bevriezen van win 7 32 bits op acer aspire

Gestart door snug110, 20 november 2012, 17:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snug110

sinds enige tijd bevriest mijn systeem en na zo'n 2 minuten komt het systeem weer vrij.
ik vermoed een usb randapperaat probleem ( draaadloze muis) of us printer.

het systeem is windows7 home premium 32 bits en het wordt steeds erger nu pas na 14 minuten komt het systeem vrij. ( chkdsk uitgevoerd middels oem versie schijf )

zie verder ook geen oplossingen behalve met microsoft fix-it echter geen soelaas !

Han

Waarom het vermoeden dat een randapparaat de oorzaak is. Is het probleem begonnen na het aansluiten van een bepaald randapparaat?

Heb je dan de randapparaten al eens losgekoppeld en één voor één weer aangesloten zodra je bemerkte dat het zojuist aangesloten apparaat het probleem niet veroorzaakte?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

hallo han, dank voor je snelle reactie.

het systeem heb ik momenteel draaiend zonder de randapperatuur en het draait nu ok !
vandaar het vermoeden dat een randapparaat de oorzaak is (usb )

mvg wim

Han

Dan rest nu het één voor één aansluiten van je usb apparaten op 1 USB-poort, om de boosdoener eruit te pikken. Gaat dat goed, dan de pas volgende poort. Het probleem kan behalve in het usb-apparaat zelf ook zitten in een van de USB poorten of misschien zelfs veroorzaakt worden overbelasting van één van de poorten. Je zal moeten gaan uitsluiten. Da's een langdurig klusje.  Gebruik tijdens het testen géén usb-hubjes of iets dergelijks. Sluit direct aan op de usb-poort.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

helaas is de oorzaak niet goed te achterhalen
het bleek de usb muis ( draadloos te zijn )
deze weer verbonden met een draadjesmuis op ps2 aansluiting en alles werkt weer naar behoren

bedankt voor de bijval

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!