windows 7 opent system 32 i.p.v. muziek afspelen

Gestart door chth, 10 september 2010, 20:06:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chth

hallo,

ik heb een nieuwe pc gekocht met windows 7 home premium 64-bit en ondervind daar een probleem bij namelijk:

als ik onderaan in de taakbalk bv. op het icoon van windows media player klik met mijn rechtermuisknop en vervolgens op alle "muziek afspelen" klik (met de linkermuisknop), dan opent windows de map "C:\Windowssystem32" in plaats van  alle muziek af te spelen.

ik heb ondertussen mijn pc al eens terug opgestuurd naar de fabrikant, en deze heeft gewoon een systeem reconfiguratie uitgevoerd, en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt.

Han

Waar verwijst die snelkoppeling dan naar?

Ik kan straks even kijken voor je waarnaar de snelkopoeling verwijst in mijn eigen win7, maar dat wordt pas tegen een uur of tien vanavond.  We zijn nu even uit eten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

chth

hoe kan ik kijken naar waar de koppeling verwijst?

Han

Klik met je rechter muisknop op de snelkoppeling. Wat staat daar dan op de 1 na onderste regel?
Bij mij staat daar ""Windows Media player"

Als ik op de link in de bar klik en ook als ik op de mediaplayer-link klik die in m'n startmenu staat dan start mediaplayer op in de mediabibliotheek, daar waar ik de muziek die ik wil horen kan selecteren.

Dit zie ik na klikken op de link:


Klik ik in het startmenu met m'n rechtermuisknop op de eigenschappen van de snelkoppeling dan verwijst die naar:
Doel: "%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:1

Start in: "%ProgramFiles%\Windows Media Player"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

chth

ik denk niet da je me correct begrijpt, win7 opent namelijk C:\Windows\system32 als ik op het icoon van windows media player klik met de rechter muisknop en vervolgens op "alle muziek afspelen" klik.
bij windows live messenger opent hij ook C:\Windows\system32 als ik eerst met de rechtermuisknop op het icoon van messenger klik en vervolgens op "aanmelden", "beschikbaar", "afwezig","..." klik.

bedankt al voor de reacties

Han

Lijkt me dan een corrupte installatie als alle snelkoppelingen in windows\system32 openen. De herinstallatie van het bedrijf zal niet helpen. Die installeren alleen een image op je pc en als het daarin fout zit dan blijf je het probleem houden. Je zal dus zelf een schone installatie uit moeten voeren, of windows 'repairen' met de applicatie daarvoor op de installatie-dvd.

Je kunt ook teruggaan naar de winkel van aanschaf. Zij dienen ervoor te zorgen dat de voorgeinstalleerde windows goed werkt wat nu ook na teruggaan nog niet het geval is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen enekele reactie meer van de topicstarter. Slotje.  :locked
Groetjes van Bugs