Powerpointviewer 2010 en combinatie met Windows 7

Gestart door averheijden, 30 juni 2013, 20:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,

Ik zelf werk nog met Windows-XP en Powerpointviewer 2010 en dat werkt prima de powerpoints
Maar met een PC met Windows 7 is de achtergrond muziek niet te horen

Moet er misschien ergens iets veranderd worden, geluid staat vol bij , maar het blijft stil

Weet U misschien waaran dat kan liggen?
Mvg
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Ja Han, dat is precies dezelfde die ik van het seniorennet heb gehaald, als je die aanklikt

http://blog.seniorennet.be/avdl/archief.php?ID=843723

Er staat zelfs bij dat die geschikt is voor windows 7

Toch krijg ik geen geluid, maar verder werkt hij prima

In afwachting
Alfons

[move]AV[/move]

Han

Lees deze discussies eens door, Alfons. Het lijkt te maken te hebben met de grootte van het ingesloten geluidsbestand. Te groot worden ze niet ingesloten in het pps bestand als je dat opslaat. Dan worden ze tijdens het afspelen van de pps gelezen vanaf de harddisk van de PC waar de pps op gemaakt is. Je kunt dus alleen op die PC geluid horen. Bekijk je je pps op een andere PC dan hoor je geen geluid omdat dat geluidsbestand er niet is (dat staat op de andere PC).

* http://www.pc-helpforum.be/f183/geen-geluid-bij-afspelen-35128/index2.html
* http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/computertip_detail.php?id=423
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han,
Ja ik was zelf ook aan het spitten op Internet en had die bovenste site ook al gezien en een conclusie uit getrokken
Het geluid moet mee gestuurd worden blijkbaar;
En dat heb ik gedaan daar de Windows 7 PC van mijn vrouw is, dus het uitproberen maakt het dan gemakkelijker

Dus dan wekt het, het kwam toe als een zip bestand en dan uitpakken en ja hoor geluid
Ook nog info gevraagd aan het Seniorennet maar die vonden het ook niet makkelijk en zouden het uitzoeken

Maar door het geluid mee te sturen - wat wel omslachtig is - lukt het wel
Mocht ik nog een betere methode te weten komen laat ik het zeker weten

Tot zover mijn dank voor uw reactie
MVG
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Ik heb van Office niet zo heel veel bestand maar ik begreep dat standaard geluidsbestanden van groter dan 100kb niet meegenomen worden bij het opslaan van een powerpoint bestand. Die setting is aan te passen in powerpoint. Die pas je aan voordat het powerpoint bestand opgeslagen word en dan pakt powerpoint voortaan grotere geluidsbestanden ook in, in je powerpoint bestand. Kan tot geluidsbestanden van max 50mb, las ik. Waar en hoe precies dat ingesteld moet worden dat zal vast via de "help" van powerpoint te vinden zijn.

Ahh dat staat dus op de 2e link, hoe dat ingesteld moet worden in powerpoint:
Kies Extra >> Opties en ga in het dialoogvenster Opties naar het tabblad Algemeen.
Hier ziet u de optie Geluid koppelen aan bestanden groter dan 100 Kb. Verhoog het desbetreffende getal tot een waarde groter dan de grootte van uw geluidsbestand. De optie betekent dat geluidsbestanden groter dan het opgegeven getal worden gekoppeld op schijf. En dat wilt u nu juist niet.
Kies OK, voeg het geluidsbestand opnieuw toe en sla uw presentatie op. Wees niet verbaasd als uw presentatie nu veel groter is, want de geluidsbestanden zijn nu opgenomen in het .PPT bestand!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

In de "help" van Powerpoint staat het ook:

Als u wilt weten of het geluidsbestand is ingesloten of gekoppeld en waar het gekoppelde geluidsbestand is opgeslagen, gaat u naar het dialoogvenster Geluidsopties. Klik op het geluid, ga naar het tabblad Opties en klik onder Hulpmiddelen voor geluid in de groep Geluidsopties op het startpictogram voor het dialoogvenster Pictogramafbeelding. Onder Informatie staat achter Bestand de tekst in presentatie (dit betekent dat het om een ingesloten geluidsbestand gaat) of het pad naar het bestand (dit betekent dat het om een gekoppeld geluidsbestand gaat).
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Citaat van: Han op 01 juli 2013, 14:20:36
Ahh dat staat dus op de 2e link, hoe dat ingesteld moet worden in powerpoint:
Kies Extra >> Opties en ga in het dialoogvenster Opties naar het tabblad Algemeen.
Hier ziet u de optie Geluid koppelen aan bestanden groter dan 100 Kb. Verhoog het desbetreffende getal tot een waarde groter dan de grootte van uw geluidsbestand. De optie betekent dat geluidsbestanden groter dan het opgegeven getal worden gekoppeld op schijf. En dat wilt u nu juist niet.
Kies OK, voeg het geluidsbestand opnieuw toe en sla uw presentatie op. Wees niet verbaasd als uw presentatie nu veel groter is, want de geluidsbestanden zijn nu opgenomen in het .PPT bestand!


Waar vink ik Extra -Opties etc, niet in mijn Powerpoint 2007
Misschien in een andere versie?
[move]AV[/move]

Han

Scrol op deze site omlaag naar: "De limiet voor de grootte van een ingesloten geluidsbestand verkleinen of vergroten".
Daar staat waar je moet wezen.

http://office.microsoft.com/nl-nl/powerpoint-help/presentaties-met-ingesloten-en-gekoppelde-geluidsbestanden-HA001230307.aspx
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han
Mijn dank, ik heb alles opgevolgd en het werkt nu in een Powerpointviewer ook op Windows7
Geluidsbestand wat ruim aanpassen en naam van het geluid niet te groot te maken
Maar toen werkte de PP weer niet automatisch meer en voorheen wel??

Oplossing:
Via Annimaties - Aangepaste Annimaties zie je rechts de naam van het geluid staan
Aanklikken en met pijl naar:
TIJDSINSTELLING - EFFECT en Stoppen bij de laatste dia  b.v dia 15 invullen
En dan werkt alles perfect, zowel ale annimaties als geluid

Een andere mogelijkheid was ook 2 bestanden meesturen naar de ontvanger, de "Presentatie" en "Geluid"
De ontvanger moet het dan opslaan in dezelfde Map en werkt dan ook, maar is wat omslachtig

Controle:
Door op het geluidspictogram te klikken, moet "geluidspictogram verbergen aangevinkt zijn en belangrijk is, dat er staat bij BESTAND (in presentatie)

Nogmaals dank voor de hulp
MVG
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Fijn dat je het voor elkaar hebt, Alfons. Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!