C schijf niet toegankelijk

Gestart door Ad, 15 januari 2012, 15:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ad

Hoi, sinds vorige week heb ik iets raars. Ik krijg een popup zodra als ik naar de c schijf wil via verkenner of met (Windows+e)
Alles werkt gewoon zoals altijd, op diezelfde schijf draait Windows 7 zonder verdere problemen.
Vorige week is diezelfde laptop terwijl die nog aanstond zonder stroom gekomen (accu leeg) en geen stekker in het stopcontact.
Toen hij daarna weer is aangesloten ontdekten we dat hij zonder stroom was geweest, maar na enkele ogenblikken starte hij weer gewoon net als altijd.
Geen probleem dus dachten we, maar er is blijkbaar toch iets raars gebeurd. Op die schijf staan ook fotos en toen we die aan iemand wilde laten zien kwamen we er eigenlijk pas achter. Ik kan gewoon niet meer op de C schijf komen.
De melding die ik krijg is,
"Locatie is niet beschikbaar"
"C:\ is niet toegankelijk"
"Toegang geweigerd"
Is er iemand die weet hoe ik wel op die C kan komen, Heb al systeem herstel geprobeerd maar helaas dat werkte ook niet.
Via het configuratiescherm kom ik er ook niet in.

Han

Dat klinkt als foute boel. Heb je je harddisk al nagelopen met een diagnose tooltje.
Lijkt alsof er iets in de bestandstabel kaduuk is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik heb niets van dergelijke tooltjes,welke heb ik nodig, hoe kom ik daar aan

Han

Zo'n tooltje download je op de site van de fabrikant van je harddisk.

Lees dit topic even door.
Dan weet je daarna wat je ongeveer kunt verwachten bij het testen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Hm dan kom ik meteen maar met het eerste probleem want ik kan er niet achter komen welk merk harddisk ik heb.
Ook met apparaatbeheer kan ik er niet achter komen, de laptop is van het merk Medion, volgens mij komt hij eigenlijk van LIDL.
Ik heb hem destijds van een buur overgenomen waar ik een klus voor heb gedaan.
Ook met account beheer kan ik niets veranderen, wel vreemd eigenlijk dat Windows gewoon blijft werken.

swake

Dag Ad,
Die popups en die mededeling C: is niet toegankelijk denk ik aan een besmetting.
Je kan altijd eens proberen met deze stappen uit te voeren.

Han

Tuurlijk zou het kunnen dat er een virus is maar mijn idee zou zijn éérst een hardware-check en dan een softwarecheck. Je moet ergens starten. Als je weet dat het eerste okee is dan ga je door met het volgende. Het probleem is ontstaan na een stroomstoring dus dan ligt een probleem met een beschadigde cluster in een belangrijk gebied op de voorgrond. Als dat niet zo blijkt te zijn en de harddisk komt goed door de test heen dan pas kijk ik softwarematig.

Via schijfbeheer kun je zien welk merk harddisk er in je laptop zit.
* Klik met rechtermuisknop op "deze komputer" en kies voor "beheren".
* Klik dan op "schijfbeheer"
   Je ziet dan je harddisk's staan.
* Klik in het vakje van de disk met rechts en klik dan op "Eigenschappen".
In het venstertje wat je dan ziet, zie je welke harddisk je hebt.

Hieronder een plaatje waarop je kunt zien dat 1 van mijn harddisks een Samsung HD103SJ is:


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Helaas daar kom ik ook niet meer bij, als ik op beheren klik krijg ik meteen een melding "kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item"
Nagenoeg hetzelfde antwword als ik op alles krijg.

Han

Dan zit het er dik  in dat je tyoch "iets" opgelopen hebt.

Start eerst maar eens met dit:

Download en gebruik Malwarebytes' Anti-Malware ()
* download het setup bestand van MBAM en sla op naar het bureaublad, sluit daarna het downloadvenstertje, dus niet meteen laten uitvoeren vanaf download
   http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/
* Dubbelklik het opgeslagen mbam-setup.exe om het programma te installeren.
* Let er op dat er een vinkje geplaatst is voor "Update Malwarebytes' Anti-Malware" en "Start Malwarebytes' Anti-Malware" > Klik daarna op "Voltooien".
   Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
* Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad "Scanner" de "Snelle Scan" > klik op Scan.
* Als de scan voltooid is, klik op OK > daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
* Vink alles aan > klik op: "Verwijder geselecteerde".
* Na het verwijderen zal een log openen en zal er mogelijk gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
   (Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde malwarebestanden zal het enkele meldingen geven
    waarbij je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de pc opnieuw op te starten, sta dit toe.)
* Post de inhoud van het logje mee (haal het log even door de kleurcodering)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Sh.. sorry, maar dat gaat ook al niet, ik kan zelfs niets meer downloaden. ik krijg na enig aarzelen en opnieuw proberen diezelfde melding als boven  " kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen." bla bla bla.
Misschien toch maar de koevoet of de moker erbij halen om er achter te komen wat voor een merk schijf ik heb.

swake

Als je computer geïnfecteerd is en je kan Malwarebytes niet starten, dan kan je Chameleon starten via start > alle programma's > Malwarebytes' Anti-Malware> Tools > Malwarebytes Anti-Malware Chameleon

Chameleon kan ook gebruikt worden op systemen waar Malwarebytes nog niet geïnstalleerd is (in geval de malware ervoor zorgt dat mbam zich niet laat installeren). Daarvoor moet je de Chameleon map van een "werkende" installatie transfereren naar de geïnfecteerde PC + eventueel de installer van mbam (indien de geïnfecteerde PC geen internet connectie heeft), en chameleon van daaruit starten.
Chameleon zal dan kijken of de installer aanwezig is en die eerst installeren.
Indien er internet connectie is op de geïnfecteerde PC en mbam kan niet geïnstalleerd worden, dan zorgt Chameleon ervoor dat bij het opstarten ervan, het de installer downloadt en installeert.

Ad

Ik heb vanaf mijn eigen laptop mbam ge-download, van filehippo.com op een cd tje gebrand en daarna op de defekte laptop gekopieerd.
Maar helaas ook dat is niet gelukt, vanwege de volgende fout.
"ShellExecuteEx mislukt; code 5"
"Toegang geweigerd"

Han

Dan eerst maar eens een online virusscan. Misschien kom je er dan achter om welk virus het gaat zodat we gerichter kunnen helpen.
Op mijn startpagina staan er een aantal verschillende in de rechter kolom.
Kies een online virusscan van een ander "merk" dan die je nu op je PC hebt geinstalleerd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik heb ze alle 7 uitgeprobeerd, maar er is er niet 1 bij die ook maar iets doet. Sterker nog bij sommige moet er eerst iets worden geinstalleerd, en daar loopt het dan al meteen vast. Daarna de volgende uit jou lijstje aangeklikt .... nagenoeg hetzelfde gebeurd telkens, en ik krijg dan ook weer die melding van boven "kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen." bla bla bla."

Ik heb van een clubmaatje een tip gekregen die dacht dat het wellicht heeft te maken met account instellingen of administrator instellingen. Gezien het fijt dat ik nergens geen toegang krijg op de c: schijf, en alles toch normaal blijft draaien.
Op de D: schijf kan ik namelijk wel gewoon alles doen, maar daar staat bijna niets op.

Ik heb tussendoor ook nog het voorstel van Swake geprobeerd door unhide te installeren, dat lukte nog wel maar zodra ik het probeer te openen (als administrator) krijg ik weer hetzelfde dat ik geen "toegang heb"

Han

Als je eerder wel alles op die partitie kon en plotseling na dat stroomuitvalprobleem ineens niet meer dan lijkt het me stug dat het een rechtenprobleem is maar je zou er eens kunnen kijken.

Probeer eerst maar eens of je toegang kunt krijgen tot je gebruikersaccount.
Dat vind je in je configuratiescherm terug onder "Gebruikersaccounts"
Ben je ingelogd als administrator?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ben idd ingelogd als administrator, het enige wat ik kan nwijzigen is de afbeelding.
Verder gebeurd er niets anders als het rondje langs de muisaanwijzer die even een rondje draaid.
Maar alleen bij de onderste "Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen" lijkt het alsof het venster enkele keren knippert

swake

Ad, verbreek de internetverbinding. Start je computer op .
Is er dan geen probleem  , word je computer van buitenaf bestuurt.
En dan raad ik je aan om je computer te booten met een antivirus bootschijfje gebaseerd op Linux en hiermee gans de computer te scannen.
ISO bestand naar een schijfje branden.
http://professional.avira-update.com/package/rescue_system/common/en/rescue_system-common-en.iso

Bekijk hier hoe Avira rescue CD gebruiken.

http://www.youtube.com/v/9o7piO6TuBI&hl

Ad

Helaas alles werkt op dezelfde manier of (werkt eigenlijk niet) wat zou moeten werken.
ik kan internet niet apart schakelen met een knopje of zo (op deze laptop) , ik kan het enkel uitschakelen door rechts onderin de internet toegang uit te zetten.
Nadeel is wel dat de computer meteen als ik hem weer opstart die verbinding weer herstelt.
Dat schiet niet op natuurlijk.

Ad

De router even losgekoppelt, paar minuutjes gewacht, computer uitgezet en weer opnieuw opgestart.
Helaas alles blijft hetzelfde.

Han

Ik heb geen idee verder Ad.
Ik zou 'm als ik in jouw schoenen stond gewoon leeggooien en vers installeren.
Balen dan van de spullen die erop stonden waar geen backup van is maar da's een harde les dan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!