externe hd vraag

Gestart door hopeless, 26 april 2008, 01:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hopeless

hoi hoi

ik heb pc problemen en heb nu een externe hd gekocht (maxtor basics 500 gb) ,..
hier heb ik nu mn belangrijke data opgezet (gekopieerd)
nu hoorde ik vandaag dat ik die eerst had moeten formateren,,,is dit zo?
als ja, moet ik dan alles opnw doen?

tevens wil ik weten of het normaal is, dat wanneer ik de externe hd aansluit, dat ie hem eerst gaat afspelen?
ik zie namelijk steeds al mn bestanden voorbij gaan, voordat ik bij mijn data kan komen,......
nu duurt het een paar minuten, maar wat dan als ik er veel data op heb? uur?


alvast mn dank v evt antwoord

gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Han

Maak je geen zorgen. Formatteren van een externe harddisk hoeft niet meer want dat is al voor je gedaan in de fabriek. Dat is wel zo voor een gewone inbouw-harddisk. Op een ongeformatteerde kun je nog niet iets kopieren omdat er nog geen bestandssysteem aangemaakt is. Dat is wat formatteren doet.

Het is normaal dat je bij het aansluiten al je bestanden voorbij ziet komen. Dat duurt echt niet zo vreselijk lang. Het is de manier waarop windows de net aangesloten harddisk indexeert. Niks mis mee dus.

Let er wel goed op dan je de externe harddisk op de juiste manier afkoppelt. Dus in de systray (naast het klokje) klikken op het "hardware verwijderen" icoontje. En daar de harddisk ontkoppelen voordat je 'm uit de usb-poort trekt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

hopeless

nogmaals dank

je zal me dezer dagen nog wel meer gaan zien, want tis allemaal maar een vette kluif,..........zekers als ik een nw pc aan ga schaffen ,...

dank u  :verliefd3
gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Han

Da's prima hoor. Daarvoor hebben we destijds het forum o.a. op poten gezet  ;)

Tot ziens bij je volgende vraag.
Deze is beantwoord en je hebt geen verdere vragen erover.  Dus :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!