Updates Windows 7 mislukt

Gestart door john, 27 februari 2011, 05:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Een week geleden een notebook aangeschaft met Windows 7 (starter). Thuis gekomen aangesloten en kreeg bij verbinding met internet een melding dat er updates beschikbaar waren voor Windows. Echter tot mijn verbazing kreeg ik, nadat de notebook verbinding had met de update server, de melding <MISLUKT>. De hele week blijven proberen, maar het wilde gewoon niet lukken. Dus terug naar de pc boer waar ik de notebook had gekocht en het probleem voor gelegd. Antwoord en dito oplossing was zo wel simpel als onbegrijpelijk. Wat bleek, de integrale fire wall van Windows 7 blokkeerde de boel. Ooit zoiets zout gegeten dat updates van Windows door een geintegreerde fire wall van hetzelfde besturingssysteem worden geblokkeerd?! Maar na het uitschakelen van de fire wall werden de updates wel gedownload en vervolgens geinstalleerd. Uncle Bill maakt er af en toe een zooitje van volgens mij of zie ik dat verkeerd.

Han

Waarschijnlijk ligt het aan de settings die in de image gezeten hebben die jouw versie van Win7 starter op de notebook meekreeg?
We hebben hier op 3 pc's Win7 Home Premium geinstalleerd en nergens hield de geintegreerde firewall de updates van Microsoft tegen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Houdt dit in dat ik bepaalde instellingen moet aanpassen c.q. terug naar de pc boer?

Han

Ik zou er zeker mee teruggaan als onderstaande niet werkt want het verhaaltje wat de verkoper tegen je hield (dat dit altijd is in win7) dat is complete onzin.

Probeer eens of het helpt als je de firewall-settings hersteld naar de default settings.
Je ziet de instelling bij de punt van de oranje pijl op het plaatje.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ben zowel terug gegaan naar de pc boer als je advies op gevolgd en het terug gezet naar default. Het lijkt er op dat het nu naar behoren werkt. Windows Update meldde dat Service Pack #1 beschikbaar was. Ofschoon downloaden en installatie geruime tijd in beslag nam voor een bestand van rond 60Mb, (denk dat het hele continent waar ik zit contact met de server zocht) is dat alles goed afgerond. In de winkel wisten ze me te vertellen dat Windows Defender is uitgeschakeld omdat Microsoft Security Essentials dit overuled. Zoniet, zou het gaan conflicteren. Nou ja, zal best wel waar zijn. Ik kijk nu de komende tijd hoe dat alles zal en blijft draaien.

Han

Klopt SP1 voor Win7 is net een paar dagen beschikbaar.
Fijn dat het nu dan toch werkend is gekregen. Topic afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Prima Han, afsluiten. Ik heb geen nieuwe feiten meer te melden of vragen hierover aan je te stellen. Thanks a lot. Waar ik zit zeggen ze: salamat.

Han

De Filipijnen is een eind van huis  ;)


Ik sluit de boel af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!