Melding configureren bij starten/afsluiten Windows 7

Gestart door john, 24 april 2013, 09:27:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb ook altijd wat.
Bij afsluiten verschijnt de melding: Windows configureren 15% voltooid schakel de computer niet uit.
Idem als ik de notebook aanzet bij opstarten van WIN7, zelfde melding.
Dus Windows Update automatisch downloaden en installeren gewijzigd in zelf bepalen wanneer updates worden gedownload en geïnstalleerd en dacht ik opgelost; niet dus. Haalt weinig uit want de meldingen gaan gewoon door.

Vervolgens bij een nieuwe start van Windows de melding:
Updatebewerking te beginnen met 1 en oplopend van toepassen 275976 (naam bestand).
Eindresultaat niet afgewacht. Notebook aan laten staan en gaan slapen.
Of dit proces is voltooid geen idee. Energiebeheer staat ingesteld om op netstroom na 15 min. in slaapstand en op accu na 10 min. in slaapstand.
Eergisteren notebook aangezet en Windows 7 gestart.
Verschijnt melding dat Windows niet correct is afgesloten en advies Windows te starten met repair.
Verschijnt na enige tijd de melding: WIN cannot repair this pc automatically.
Sending info can help Microsoft create solutions.
Send info about this problem (recommended)
Don't send
Problem siognature:
Problem Event name – Startup Repair Office
Problem Signature 0:  6.1.7600.16385
Problem Signature 2: :  6.1.7600.16385
Problem Signature 3: unknown
Problem Signature 4: 3
Problem Signature 5: Auto Failover
Problem Signature 6: 1
Problem Signature 7: Bad Driver
OS version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

WIN afgesloten.

WIN opnieuw gestart, verschijnt melding:

Configuratie van Windows voorbereiden. Windows update configureren 15% voltooid, schakel de pc niet uit.

Vervolgens de melding:

Fout bij configureren van WIN update, wijzigingen ongedaan maken, schakel de pc niet uit.

Na enige tijd verschijnt: afmelden, afsluiten en daarna verschijnt het inlogscherm en gaat het zonder verdere meldingen enz.

Dacht dat ik het wat rustiger zou krijgen, nieuwe notebook met WIN 7. Maar nu al meer meldingen en wat al niet meer langs zien komen als ik ooit met de oude laptop op Vista heb mee gemaakt. Wat is er met WIN7 aan de hand?

Oh ja, moet je nog wel melden dat ik 3 dagen geleden de notebook een keer heb uitgezet omdat ik op het punt stond het huis te verlaten en zoals het mij toen voorkwam, dacht dat ie bleef "hangen" in het scherm:
Windows configureren 15% voltooid, schakel de pc niet uit, maar na ca. 15 min keek ik nog steeds naar dat zelfde scherm, toen maar de pc uit gezet, had zoiets van,  bij thuiskomst ga ik wel weer verder??!!


Han

Er is niks aan de hand met win7 ;)

Waarschijnlijk heb je last van deze update:
http://www.zdnet.nl/help/148690/repareer-windows-7-na-slechte-update-microsoft/

Verander ook tijdelijk je engergiebeheer setting even zodat windows de kans krijgt om de update af te ronden en zet nooit de pc uit als ie daarmee bezig is. Dat is vragen om gedoe. Dan installeert ie deels updates en krijg je fouten.

Blijf je fouten houden, doe dan een systeemherstel naar toen dit nog niet speelde of zet je image terug van toen dit nog niet speelde. (Of draai je geen True Image of iets dergelijks)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

En zojuist vond ik info over de vervanger van die update:
h**p://webwereld.nl/it-beheer/77532-microsoft-vervangt-pc-crashende-patch

Maar ook die updaten geeft weer problemen: http://www.infoworld.com/t/microsoft-windows/microsoft-re-releases-botched-patch-kb-2840149-problems-remain-217213

Ik heb zojuist een poosje zitten stoeien met het systeem van Bugs. Die is na systeemherstel (terug op de 22e april) weer in orde maar ik heb update KB2840149 geblokt.

Wat een prutsers daar bij Microsoft  :knuppel

Nog wat extra info:
CiteerSecurity update 2840149 replaces security update 2823324. We recommend that customers uninstall security update 2823324 and then install security update 2840149. For information about how to uninstall security update 2823324, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base: https://support.microsoft.com/kb/2839011

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Nou Han dat mag je gerust zo stellen, wat een broddelwerk van Microsoft.

Ik heb wel 3x de lijst met updates bekeken maar de bewuste update KB2823324 staat er niet bij. Kan ook wel kloppen als ik alles op een rij zet. Heb op mijn kleine netbook (ook WIN7) gekeken en daar staat ie wel; installatiedatum 11 april. Vreemd overigens dat het netbook totaal geen problemen geeft en draait als een tierelier. Toch maar verwijderen?!

Misschien is het niet helemaal goed overkomen zoals ik het heb beschreven maar die repair was eigenlijk een herstel installatie van Windows via de recovery partitie op de harde schijf. Daarna zijn opnieuw weer alle updates van WIN7 gedownload en geïnstalleerd maar de boosdoener KB enz.was toen natuurlijk al verwijderd door Microsoft.

Die patch waar naar wordt verwezen heb ik niet gebruikt en zal ik, zeker gelet op de problemen met het systeem van Bugs, niet doen.

Toen ik vanochtend mijn notebook aanzette, ging het wel erg traag (leek Vista wel, lol). Maar al die meldingen zoals in mijn vorig bericht beschreven, niet gezien. De komende dagen even afwachten of ze nog terug komen.

Ik had nog geen image gemaakt. Na verwijderen bloatware de recovery dvd aan gemaakt en eigenlijk notebook heel weinig gebruikt. Wilde een image maken als ik nog wat programma's erbij had gezet enz. Maar het ging al eerder fout zo gezegd.

Han

Ik zou dan teruggaan naar de image die je eerder gemaakt hebt en vers starten want er is kennelijk iets misgegaan.
Win7 start normaal erg rap op en dat zou als er verder nog niks opstaat zeer zeker het geval moeten zijn.
Is er iets verwijderd bij je bloatware cleanup wat niet weg had gemogen? Startte ie daarna nog wel rap op?

Mijn PC en laptop hadden ook geen problemen met de K2840149 update. Die van Bugs wel. Het is inderdaad vaag.
Ik laat ze staan op laptop en mijn PC. Heb in dit topic wel het KB nummer bij de hand voor als er toch problemen ontstaan. Dan gaat ie alsnog weg.
Op alledrie de computers staat in ieder geval dezelfde beveiligingssoftware. De PC van Bugs had vanmorgen weer startproblemen.
Na 2x veilige modus start wilde ie eindelijk goed starten. Hij gaat dit weekeinde een oude image terugzetten en die weer updaten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik zou durven beweren dat het verwijderen van de bloatware uiterst zorgvuldig is gedaan, maar uitsluiten dat.....??!! Denk dat ik toch Windows nog een keer opnieuw erop zet vanaf de dvd recovery en kijken hoe dat uitpakt. Vanmiddag nl. met een restart kwam het hele epistel van configureren bla, bla, bla weer langs alvorens daadwerkelijk het inlogscherm verscheen. Ik houd je op de hoogte.

john

Gisteren een hele tijd bezig geweest om vanaf de recovery dvd Windows 7 te herstellen.
Vond het redelijk tijdrovend, in het verleden 2x een schone installatie gedaan met Win Xp vanaf de dvd en dat ging toch veel vlotter.
Maar oke het staat er nu weer goed op vermoed ik zo want nog geen rare meldingen over configureren o.i.d. voorbij zien komen.
Dan nog dit, moest natuurlijk alle Windows updates weer opnieuw downloaden en installeren en dat waren er aardig wat, maar een bepaalde update (KB2538243) die de status heeft voltooid als ik in Geschiedenis Update kijk, blijft even zo vrolijk vermeld staan in: Er zijn nieuwe updates beschikbaar. Ra, ra!!
Wat ik ook vreemd vind is als ik mijn Word en Excel bestanden die op mijn Vista laptop staan in de systeemmap Documenten, deze naar een USB stick kopieer om vervolgens vanaf de USB stick die bestanden weer te kopiëren naar de systeemmap Documenten van het notebook, de bestanden zowel staan in de hoofdmap Documenten als in de sub map Mijn Documenten. Klopt dat? Verwijder ik de bestanden uit de sub map Mijn Documenten dan zijn ze ook verdwenen uit de systeemmap Documenten. Schiet mij maar lek (lol).

Han

Die ene update (KB2538243), dit vond ik erover: http://jiangsheng.net/2011/06/24/windows-update-kb2538242-or-kb2538243-offered-repeatedly/
Ik zou 'm op "verbergen" zetten.

Doe jezelf nu een plezier en maak een image van het systeem zoals ie nu is. dat scheelt een hoop gedoe als je nog eens moet restoren.

Wat Office betreft, geen idee. Ik open er mijn mail in en gebruik Word en Excel maar onderliggende functies weet ik niets van.
Misschien weet Helen dat. Open er maar een nieuw topic in "Alle overige software" voor als je verder wilt graven.
Dit topic behandeld je probleem met windows update.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ok Han. Ga een image maken en een systeemherstelschijf. Voor dat kopieer raadsel open ik een nieuwe topic. Zoals altijd weer mijn dank voor je geweldige help.

Han

Graag gedaan John. Ik sluit deze af als dat ok is?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!