C schijf niet toegankelijk

Gestart door Ad, 15 januari 2012, 15:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Das mooi kl... Han, als jij het niet meer weet ....... wie moet het dan nog wel weten?
Op die C: schijf is het enige wat van belang was toch wel de foto's van ons eerste kleinkind. 5 weken oud inmiddels.
Dan zou ik natuurlijk ook Windows7 weer ergens vandaan moeten toveren, :-\ Office heb ik, dat weet je.
Maar de rest wat er op stond is via internet bij elkaar geschraapt.
Ik ben blij dat het niet mijn eigen laptop is want daar staat veel meer op, maar wel met een backup. en recover cd,s :goed
Bedankt voor de inzet, ik wacht de eerste dagen nog maar even rustig af, wellicht komt er nog iemand met een helder idee.
Als ik de schijf formatteer ben ik Windows echt kwijt hè?





Han

Wat ik niet zo goed begrijp, is dat je schreef dat je c onbereikbaar is maar dat windows 7 wel gewoon start.
Staat windows op een andere partitie dan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja, dat schreef ik enkele dagen geleden ook al. En dat verbaasd me nog steeds!!! Windows staat op die C: schijf inderdaad.
Ik heb ook niet de indruk dat er iets kaduuk is want alles werkt normaal, als ik b.v. via verkenner naar een bestand in Word navigeer, dan kan ik dat gewoon openen en ook bewerken en opslaan. Dat staat allemaal op de C: schijf.
Maar als ik via die zelfde verkenner op de c: schijf klik krijg ik geen toegang.
Maar ook niet als ik via het configuratiescherm iets wil openen, bewerken, of veranderen.
Het gaat mij boven mijn pet, ik kap ermee voor vandaag. Vanmiddag heb ik een wedstrijd.....even daarop concentreren.

swake

Windows start op, voor de rest krijg je nergens of bijna nergens toegang meer.
Ik hoop dat het niet om ransomware gaat.

http://webwereld.nl/nieuws/106334/ransomware-steeds-gevaarlijker-voor-bedrijven.html

En als je rechtsklikt op de C: schijf, en je kiest voor eigenschappen, wat krijg je daar allemaal te zien?

Dit is een vorm van ransomware.

Ad

Als ik rechts klik op c: krijg ik niets anders te zien als wat ik anders zie, en ook hetzelfde als op een andere computer volgens mij. Of bedoel je dat ik iets speciaals moet zien? Is er iets waar ik speciaal op moet letten.
ik snap je vraag niet helemaal, vrees ik.

swake

Ad, Je klikt rechts op de schijfletter C:
Kies voor eigenschappen, en klik dan op tabbladje beveiliging.
Daar zie je namen van groepen en gebruikers.
Selecteer daar je account
Wat staat daar allemaal aangevinkt bij toestaan en weigeren.



Ad

Swake, op het tabblad beveligingen staat bij mijn account (er staat er maar 1) helemaal niets aangevinkt.
Niet bij toestaan maar ook niet bij wijgeren.

swake

Dag Ad, dat betekent dus dat jij geen enkel recht meer hebt om de C: schijf/partitie te mogen gebruiken.En dat komt zeker niet door een stroompanne , en zal dit er vast en zeker iets met te maken hebben.
CiteerHoi, sinds vorige week heb ik iets raars. Ik krijg een popup zodra als ik naar de c schijf wil via verkenner of met (Windows+e)
Alles werkt gewoon zoals altijd, op diezelfde schijf draait Windows 7 zonder verdere problemen.

Ik ga je een stap voor stap begeleiding met afbeeldingen maken , hoe je terug rechten kan toewijzen . Je ziet maar 1 account staan.
Toch nog een zeer belangrijke vraag. Bij namen van groepen en gebruikers, staat daar systeem te lezen. Als systeem niet te lezen staat, zit je aardig in de knoei.

Ad

Hoi Swake, je bedoelt toch bij de eigenschappen van de C: schijf? de tab beveiligingen, daar staat bij namen en groepen alleen de naam van mijn vrouw (die is de hoofdgebruiker) administrator heet dat geloof ik hè?
Helaas geen "systeem" ik heb nog even bij mijn eigen laptop gekeken daar staat wel " systeem"

swake

CiteerHelaas geen "systeem" ik heb nog even bij mijn eigen laptop gekeken daar staat wel " systeem"

Dat ziet er niet goed uit. Ik denk dus het meest in de richting van een gijzelvirus.

Anders kan je altijd hier een mogelijke oplossing gaan lezen.

Han

Swake, we hebben hier ons eigen computerhulpforum. We stellen het op prijs als je meehelpt maar je kunt ook hulp
bieden zonder stééds te linken naar stééds dat andere computerforum waar je moderator bent.

Ad, ik raad je aan om even zoveel als mogelijk deze stappen door te lopen.
Als je daarmee klaar bent maak dan even een account aan op www.nationaalcomputerforum.nl en stel je vraag dan daar nog een keer in dit forumonderdeel. Vraag daarin of je vraag goed staat en of ze 'm willen verplaatsen mocht dat niet zo zijn.
Vertel daar duidelijk wat je probleem is, vertel wat je al geprobeerd hebt met scannen en wat daarvan de uitslagen waren. Vraag dan hoe je een HijackThis log kunt regelen als je geen exe bestanden kunt starten. Op www.nationaalcomputerforum behandelen o.a. FrankW en Kingpin (die hier steeds logs deed) de logs van PC's met problemen.

Laat je even weten wat eruit komt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Han, ik heb alle stappen doorlopen. Ik ben begonnen met de Windows update, geen probleem "sp3 is goed geinstalleerd.
Daarna ben ik begonnen met het rijtje Adware, Spybot enz. dat was wel even anders want met geen van alle heb ik ook maar iets kunnen doen. De zelfde mededeling "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtiging voor het item "
Alleen met Adware proberen te downloaden kreeg ik een mededeling "de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze instalatie niet kan worden uitgevoerd. "
Nou vraag ik me af of Hijackthis nog wel zinvol is. Dat lijkt me nog niet zo gemakkelijk ik ben maar een leek  :-[

Ad

Ik wil alleen maar mijn foto's terug, daarna mag de schijf geformatteerd worden alles wat erop staat heb ik gewoon op cd (behalve Windows)

Han

Ik snap dat je je foto's terug wilt maar we kunnen hier geen ijzer met handen breken.
Alle pogingen om je te helpen stranden omdat je geen programma's voor het cleanen kunt starten.

Wat we nog kunnen proberen is het volgende. Er bestaan opstart cd's die boordevol tools staan waarmee je van alles op een PC kunt regelen.
Een van die cd's die ik ken daarvoor is Hiren's boot cd.

Fase1 (het maken van de Hirens boot opstart-cd):
* download het zipbestand van 498mb op een PC die nog goed werkt.
* Pak het zip bestand uit en je zult een map vinden die Hirens.BootCD.15.1 heet.
* In die map staat een bestandje wat BurnCDCC.exe, dubbelklik daarop en een mini-cd brandproggramma zal starten
* Klik bovenin op "browse" en kies het Hiren's.BootCD.15.1.iso bestand
* klik op start en leg een lege cd (niet dvd of rewritable) in de lade.
* De cd wordt dan gemaakt. De lade gaat open als hij klaar is.

(Fase2: Het scannen met de tools) beschrijf ik zo. Ik ga de cd zelf even uittesten zodat ik je kan zeggen waar je precies mee moet gaan scannen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Fase2 (het scannen met programma's van de Hirens boot opstart-cd):
! De programma's die je start met voorzichtigheid gebruiken. De dingen die je ermee doet brengen veranderingen aan op de harddisk

* start de pc op met de cd in de diskdrive zodat hij kan functioneren als opstart-schijf.
* kies uit het menu wat je ziet "mini Windows xp". Er wordt niets geinstalleerd maar je ziet een grafische omgeving van waaruit je programma's starten kunt.
 
  Fotootje van mijn laptop in de mini win xp modus van Hiren's (op de laptop staat ook Win7 maar daar zie je nu niets van)
 

* Op het bureaublad staat HBCD menu, dubbelklik daarop.
* Links bovenin het geopende venstertje staat "Programs", klik daarop en je ziet een menu met alle programma's die gebruikt kunnen worden
* ga naar Antivirus/spyware en er klapt rechts een menu open met de programma's die beschikbaar zijn.
* Doe eerst een virusscan. Die van Avira Antivir is altijd prima uit de testen gekomen, dus gebruik die eerst maar eens.
   - klik erop in het menu
   - Ingepakte bestandjes gaan uitpakken
   - kies optie 1 (Scan of all files)
   - wat te doen met infected files - in eerste instantie optie 4: ignore - report only
     Ik kies die optie om eerst te kijken welke bestanden geinfecteerd blijken te zijn.

  Fotootje van het menu met de programma's
 

Dan nu maar eens kijken wat het 1e resultaat is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Han, Natuurlijk doen jullie daar veel goeie dingen, ik ben zelf al diverse malen goed door jullie geholpen. Iets wat me anders nooit gelukt zou zijn.
Ik zal de laatste zijn die kritiek heeft op jullie werk, ik bedoelde het ook niet als commentaar op jou bijdrage. slijm slijm
Als ik op die downloadlink klik kan ik kiezen uit drie verschillende boot cd's via een link naar "spotmau.com" wlke van de drie moet ik downloaden, en moet ik daar dan meteenn afrekenen? 
Sorry maar ik heb nog niet eerder zoiets via internet gekocht, gaat dat met een normale bankpas, ik heb echt geen idee.
Ik ga nu even naar een verjaardag, misschien als het niet te laat word  ..... vanavond nog even doorgaan

Han

- Ga naar deze pagina: http://www.hirensbootcd.org/download/
- Scroll helemaal omlaag
- Daar zie je staan:

Filename: Hirens.BootCD.15.1.zip
Filesize: 498.36 MB (522565534 bytes)
ISO MD5: B5DE7A10DD1586D47535372EA1AD9BED
ZIP MD5: 5B8E9240AE8CF74939B60AD872CBBAB


Klik op de link van Hirens.BootCD.15.1.zip
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Swake heeft zijn account op PCN laten verwijderen dus van hem geen hulp meer te verwachten.
Vandaar dat je nu onder zijn naam "gast" ziet staan.

Lukt het met de virusscan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik snap er niks meer van, als ik op die link klik "Hirens BootCD.15.1.zip" dan opent dezelfde pagina opnieuw, en kan ik weer op die link klikken, en wat denk je dezelfde pagina opent weer opnieuw maar verder verandert er niets.
Wat doe ik verkeerd, ik heb nog snel even iets anders ge-download om te kijken of die andere computer misschien ook de kuren had maar dat is toch niet. Die download is gewoon goed gegaan.


Han

Hmm da's weird. Ik heb het bestand daar gister nog gedownload en nu lukt het ook niet meer.
Alle verwijzingen op internet gaan naar die plek toe. Ik denk dat die server even een probleem heeft.
Probeer het straks nog een keertje.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!