programmatje gezocht

Gestart door LiaV, 02 februari 2013, 09:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LiaV

Pas geleden heeft mijn harde schijf van mijn laptop het begeven. Althans dat werdt gezegd in de winkel. Achteraf blijkt dat alleen windows niet meer op wilde starten. Gelukkig zijn mijn documenten en foto's bespaard gebleven. Stom had geen backup gemaakt van deze documenten en foto's. Een collega van mijn man heeft de kapotte harde schijf leeg gehaald en deze documenten en foto's op een externe harde schijf gezet. Echter kan ik deze documenten niet bekijken, maar krijg dit te zien. BACKUP FILES 2012-10-01 083404 te zien. Klik ik op openen dan krijg ik weer BACKUP FILES 3 enz te zien. Volgens die collega moet er een programmatje zijn waar ik de bestanden/documenten wel kan zien. Maar weet niet welke dat is.
Kan iemand mij hieraan helpen? En uitleg hoe dit dan werkt?
En ja ga voortaan backups maken

Han

Hoi Lia. Welkom op PCN.

Het lijkt erop of die collega een backup programma gebruikt heeft die de backup in delen heeft gemaakt.
Misschien kan je collega die de backup voor je gemaakt heeft iets duidelijker zijn met hoe je je data weer tevoorschijn kan halen?

Er is meer informatie nodig. Heb je enig idee hoeveel programma's er in omloop zijn waarmee backups gemaakt kunnen worden?  ;)
Staat er op de externe harddisk één groot bestand? Staan er meerdere bestanden?
Wat is de extentie van de backupbestanden. Met de extentie bedoel ik de 3 letters achter de punt in de bestandsnaam.
Als je die weet kun je op internet zoeken naar het programma wat erbij hoort via: http://filext.com/
Niet scannen op die site!! Je ziet onderaan een alfabet en daar kun je naar jouw extentie zoeken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen reactie meer. Slotje.  :locked
Groetjes van Bugs