laptop valt zonder rede uit

Gestart door pc dummie, 13 mei 2008, 13:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Mijn acer aspire laptop is nu al in 2 dagen zonder enige rede 'uitgevallen' ik gebruik hem en dan ineens valt ie uit en ik schakel hem dan weer in en dan doet hij het gewoon weer...
ik weet niet wat de rede hiervan is...
de accu is vol of is op dat moment aant opladen, ik heb hem bijna altijd op de oplader zitten, kan dit ermee te maken hebben?
Is hij dan misschien oververhit of iets dergelijks?
Hoop dat jullie een oplossing hebben...

Han

Hij wordt zeer waarschijnlijk te warm. De beveiliging van de hardware schakelt hem dan automatisch uit. Als je nooit erder last van uitval bij warmte hebt gehad dan kan stof of een defecte cooler het probleem veroorzaken. Je zal 'm dus open moeten maken of open moeten laten maken om 'm stofvrij te maken en om te kijken of de cooler nog functioneert.

Verder heb je van de laptop plateaus waar je 'm op kunt zetten waar ook ventilatie inzit. Daarmee wordt ie extra gekoeld. Hier staat een voorbeeld daarvan maar er zijn er in allerlei prijsklassen.

Bijna altijd aan de oplader laten zitten is niet goed voor de accu. Het laden veroorzaakt ook extra warmte. Gebruik je accu echt als een batterij. Dus gewoon opladen en van de stroom af als ie vol is. Weer aansluiten als ie leeg is. etc.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Oke Han dank je wel ik zal wel even kijken naar zo'n plateau.
Fijne avond.
Groetjes, Pc dummie