Muis aansluiting ???

Gestart door wendie, 21 januari 2004, 21:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wendie

 :-X Vraagje,

Mag een Logitechmuis met 9 maanden al de geest geven?
Heb/weet niet waar de aankoopbon is helaas.

ik had al een oplaadbare Medion muis gekocht in reserve.

Nu heb ik een tweedehandse even gekocht, omdat ik anders geen kans krijg die nieuwe te installeren.
Nu staat er,,  usb, en PS/2.
Er zit een koppeling aan naar een ronde aansluiting, en als ik dat er af haal word het een usb aansl.
Maar hij moet dus in de ronde aansluiting, en mijn vraag is,
er staat een stuurprogamma in de computer voor PS/2, en in het boekje staan 2 keuzes of usb of PS/2, welke moet ik doen, heb er geen bal sjoege van helaas.  :-X
Moet de computer eerst uit ( muisaansluiting) want er starten dingen op, die ik er niet af krijg, ( heeft zoon gedaan) en dan slaat de computer n.m. weer vast als ik dat niet weg klik. ::)
Ik heb er XP PROF op.

Zandman

Ik zou voor de usb gaan wendie als het goed is wordt die door xp meteen herkent
Sluit je computer af en sluit die muis aan op de usb poort en start hem dan opnieuw op
Als het goed is kan je de muis dan meteen weer gebruiken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wendie

Hoop het, heb het nog nooit gedaan, vandaar.
Krijg al die rotzooi er bij, en krijg het niet weg in mijn opstart.

Maar ik heb 2 usb ingangen, en daar zit de scan en printer al in, dus wat moet ik nu, alleen die ronde is nog vrij, en daar zit deze logitechmuis op, heb geen hub jammergenoeg, weet niet wat die dingen kosten.

Zandman

Als je al een muis hebt aangesloten die werkt waarom dan nog een muis of begrijp ik je niet goed
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wendie

De muis die nu even er op zit, is een oude Logitech, die ik 2ehands heb gekocht, en hoe lang die mee gaat weet ik niet.
Maar omdat hij van het zelfde merk is, werkte hij direct.
Maar als die er nu ook mee stopt, zit ik toch weer met het probleem i.v.m. de nieuwe aan sluiten  :-X

Die nieuwe, had ik al, maar ik verwachte niet dat een nieuw gekochte Logitech maar 9 maanden werkt.

Zandman

Xp herkent heel vaak randapparatuur zoals muizen al als je ze alleen maar aansluit wendy
Dan hoef je waarschijnlijk niet eens drivers te instaleren
Dus je zou het kunnen proberen om die logitech er af te halen en die medion op die aansluiting te stoppen als de computer uit staat
Dan opnieuw opstarten en kijken wat hij doet

Als je de bon nog hebt kan je altijd terug naar de winkel met die logitech muis Het is idd snel dat die muis het begeeft
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wendie

Petra, er staat in het instructieboekje, dat je alle randapparatuur af moet koppelen, dat hoeft toch niet echt hè.

Er zit ook een cdrom bij, want die muis, heeft een 5 knops bediening,
Waar dat allemaal voor nodig is zie ik later wel.

Ik zal eens kijken wat een hub kost, want ik kan hem nu alleen via het bij geleverde ronde tussenstukje, op de ronde aansluiting plaatsen, daar zit deze huidige ook op. Groetje.

Zandman

Volgens mij is dat niet nodig wendy staat er ook bij waarom dat moet
Maar moet zeggen als dat de instructie is dan heb ik geen goed gevoel over die muis
Dan zou ik als ik jou was gewoon met die logitech door blijven werken die doet het nu dus waarom moeilijk doen

Als je voor een usb hub gaat dan kan je daar je printer en scanner in doen
De muis moet je rechtstreeks in een usb poort doen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wendie

Ben net naar eencomputerzaak geweest, die zegt hij herkend je muis door XP gelijk, ik hoef geen extra hub dus, gewoon op de PS/2 poort aansluiten.
ik hoef de cd rom er niet in te doen, dat kan later bij die PS/2

Maar ik heb wel 1 vraag nog, er start steeds troep op die mijn computer vast slaan als ik dat niet weg klik, wat te doen als dat een probleem is/word.

Zandman

Open daar even een nieuw topic voor wendy das een nieuw probleem
En idd die muis wordt gewoon herkent dat schreef ik al in een van mijn vorige berichten
Maakt niet uit of je hem op de usb of op de ps2 poort zet
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wendie

Ik bedoel hiermee Petra, dat als ik de muis probeer te installeren, reageert hij dan gelijk als ik opnieuw opstart, en ik die troep dan weg kan klikken, want wat als de muis dan nog niet werkt. :-X

Martijn

Zoals Zandman al zegt: de muis word XP herkend en je kunt al die troep wegklikken, gewoon proberen
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Bugs en ik hebben onze muis met usb-aansluiting ook met zo'n verloopstukje op de PS/2 poort van de muis zitten Wendie. Dat gaat goed.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wendie

Hij staat nu op te laden, morgen ga ik hoop van zegen, mijn eerste muis aansluiten, echt aansluiten dus, die andere pakte hij, doordat die van het zelfde merk was.
Dit is een oplaadbare draadloze Medion.
Hij heeft 5 functies, maar die moeten met de cdrom geinstalleerd, en die functies moet ik nog uit dokteren wat, en waarvoor die zijn, maar dat lukt wel. ik laat het morgen even weten. . ::)

bjo

vergeet niet dat er onder de lader en onder de muis een knopje zit !
je moet eerst met een pen het kleine knopje onder je oplader drukken en dan zo snel mogelijk het knopje van de muis zodat het signaal elkaar kan vinden doe je dat niet dan krijg je het niet aan het werk
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

XP zal al veel muizen herkennen maar ik betwijfel of medion er daar een van is. Misschien wel als je WinXP met SP1 hebt. Als je software hebt draaien van nog een muis die je nog gebruikt dan kan je dat gewoon laten staan.
Heb even op www.medion.de gekeken om te kijken wat hun erover zeggen.

Aansluiten USB-muis
Zij adviseren om eerst de driver te installeren als je de USB aansluiting van je muis gebruikt. Als je dan de cd van je medion muis in je cd-rom speler doet en dan via de verkenner op de setup.exe van die cd klikt dan gaat de installatie vanzelf. Stop na het installeren van die driver (het stuurprogramma) pas je muis in de poort.

Installieren Sie die Treiber von der mitgelieferten Treiber CD. Bei erfolgreicher Installation starten Sie den PC ggf. erneut. Nach dem Neustart schließen Sie das USB-Kabel an die dafür vorgesehene USB-Schnittstelle an. Der PC erkennt das Gerät und installiert es mit den vorhergehend installierten Treibern. Nach erfolgreicher Installation starten Sie Ihren PC ggf. erneut

ACHTUNG ! ! ! Bei diversen USB-Geräten ist es erforderlich, vor der Installation der Treiber das Gerät an die USB-Schnittstelle anzuschließen.
Erst dann sollte mit der Installation der mitgelieferten Treiber begonnen werden. Genauere Hinweise dazu finden Sie in der Anleitung Ihres erworbenen Gerätes.




Aansluiten PS/2-muis
Gebruik je het verloopstekkertje van USB naar PS/2 dan moet je eerst de muis aansluiten als je PC nog uit staat en dan daarna pas de software installeren als je muis gedetecteert wordt.

Schließen Sie das zu installierende Gerät bei ausgeschaltetem PC an die vorgesehene PS2-Schnittstelle an. Beachten Sie die farbliche Codierung des anzuschließenden Gerätes. Starten Sie Ihren PC und folgen den Bildschirmanweisungen Ihres Systems. Nach Aufforderung legen Sie bitte die mitgelieferte Treiber-CD in ihr Laufwerk. Bei erfolgreicher Installation starten Sie Ihren PC bitte erneut.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Installieren Sie die Treiber von der mitgelieferten Treiber CD. Bei erfolgreicher Installation starten Sie den PC ggf. erneut. Nach dem Neustart schließen Sie das USB-Kabel an die dafür vorgesehene USB-Schnittstelle an. Der PC erkennt das Gerät und installiert es mit den vorhergehend installierten Treibern. Nach erfolgreicher Installation starten Sie Ihren PC ggf. erneut
----------------------
Instaleer de drivers van de meegeleverde Driver CD. Als de installatie compleet is start u de PC opnieuw op. Na de herstart steekt u de USB kabel in de USB poort. De PC herkent het aparaat en instaleert het met de zojuist geinstaleerde drivers, indien noodzakelijk herstart U de pc nog een keer.

------------------------
ACHTUNG ! ! ! Bei diversen USB-Geräten ist es erforderlich, vor der Installation der Treiber das Gerät an die USB-Schnittstelle anzuschließen.
Erst dann sollte mit der Installation der mitgelieferten Treiber begonnen werden. Genauere Hinweise dazu finden Sie in der Anleitung Ihres erworbenen Gerätes.
-------------------------
OPGELET ! ! ! Bij diverse USB apparaten is het noodzakelijk voor de instalatie van de drivers het apparaat aantesluiten, en pas dan beginnen met de instalatie van de bijgeleverde drivers beginnen. Meer info hierover vind u in de gebruiksaanwijzing van het door U aangeschafte product

Heb alles maar even letterlijk vertaald als bonus
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

klopt wat jullie zeggen over het instaleren van de software maar met die knopjes moet ook want ik heb dezelfde en zo moest ik het ook doen
[move]there is no power like xp power[/move]

wendie

Hartstikke bedankt voor de tekst en uitleg :gert, maar helaas, ook mijn thuishulp, kon hem niet geinstalleerd krijgen door de mee op startende progamma's.
Alles moest ook eerst los, maar hij deed het niet op PS /2.
Toen de scanner maar uit de usb ingang gehaald, de muis daarop, en hij begon gelijk zijn plicht te doen.
Heb net toch dus een hub moeten halen, kwam nu een ingang te kort, maar mijn muis werkt.
Mijn zoon had weer commentaar ::) op het merk, maar of die Logitech zo goed is, 9 maanden oud en muis kapot.