WIN7 legitiem

Gestart door john, 09 mei 2014, 11:08:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Zo af en toe verschijnt er op het bureaublad rechtsonder, net boven het systeem vak, in witte letters de navolgende tekst:
Windows 7
Build 7601
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem......???!!!
Het betreft een vorig jaar nieuw gekocht notebook van merk X.
Is het systeem in de war, kan me haast niet voorstellen dat een fabrikant van een bekend merk een illegale Windows versie op zijn  producten installeert.

Han

Arie heeft dat ook gehad. Ging vanzelf over. Als dat niet zo is, met het apparaat naar de winkel terug of als dat niet kan Microsoft bellen erover.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik ben dus niet de enige en zie zelfs dat ik in goed gezelschap verkeer  :)! Ik kijk het de komende tijd even aan of die melding blijft verschijnen (vandaag nog niet gezien) en zo ja, Microsoft om opheldering vragen.
Han, jij weer bedankt. Denk niet dat het verder zinvol is het topic open te houden dus een  :slotje er op.

Han

Het ging bij Arie om Win8, maar toch even een quote uit dit topic waar je misschien wat aan hebt als de melding nogmaals verschijnt.

Citaat van: Format Arie op 25 februari 2014, 10:16:07
In dit geval zat  er een storing in het systeem. U kunt dit probleem in het vervolg verhelpen door de onderstaande stappen te volgen.

1. Als u in het beginscherm bent (bureaublad)

2. Drukt u op Windows toets + C

3. Daar drukt u op zoeken

4. Vervolgens voert u CMD in

5. Dan klikt u met rechtermuisknop op Opdrachtprompt.

6. Vervolgens drukt u op Als administrator uitvoeren.

7. Dan krijgt u een zwart scherm met een mogelijkheid om daar in te typen. Daar tikt u slmgr /rearm in en drukt u op enter.

8. Vervolgens start u het notebook opnieuw op

9. Mogelijk is Windows nu geactiveerd. Mocht dat niet het geval zijn kunt dan kunt u handmatig Windows activeren.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Al haast weer 4 weken verder sinds het laatste bericht in dit topic. Heb geen meldingen meer gezien. Mocht het toch nog in de toekomst optreden, weet ik hoe te handelen. Han, bedankt enne doe de boel maar op slot!

Han

Okido. Fijn dat het nog steeds in orde is.  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!