Problemen installeren drivers scanner (Epson stylus DX8450)

Gestart door jolanda1977, 20 maart 2008, 22:25:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jolanda1977

Hai, mag ik jullie een vraagje stellen...??
Ik heb vandaag een Epson stylus DX8450 gekocht (een all-in-one printer). Heb er al mooie foto's mee geprint etc etc..
Echter, bij het installeren van de software via het bijgeleverde schijfje), kreeg ik bij het gedeelte van de scanner een foutmelding. Die luid als volgt:
Het installatieprogramma kon de bestanden niet kopieëren. Controleer de installatieschijf en voer de installatie opnieuw uit.
Toen de drivers opgezocht op de site van epson, die gedownload...bij het installeren krijg ik exact dezelfde melding. 
Is er iemand die mij kan helpen door aan te geven wat het probleem kan zijn...
Voor de volledigheid, ik heb een laptop van HP, windows XP en ik heb nog 60.5 GB beschikbaar op mijn c-schijf...

Alvast hartelijk bedankt voor eventuele reacties..

Groetjes Jolanda


Han

Paar vraagjes over dingen die nog niet duidelijk zijn:

* Hoe ver ben je tijdens de installatie als het probleem zich voordoet?
   Heb je dan het gedeelte al gehad waarbij je de usb kabel al aan moet sluiten?

* Heb je voordat je de nieuwe driver van internet ging installeren erst de al reeds half geinstalleerde software verwijderd?

* Sluit je de printer via usb direct aan op de pc of op een usb-hub. Dat laatste gaat niet met HP printers.
   Je moet 'm echt aansluiten op de pc zelf. Anders verloopt de installatie niet goed.

In de FAQ van je printer en op internet vind ik verder niets m.b.t. jouw probleem.
Je kunt overigens direct chatten met een epson medewerker via epson e-talk Daar kun je je probleem voorleggen en dan direct de instructies uitvoeren die deze medewerker je geeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jolanda1977

Hai, thanks voor de snelle reactie....ik heb op dat moment nog niks aangesloten, alleen het cdtje er in gedaan....MBT de scanner was er helemaal niks geinstalleerd toen ik het via de driver op de website probeerde...

Ik had uiteraard ook al eerst op de site van Epson gekeken, of ik via support er uit kon komen, maar helaas...
Thanks voor de tip over dat chatgebeuren...

Groetjes Jolanda


jolanda1977

Nou vanochtend even via de chat kontakt gehad met iemand van epson....daar werd ik niet veel wijzer van. Zou het misschien kunnen komen omdat ik windows xp media edition heb??? dit is trouwens de complete foutmelding                            ---------------------------
EPSON Scan Setup
---------------------------
Het installatieprogramma kon de bestanden niet kopieren. Controleer de installatieschijf en voer de installatie opnieuw uit.
C:\DOCUME~1\RIJSTE~1\LOCALS~1\Temp\\setup.exe
---------------------------
OK   
---------------------------


Groetjes Jolanda

Han

Dat zou verder niets uit moeten maken mits je apparaat ook WinXP-Eedia-Edition ondersteunt.
Er gaat echt iets mis tijdens de installatie. De normale installatieprocedure is dat de bestanden van de cd tijdelijk naar een plek op de harddisk geschreven worden (je temp-map) en dat dan van daaruit de installatie plaatsvind. Wat er bij jou misgaat is dat de bestanden wel naar de temp-map worden geschreven maar dat ze dan daarna niet meer te lezen zijn als de setupprocedure de werkelijke installatie wil gaan doen.
Dat kan door een aantal oorzaken komen, bijvoorbeeld:
- De installatieprocedure is niet goed geschreven (C:\DOCUME~1\RIJSTE~1\LOCALS~1\Temp\\setup.exe)
   De twee slashes voor setup.exe is raar. Hoort er eigenlijk een te zijn.
- Je temp-map zit overvol met rommel waardoor de setup procedure fouten maakt
- Probleem met het setup bestand (onwaarschijnlijk met twee verschillende driversets)
- Driverset is niet geschikt voor jouw versie van windows.
- Probleem met de harddisk wat ik niet echt verwacht
etc......

En dit?
Citaat van: Han op 20 maart 2008, 23:20:05
* Heb je voordat je de nieuwe driver van internet ging installeren eerst de al reeds half geinstalleerde software verwijderd?

Kijk voordat je de driver opnieuw installeert ook eens in die map:
C:\Documents and Settins\RIJSTE~1\Local Settings\Temp\

Dat is een map die normaal verborgen staat. Je zal dus eerst wat moeten doen om 'm zichtbaar te zetten:
* Ga in je verkenner-menubalk naar "Extra" en dan naar "Mapopties" en klik dan op het tabblad "Weergave"
* Zorg dat het zo ingesteld staat bij mapopties, weergave :
    - Vinkje weg bij : beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
    - Vinkje aanzetten bij : Inhoud van systeemmappen weergeven
    - Keuzerondje aan bij : Verborgen bestanden en mappen weergeven

De map TEMP moet zelf blijven staan maar alles wat erin staat gooi je weg. Dat zijn tijdelijke bestanden die niet meer nodig zijn. Bij een paar bestanden krijg je een melding van windows dat je die niet weg kunt gooien omdat die nog gebruikt worden. Die paar bestanden laat je gewoon staan.

Start als je dat gedaan hebt de setup van je printer nog eens opnieuw.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Han, kan er geen firewall tussen zitten met een geavanceerde instelling die het schrijven blokkeerd?
Locatie: +21.3 NAP

Han

Zou ook nog kunnen, Gert. Het is alleen dan wel raar dat de setup wel gewoon zijn gang kan gaan bij het begin van de setup. Meestal krijg je dan wel een popup met een vraag of zo.

Ohh wat ook nog kan is dat de virusscanner de boel blokkeert.
Ik weet niet welke virusscanner je draait, Jolanda maar zet die eens uit tijdens de installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jolanda1977

Bedankt voor het meedenken....
het uitschakelen van de
virusscanner heb ik ook al geprobeerd, maar mocht niet baten...ik ga nu even jullie antwoorden printen...en dan alles van de pc verwijdern...qua epson software etc...en dan even de mogelijkheden uitproberen die er staan...

Ik hou jullie op de hoogte, kan alleen niet beloven dat jullie vanavond nog antwoord krijgen...ik wens jullie in ieder geval alvast fijne paasdagen

Groetjes Jolanda

jolanda1977

 :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno :uno
Mijn pasen kan niet meer stuk, het is gelukt....
Vond ergens verscholend nog een stukje software van een oude printer, ook een epson...dat heb ik verwijderd, en heb tevens de temp map leeg gemaakt, jeetje, daar zat me toch een zooi in  ;D
Toen de software van de epson dx 8450 nog maar eens verwijderd....
op hoop van zegen toen de installatie CD erbijgepakt...opgestart....en ja hoor....hij liep er zo door heen....
Kan wel dansen!!!!

Dank jullie wel voor de goede zorgen,

Een gelukkige Jolanda  ;D


Han

LOL, volgens mij ben je blij 

Hehe, ik had inderdaad verwacht dat je temp-map vol zou zitten. Vroegah toen programma's nog goed geschreven werden was dat lang niet zo erg het geval. Tijdelijke aangemaakte bestanden werden dan door het programma bij het afsluiten ervan ook weer netjes verwijderd door dat programma. De programmaschrijvers van tegenwoordig nemen het niet meer zo serieus op dat punt. Vandaar dat er een hoop zooi achterblijft. Als nieuwe programma's dan gebruik maken van de temp-map dan wil het nog wel eens misgaan. Gewoon af en toe de boel eens opruimen doet dan wonderen.  ;)

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe all-in-one en uiteraard ook hele fijne paasdagen.

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!