laptop weer zoals die was.

Gestart door GoldenPower, 18 maart 2013, 23:30:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GoldenPower

Hallo, ik heb al een tijdje problemen met mijn laptop.
ik heb een keer voor de grap windows 8 gedownload voor op mijn laptop.
ik vond toch niet zo fijn en wilde er vanaf maar ik had geen back up gemaakt op een schijfje.
een goede vriend wist wel wat en heb nu wel weer windows 7 maar hij loopt niet zoals ik gehoopt had.
ik heb helemaal geen programma's erop staan alleen internet. krijg vaak meldingen  dat windows het niet doet en dan restart die heel mijn laptop en hij is sloom en loopt vaak vast. is er een mogelijkheid dat ik hem weer zo krijg toen ik hem de doos haalde?
hoor graag van jullie :)

Han

Lees eerst de documentatie door, die bij de laptop zat. Daarin staat of je herstellen kunt én hoe dat voor jouw laptop in zijn werk gaat. Veel laptops hebben een recovery partitie. Het verschilt per merk laptop hoe die herstelprocedure gaat. Soms gaat dat via herstel cd's die je moet maken als je je laptop de eerste keer aangezet hebt. Soms gaat dat via een erbij geleverde herstel-cd, die de recoverypartitie aanspreekt. Soms gaat dat via een bepaalde toetsencombinatie die je moet doen bij het opstarten van de laptop. Welke procedure bij jou het geval is, vind je terug in de documentatie van de laptop. Heb je die documentatie niet meer, kijk dan op de site van de fabrikant of neem contact op met hun helpdesk.

Hou er in ieder geval rekening mee dat meestal AL JE PERSOONLIJKE DATA verloren gaat bij een herstelprocedure.
Er zijn procedures die alleen de C-partitie wist maar dat verschilt per fabrikant. Ga daar niet van uit!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GoldenPower

aah dankje ik ga zeker even kijken.
Mijn persoonlijke gegevens heb ik niet meer, sinds ik weer opnieuw windows 7 erop heb gezet was ik alles kwijtgeraakt gelukkig stond hier bijna niks op maar stond alles op me pc.
ik heb een acer asprine 5749. maar ik ga wel even kijken of er cd-tjes zijn bijgeleverd
:goed

Han

Als je recovery partitie er nog is staat hier beschreven hoe je het herstel uitvoert zonder cd:
http://www.pctechbytes.com/acer/acer-laptop-recovery-without-cd/

Manual Acer Aspire 5749: http://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=301922
Op pagina 66 staat hoe je recovery uitvoert. Bij jouw laptop is het met een toetsencombinatie
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GoldenPower

kijk zonder hulp van jou was ik er niet achter gekomen!!
super bedankt!! :goed :goed :goed

Han

Ik hoop voor je dat je herstelpartitie nog in orde is. Ik heb gelezen dat er soms om inloggegevens gevraagd wordt bij de herstelprocedure. Dat is niet standaard maar gebeurt het vul dan eerst inlognaam administrator in (probeer mét en zonder hoofdletter aan het begin) en laat het wachtwoord leeg. Is dat niet de inlog die je nodig hebt, dan zal je contact op moeten nemen met de Acer helpdesk erover.
Je licentiecode van Windows heb je niet nodig bij de recovery, maar die staat op een sticker die doorgaans onderop de laptop geplakt is.

Succes!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GoldenPower

Het is gelukt me laptop is weer zoals die was toen ik hem uit de doos haalde, heb maar half uurtje moeten wachten en kon alles weer doen alles staat er weer op!
bedankt voor helpen!! :)
Goed forum! :goed :goed

Han

Fantastisch dat het weer in orde is.  :goed

Enne..., tnx voor het compliment :)
Kan  ik je vraag afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GoldenPower

eeumh nee want heb nu weer het volgende probleem,
hij heeft het nu 1 of 2 dagen gewoon goed gedaan tot dat die opnieuw opstarten.
als ik hem nu opstart staat er Missing operating system.
Wat betekend dat en hoe krijg ik dat weg?
dankje alvast

GoldenPower

Hij doet weer stond wat fout in me bios, je mag hem afsluiten

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!