Acer orbicam, webcam in laptopdeksel

Gestart door Joep, 27 juli 2007, 17:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Mijn laptop is een acer aspire 5633 WLMi ... met een webcam ingebouwd .  Die heeft tot nog alleen vreemd gedaan. Als ik hem wil gebruiken krijg ik de mededeling dat het apparaat wordt geinitialiseer ... vervolgens: Kan geen voorbeeld video maken ... controleer de apparaatverbinding en zorg ervoor dat het apparaat niet door een andere toepassing of gebruiker wordt gebruikt.
Heeft iemand dit probleem ook en ook opgelost? In den Bosch, het Acercentrum van nederland, kunnen ze mij niet helpen.
Vreemd toch!

Han

Tja als Acer het zelf al niet weet dan wordt het lastig  :huh
Welk besturingssysteem draai je, Vista soms? Daarvan is bekend dat door veel bedrijven erg veel hardware nog niet wordt ondersteund.

Ik ken wel een aantal mensen met een Acer laptop maar zij hebben geen ingebouwde webcam. Als je een typenummer of zo van de webcam kunt vinden dan kunnen we je mee helpen zoeken. Misschien is er wat over te vinden in apparaatbeheer of via Everest Home 2.2.0.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Heb even vluchtig via google gezocht voor je.

Met name de info op deze site is nuttig : http://www.theacerguy.com/?s=orbicam
Even omlaag scrollen totdat je het log ziet wat An Apology and a solution for the OrbiCam Problem heet. De betreffende pagina laad erg traag.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Joep

Bedankt voor het antwoord. Na alle nieuwe setups die ik geprobeerd heb is dit weer een nieuwe stap in de richting van een oplossing. Ik hoop het tenminste. Ik ga alles proberen. Maar Acer moest zich toch eigenlijk schamen  !!! ...
Mijn besturingsssteem is windows xp media centre ...
Bedankt

Han

Ik hoop dat het hiermee lukt, Joep.
Het is inderdaad geen beste beurt van Acer om geen XP Mediacenter drivers te hebben. Het besturingssysteem is niet echt doorgebroken en dan doen ze er verder weinig aan.
Werd die laptop met mediacenter erop geleverd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Joep

Hallo, even geleden weer,
Ja die laptop werd met XP Mediacenter geleverd ... begrijp ik het goed dat dat een flop genoemd kan worden ... dat mediacenter? Zou ik dan beter kunnen upgraden naar vista ... ik lees op een van de stickers hier "Windows vista Capable" ... en zou hij dan misschien wel werken ...  bedankt tot zover ...
Joep

Han

XP Mediacenter was destijds een grote hype maar echt doorgebroken is het niet. Vandaar dat er vaak drivers ontbreken. Toch heel erg slordig van Acer dat ie er niet bijzit en dat ze 'm nog steeds niet kunnen leveren.

Mwa upgraden naar Vista voor alleen een webcam? Zo geweldig is vista nou ook weer niet en het stelt behoorlijk wat eisen aan je pc. Die "Vista Ready" stickers gooiden ze in januari overal op. De vraag is of je laptop ook "Vista Capable" is.

Ik zou de ingebouwde webcam laten voor wat ie is en gaan voor een losse webcam. Je hebt webcams die je aan het deksel van een laptop kunt klemmen. Dan ben je voor weinig klaar en zit je niet opgescheept met de nukken van Vista want geloof me dat gaat meer ergernis opleveren dan die niet werkende webcam nu doet.


Edit Han:
Het is inmiddels 8 oktober 2007. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!