Ik krijg win7 niet geinstalleerd

Gestart door lucdec, 21 februari 2011, 09:54:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucdec

Hallo,

Ik heb wat nieuwe componenten in mijn pc gezet en wil nu win7 opnieuw plaatsen:
zonder resultaat:

Ik heb een dvd  rw station, tweede HDD, en nieuwe videokaart bijgeplaatst.

dan heb ik met bootable cd met partition wizzard 2 partities gemaakt op
1e schijf, waarvan 1 primair voor win7

Ik leg de pc aan
moederbord start op
dvd station start te booten vanaf win7-dvd
ik krijg win7 scherm, pas na 5 min (duurt te lang) krijg ik keuzemenu welke win7 versie ik wens
ik maak keuze
dan begint hij te installeren
duurt heel lang,heb de indruk dat hij niet voort doet.. plots begint de interne speaker te tuuten zonder ophouden...

Wat kan er hier aan de hand zijn?

ps. De video kaart heb ik al geplaatst in mijn oude configuratie om te testen, toen werkte
deze perfect.
Ik heb ook al de voedingstekkers van tweede (nieuw) dvd station  en tweede
schijf verwijderd, opnieuw geprobeerd zonder resultaat

mb is Asus p5ld-se
gpu is radeon 5450
2 sata schijven
2 dvd stations ide

Han

Tja lastig. Er is best aardig wat hardware bijgekomen. Ik gok erop dat je voeding de nieuwe spullen niet goed "trekt".
Ik zou in jou geval van de harddisk waar je niet op wilt installeren de kabels losmaken en ook die van het dvdrw station.
Dan nog eens proberen of de installatie wel wil lukken. Lukt dat niet dan ook nog even de oude videokaart erin en nogmaals proberen.

Snelle beeps achter elkaar van het bios betekent een videokaartprobleem maar tijdens installatie van win7 heb ik dat nooit gezien.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lucdec

Installatie is ondertussen gelukt, met alle opgesomde hardware.

Vraag me niet waarom het nu wel gelukt is, ik begrijp het ook niet goed.

het is wel zo dat ik het bios geflashed heb naar de laatste versie met afudos (asus)

toen lukte het niet meer, dan heb ik een oudere bios versie geplaatst en lukt de installatie, ligt het nu daaraan??

Het is wel zo dat een vroegere biosversie zich niet zo makkelijk laat flashen hiervoor had ik
afudos engineering nodig.

Han

Een oudere BIOS versie zou minder moeten kunnen detecteren/aansturen. Kan dus eigenlijk niet daaraan gelegen hebben.

Maar goed. Fijn dat het nu dan toch gelukt is.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!