C schijf niet toegankelijk

Gestart door Ad, 15 januari 2012, 15:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad


Han

Hij staat wel altijd ook in de nieuwsgroepen.
Misschien ken je iemand die daarmee wat kan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Heb een kennis hierover gemaild, die heeft er een liggen welliswaar niet de nieuwste. Wellicht dat hij even voor me de laatste versie kan branden, als ik tenminste de laatste moet hebben?
Of kan ik ook met een oudere versie de schijf weer aan de praat krijgen?

Han

Nou, "aan de praat krijgen"  is nog maar de vraag. Je kunt er in ieder geval een viruscan mee gaan doen.
Stap voor stap uitleg kan alleen als we dezelfde versies hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Yes, tis gelukt, diezelfde goede kennis heeft voor me de goede versie even op een cd gebrand.
Als het een beetje meezit krijg ik hem morgenavond

Han

Mooi :) 
Ik hoop dat het scannen ermee lukt!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Vandaag niet gekregen, hopelijk woensdag

Ad

Ik heb hem, (cd) Scannen is volgens mij niet goed gegaan, ik krijg vrij snel een melding error en dan iets met quaratine.
Omdat ik het eerst moet overschrijven voor ik het hier weer kan uittypen heb ik tussendoor even gekeken wat er allemaal op dat schijfje staat. Dat is nogal wat, maar toen ik de pc wilde uitzetten liet datzelfde schijfje de mapstructuur zien met Windows XP denk ik??. Ik denk wat let me om te proberen of ik op de C: schijf kan komen, en jawel dat kon zonder probleem.
Toen heb ik even mijn map met foto's gekopieerd naar de D: schijf. Geen probleem!!
Dus die heb ik alvast gered van een zekere dood, vanavond nog even met scannen doorgaan.

Han

Als je je foto's eraf hebt dan zou ik er verder geen tijd meer aan besteden en hem leeggooien en vers installeren.
Dat je een hoop de quarantaine in zag duikelen betekent dat er een besmetting gevonden wordt en dat de besmette bestanden apart gezet worden.
Je weet nooit wat er allemaal besmet/beschadigd is. Hoppa de meegeleverde recovery-cd/dvd erin en eraf met die viruszooi.

Dat je WinXP voorbij ziet komen klopt. De grafische interface waarmee Hiren's werkt is "Mini XP"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Mooi niks hoppa, zoals ik aan het begin van dit topic al schreef heb ik deze laptop van een buur overgenomen (geruild eigenlijk)
Dat is ook meteen het nadeel want ik heb er geen sotware bijgekregen. Maar ik zal even informeren of hij er nog iets van heeft achtergehouden.
Als dat niet is heb ik een probleem erbij?

Han

Geen probleem want het is op te lossen met de aanschaf van een ander besturingssysteem.
Dat kost geld inderdaad maar bij de laptop horen recovery-cd's te zitten waarop dat staat.

Als een computer besmet is geweest met een virus zoals de jouwe dan is hij niet betrouwbaar meer.
Misschien krijg je hem weer aan de praat maar je weet nooit of alles eraf is en of nieuwe data niet
direct besmet gaat worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Goed en slecht nieuws.
Het goede is dat de recover disk (2)  zijn opgedoken, minder goed is dat er Windows Vista op staat.
Nou is mijn volgende vraag, gaat dat lukken want er staat nu Windows 7 op?

Han

Hoe kom je dan aan die Win7 erop. Is dat een illegale versie?

Recoverycd's kunnen ongeacht wat er nu geinstalleerd staat de hele zooi wissen en een verse installatie doen.
Of je terug wilt naar Windows Vista is iets wat je zelf zal moeten beslissen. Ik zou in jou geval een Win7 premium
aanschaffen en vers installeren. En een licentie voor Arconis True Image zou verstandig zijn.
Maar goed ik kan niet in jouw portomonnee kijken  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Die Windows 7 stond er ook op, maar of die wel of niet legaal is ....... ik heb geeb idee, hoe kan ik dat controleren?
Het is een laptop die we hoofdzakelijk gebruiken om s'morgens de krant even snel te kijken en mijn vrouw speelt er spelletjes op.
Mijn eigen laptop heeft ook win7, maar die was voor geinstalleerd. Kan ik die dan kopieƫren dat mag toch voor eigen gebruik.
Het gaat me een beetje te ver om de krant te lezen ook nog eens een nieuwe versie van windows te kopen.

Han

Je kan dat controleren door even aan je buurman te vragen wat ie erop gezet heeft.

De Win7 dvd gebruiken voor een andere laptop dan waarbij ie geleverd is kan niet.
Die Win7 licentie is gekoppeld aan die specifieke laptop.

Als je alleen de krant leest en paar (ws online) spelletjes dan is Vista ruim voldoende.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Het vragen aan de buurman is op dit ogenblik redelijk ingewikkelt, hij is voor 6 weken naar China voor zijn werk (Philips). En hij heeft zijn vrouw meegnomen  :verliefd3
Maar voor zover ik kan beoordelen zou het me niet verbazen als de Win7 niet helemaal legaal is.
Dat heeft hij niet met zoveel woorden gezegd ...... maar ik twijfel.
Moet ik nu beginne met Formatc:/ s, of hoe gaat het in zijn werk?

Han

Nee niks handmatigs. Je stopt de recoverycd in de drive en start de laptop daarvan op.
Dan krijg je een menu te zien met de recovery-opties. Kies daar voor herstel naar fabriekswaarden zonder databehoud. Dan wordt ie helemaal leeggegooid en komt ie eruit te zien alsof ie zo uit de doos komt. Dan begint de "narigheid" want dan moeten alle windows updates erop. Samen met updates en w.s. nog een servicepack of twee en alles wat je er zelf op wil hebben gaat dat een langdurig klusje worden.... maar dan heb je ook wel wat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Maar toch wel met behoud van wat op de D: partitie staat hoop ik, of niet?
Of mag ik iets ervan  kopieĆ«ren, Outlook met al de email adressen em belangrijke mails

Bugs

Het is altijd verstandig om van belangrijke zaken een backup te maken alvorens een ingreep zoals deze uit te voeren, Ad. regelmatige backups maken is altijd verstandig, dat heb je net weer ondervonden. ;)
Groetjes van Bugs

Han

Houd in je achterhoofd dat je kopietjes maakt van een pc die besmet is. Alles wat je terugzet straks op de schone pc moet EERST grondig gescand worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!