je 'm koopt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Bedankt voor de snelle reacties.
Koop het ding kant en klaar bij de Makro en dat is een groothandel die niets zelf programeert.
Dit wordt m'n 3e machine die ik er koop(heb nooit klachten gehad over de kwaliteit) én het is als speciale aanbieding goed geprijsd(€ ±550,AMD Athlon,80 gb schijf  met dvd, rewriter,netwertk en modem) merk HP.
Jullie horen het wel.


Cees de Leeuw

Han

Krijg je WinXP erbij op cd-rom, Cees?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Dat hoop ik wel.......het staat vermeld bij de software evenals Word,Works,Picture It en Norton antivirus.
Anders heb je in principe niks......als er wat gebeurt.
Bij  de daar aangeschafte Pentium II zat keurig Win95 en bij de Celeron 500(waar ik nu op werk) zat Win98 se geinstaleerd én erbij.
Dus verwacht ik ook dat er een WinXP op CD bijzit.
Ben over alle machines tevreden geweest maar de techniek schrijdt voort en ben aan verbetering(qua snelheid en mopgelijkheden ) toe.
Hou jullie op de hoogte.
Het ding kost trouwens €565 incl BTW.
Hoop dat ik van m'n vakantiegeld nog genoeg overheb voor een Flatscreen monitor.......maar dat weet ik pas als ik m'n maandstrook krijg.

Cees de Leeuw

Han

Als het er echt bijstaat dan zal je die cd wel krijgen.

Standaard is de policy van Microsoft dat je op voorgeinstalleerde PC's geen CD krijgt. Er zijn dan wel recovery-cd's of er is een recovery-partitie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Het is een recovery-CD en het is een andere PC geworden(die ik wilde was uitverkocht). :-\ :-\ :-\
Ben gezwicht voor een Dell.
Met eenzelfde configuratie.
Hoop dat m'n vlg. berichtje op die PC word gebracht.....hij staat nu in een doos achter me.....moet wachten tot de vrouw uit haar werk komt om m aan te sluiten(kan zelf maar 1 hand gebruiken) vandaar.De dozen openmaken is wél gelukt anders had ik bovenstaande niet geweten. ::) ::)

Cees de Leeuw

Han

Succes met je nieuwe PC Cees.
Jammer dat degene die je wilde niet meer te koop was maar van deze zul je vast en zeker ook veel plezier hebben.

Ik sluit dit topic af. Heb je nog vragen, open dan gerust een nieuw topic.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!